SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Długa lista kanałów, które Warner Bros. Discovery mógłby uruchomić w Polsce

Z raportu Europejskiego Obserwatorium Audiowizualnego wynika, że tylko na starym kontynencie Warner Bros. Discovery ma 360 kanałów telewizyjnych. Na świecie działa jeszcze więcej stacji, których polscy widzowie oglądać nie mogą. To na przykład kanał z kreskówkami dla dorosłych czy poświęcony militariom.

W Niemczech działa m.in. Warner TV Serie W Niemczech działa m.in. Warner TV Serie

Warner Bros. Discovery nadaje najwięcej kanałów spośród wszystkich nadawców w Europie. Tylko polscy widzowie mogą oglądać 33 kanały Warner Bros. Discovery (TVN, TVN24, TVN24 Bis, Eurosport 1, Eurosport 2, HGTV, TLC, Food Network, Travel Channel, TVN Turbo, Discovery Channel, Discovery Science, Discovery Historia, Discovery Life, Animal Planet, DTX, ID, TVN Style, TVN Fabuła, TTV, TVN7, Metro, ITVN, ITVN Extra, HBO, HBO 2, HBO 3, Warner TV, Cinemax, Cinemax 2, Cartoon Network, Boomerang, CNN).

Łącznie nad Wisłą nadaje blisko 280 stacji telewizyjnych, w tym 170 regionalnych i lokalnych. Światowe koncerny w ostatnich latach raczej ograniczają liczbę stacji w portfolio zamiast uruchamiać nowe. Na przykład Disney zamknął ponad 100 kanałów w wybranych krajach, aby skłonić ich mieszkańców do wykupienia subskrypcji Disney+. Częściej zdarza się, że nadawcy zastępują stacje innymi markami. Na przykład w 2017 roku TVN Meteo Active został wymieniony na HGTV, a 18 marca br. Boomerang zostanie zastąpiony przez Cartoonito. Gdyby w przyszłości Warner Bros. Discovery zdecydował się na podobną zamianę, to może wybierać spośród wielu swoich marek już obecnych w innych krajach świata.

Kanały o wojskowości i życiu w Ameryce

Choć na polskim rynku w ogóle nie ma stacji poświęconej wojskowości i militariom, to w Stanach Zjednoczonych właściciel TVN nadaje American Heroes Channel. Stacja powstała w 1998 roku jako Discovery Wings Channel, a od 2005 do 2014 roku nosiła nazwę Military Channel. W ofercie AHC są dokumenty wojenne, dotyczące głównie czasów II wojny światowej, wojny w Wietnamie i współczesnych. Nie brakuje programów o uzbrojeniu. Nieco mniej miejsca stacja poświęca na produkcje dotyczące starożytności czy UFO.

Destination America to z kolei propozycja poświęcona kulturze Stanów Zjednoczonych, czyli jedzeniu, stylowi życia, podróżom, a także wynajmowaniu i kupowaniu nieruchomości. Znane z tej anteny niektóre produkcje poświęcone szukaniu domów na Alasce, są dostępne w Playerze. Dostępna w USA stacja wystartowała w 1996 roku jako Discovery Travel & Living Network. W 2008 roku zmieniła nazwę na Planet Green i koncentrowała się na ekologii oraz zrównoważonym życiu. W 2012 roku Destination America powrócił, ale w ofercie było wiele programów paranormalnych. Po przejęciu przez Discovery firmy Scripps, taki profil otrzymał amerykański Travel Channel (Trvl), a Destination America wrócił do emitowania programów o życiu w Ameryce.

Historia amerykańskiego kanału HLN jest związana z CNN, bo stacja zadebiutowała w 1982 roku jako CNN. Potem zmieniła nazwę na CNN Headline News. Pod obecną nazwą działa od 2008 roku i skupia się na programach i dokumentach kryminalnych, choć w ramówce były jeszcze programy informacyjne. Zmieniła to fuzja Warner Media z Discovery. W grudniu 2022 roku nowy szef CNN Chris Licht ogłosił, że stacja z nich zrezygnuje i będzie nadzorowana przez pracowników ID (Investigation Discovery).

OWN, czyli Oprah Winfrey Network w 2011 roku zastąpił w Stanach Zjednoczonych Discovery Health Channel. Emituje powtórki słynnego talk-show znanej na całym świecie dyrektor generalnej kanału, programy rozrywkowe i szeroko pojęty lifestyle. Na antenie nie brakuje też filmów i seriali, m.in. o tematyce prawniczej. Na początku stacja była szczególnie popularna wśród Afroamerykanek, ale teraz stara się dotrzeć do szerszej publiczności.

TruTV rozpoczął nadawanie w 1991 roku Court TV, sieć koncentrująca się na dokumentach o prawdziwych zbrodniach i serialach prawniczych. Do 2005 roku Liberty Media i Time Warner kupiły udziały w stacji należące do ALM, Cablevision i NBC. Rok później Time Warner przejął udziały Liberty. W 2008 roku stacja zmieniła nazwę na obecną i skupiła się na reality show i programach, które niekoniecznie wiążą się z przestępczością. W 2014 roku Warner Media postanowił postawić na tematykę komediową. Towarzyszyła temu kampania reklamowa ze sloganem „Funny Because It's tru”. TruTV emituje też reality show i seriale dokumentalne.

Fuzja doprowadziła do zmian w portfolio  

Kanał TBS (Turner Broadcasting System) zadebiutował w 1976 roku jako WTCG. Skupiał się na filmach, serialach, sportach walki i transmisjach z koszykarskich rozgrywek NBA. Pod koniec lat 70. zaczął używać nazwy SuperStation TBS, a później TBS. Od 2000 roku stacja skupiła się na sitcomach i inych serialach. Po fuzji Warner Media z Discovery, nowe kierownictwo zdecydowało o zawieszeniu rozwoju oryginalnych produkcji na potrzeby TBS i TNT, kanału działającego w Polsce od października 2015 roku do października 2021 roku, kiedy został zastąpiony przez Warner TV.

W Niemczech działają także Warner TV Comedy i Warner TV Serie. Choć działający w Polsce TCM od 1998 roku (Turner Classic Movies), w 2015 roku został zastąpiony przez TNT, to nadal w Wielkiej Brytanii działa TCM Movies, a we Francji TCM Cinema. Nie pokazują wyłącznie starszych filmów. W USA i Ameryce Łacińskiej nadal można natomiast oglądać TNT, TNT Series, a nawet TNT Sports.

Zobacz także: Na świecie są kanały z rodeo, militarne i kryminalne dla kobiet. Jakich TV nie ma w Polsce?

Po sukcesie znanego w Polsce HGTV firma Scripps, uruchomiła w 1999 roku kanał DIY Network. Kanał specjalizował się w majsterkowaniu, a później postawił na treści poświęcone urządzaniu i remontom domów. Po przejęciu przez Discovery Chip i Joanna Gaines opuścił HGTV. Ówczesny dyrektor generalny Discovery David Zaslav zaproponował im jednak wspólne przedsięwzięcie. W ten sposób w 2022 roku stację DIY Network zastąpił kanał Magnolia Network, który skupia się na treściach dotyczących budowie domów, naprawach, majsterkowaniu, ogrodnictwu i architekturze krajobrazu. Stacja jest dostępna w USA.

W 1996 roku w USA zadebiutował Discovery Kids, emitujący programy naukowe i przyrodnicze dla młodych widzów. W 2010 roku stacja została zastąpiona przez Hub Network po tym jak Discovery stworzył joint venture z producentem zabawek Habsro. W 2014 roku stację zastąpił Discovery Family. Po niedawnej fuzji Discovery Family znalazło się pod nadzorem prezesa Cartoon Network, Michaela Ouweleena. Stacja emituje programy rozrywkowe i poświęcone stylowi życia dla dzieci i młodzieży. Nie brakuje produkcji Food Network, takich jak mistrzostw dzieci w pieczeniu. Discovery Kids, który emituje m.in. seriale animowane działa wciąż w Ameryce Łacińskiej.

Adult Swim z kreskówkami dla dorosłych zadebiutował w 2001 roku jako blok emitowany w godzinach wieczornych i nocnych na antenie Cartoon Network. Obecnie jest dostępny nie tylko w USA, ale także we Francji czy Brazylii. Na wybranych rynkach prowadzi emisję całodobową. W ofercie można znaleźć także anime. W animacjach nie brakuje wątków seksualnych, surrealistycznych, nagości, ostrego języka.

Mieszkańcy Ameryki Łacińskiej (Argentyna, Brazylia, Chile, Kolumbia, Meksykm Peru) mogą oglądać dziecięcy kanał Tooncast. Powstal w 2008 roku, a jego ramówka składała się na początku z klasycznych kreskówek wyprodukowanych m.in. przez studio Hanna-Barbera, Warner Bros i DC. W ostatnim czasie stacja koncentruje się na serialach Cartoon Netwoork Studios. Od 2010 roku w wybranych krajach Europy Zachodniej, Afryki i Ameryki Łacińskiej działa też dziecięca stacja Boing. Emituje powtórki kreskówek, które były wcześniej emitowane na antenach Cartoon Network, Boomerang i Toonami. Stacja, która pokazuje między innymi kreskówki ze „Scooby Doo”, ma zakończyć nadawanie na początku kwietnia, kiedy zostanie zastąpiona przez Cartoonito, podobnie jak wspomniany wcześniej Boomerang w Polsce.

Część stacji działa tylko we Włoszech

Wiele włoskich kanałów koncernu obok logotypu umieszcza napis Warner Bros. Discovery. Od 2010 roku na półwyspie apenińskim działa Real Time (wcześniej Discovery Real Time). Jego oferta jest skierowana do bogatszych kobiet od 25 do 44 roku życia. Stacja emituje programy poradnikowe. W analogicznym okresie w tym samym kraju wystartował Frisbee. Początkowo miał być adresowany do mężczyzn, ale od 2015 roku skupia się na dzieciach w wieku 4-14 lat. Inną dziecięcą propozycją Warner Bros. Discovery we Włoszech jest K2.  Jest adresowana do tej samej grupy wiekowej co Frisbee. W 2009 roku firma Switchover Media sprzedała ją Discovery. 4 lata później to samo stało się z kanałem Giallo, który pokazuje m.in. filmy i seriale kryminalne. Motor Trend to z kolei włoski odpowiednik TVN Turbo, uruchomiony w 2018 roku. Nove to od 2016 roku kanał dokumentalny. Wcześniej działał pod nazwą Deejay TV, ale Gruppo L'Espresso sprzedała go Discovery.

 

We Włoszech, Niemczech i Wielkiej Brytanii jest jeszcze dostępny DMAX. To oferowany naziemnie kanał poświęcony stylowi życia. Skupia się na męskich odbiorcach. W Polsce stacja walczyła o miejsce zwolnione przez ATM Rozrywka w MUX-1, ale Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie przyznała jej koncesji. W Wielkiej Brytanii i Irlandii był też oferowany DMAX +1.5 (półtoragodzinne opóźnienie). W 2009 stacja w naziemnej telewizji cyfrowej została zastąpiona przez Quest, poświęcony stylowi życia. W ofercie nie brakuje też rozgrywek sportowych.  Od 2017 roku na brytyjskim rynku jest też dostępny darmowy kanał Quest Red, który koncentruje się na damskiej publiczności i nadaje programy poświęcone stylowi życia, kryminały oraz reality show.

W Ameryce Łacińskiej w 1991 roku w Argentynie powstał kanał Space. W 2007 roku został przejęty przez Turner Broadcasting System. Stacja emituje rozgrywki NBA, a do niedawna także Ligi Mistrzów. W ofercie nie brakuje sportów walki (boks, wrestling), filmów (przede wszystkim horrory, science-fiction i produkcje sensacyjne). Kanał skupia się głównie na męskich odbiorcach.
Od 2009 roku w Danii działa Canal 9. W jego ofercie są starsze seriale dokumentalny Discovery Channel, a także filmy, seriale, duńska Superliga, Liga Europy UEFA i wybrane transmisje z Eurosportu. Kanał jest oferowany przez operatorów płatnej telewizji. W 2015 roku ruszył fiński kanał Frii, który jest adresowany do kobiet w grupie wiekowej 25-44 lata. Emituje głównie treści poświęcone stylowi życia, produkcje typu reality i poświęcone zwierzętom. W 1988 roku w Norwegii wystartował ogólnotematyczny TV Norge. W przeszłości stacja była częścią grupy SBS Broadcasting (ProSiebenSat.1 Media), ale w 2012 roku została sprzedana Discovery. Obecnie pokazuje programy rozrywkowe, seriale, produkcje dokumentalne i poświęcone stylowi życia.

Dołącz do dyskusji: Długa lista kanałów, które Warner Bros. Discovery mógłby uruchomić w Polsce

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
WC
W Niemczech również Tele 5 należy do Warner Bros Discovery.
0 0
odpowiedź
User
xyv
widać wszędzie można ale w POLSCE NIE .2023 dlaczego ?
0 0
odpowiedź
User
Dddd
A ja bym wolał żeby wrućily stare kanaly Hallmark, Movies 24, Universal ,TV 1000
0 0
odpowiedź