SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Kevin sam w domu” hitem świąt. TVP1 i Polsat na czele rynku telewizyjnego

W święta Bożego Narodzenia Polacy spędzili przed telewizorem ponad sześć godzin, o 17 minut więcej niż rok wcześniej. Najchętniej oglądaną stacją była TVP1, ale w grupie 16-49 pierwszy był Polsat. Najwięcej widzów zgromadził film „Kevin sam w domu”.

Article

Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że liderem rynku telewizyjnego podczas tegorocznych świąt Bożego Narodzenia (25 i 26 grudnia) - tak jak rok wcześniej - była telewizyjna Jedynka z udziałem na poziomie 11,43 proc., czyli o 0,77 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.

Na drugim miejscu znalazł się Polsat, który zanotował 9,88 proc. udziału po wzroście o 0,62 pkt. proc. Trzecie miejsce zajął TVN (9,66 proc. udziału, wzrost o 0,93 pkt. proc.).

Najwięcej w top 10 straciła Dwójka, która znalazła się na kolejnym miejscu. Jej udział zmalał o 1,06 pkt. proc. do 7,04 proc.

Tuż za tzw. „wielką czwórką” znalazł się TV Puls (4,51 proc. udziału, + 0,32 pkt. proc.), który wyprzedził TVN7 (4,34 proc. udziału, + 0,12 pkt. proc.).

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

Zmiana SHR% (w pkt. proc.)

Stacja

25-12-2015 - 26-12-2015

25-12-2016 - 26-12-2016

AMR

SHR%

AMR

SHR%

TVP1

1 042 545

12,20%

1 022 205

11,43%

-0,77%

Polsat

791 506

9,26%

883 788

9,88%

0,62%

TVN

745 949

8,73%

863 679

9,66%

0,93%

TVP2

691 883

8,10%

629 764

7,04%

-1,06%

TV PULS

358 370

4,19%

403 196

4,51%

0,32%

TVN7

360 678

4,22%

388 196

4,34%

0,12%

TV4

248 633

2,91%

300 547

3,36%

0,45%

TVN24

158 065

1,85%

236 922

2,65%

0,80%

TVP INFO

239 859

2,81%

228 494

2,56%

-0,25%

TVP Rozrywka

181 897

2,13%

207 678

2,32%

0,19%

W grupie komercyjnej 16-49 liderem był Polsat, którego udział wyniósł 11,95 proc., po wzroście o 0,70 pkt. proc.

Drugi był TVN, notujący wzrost udziału o 0,64 pkt. proc. do 11,42 proc. Kolejne lokaty zajęły TVP1 (7,68 proc. udziału, spadek o 2,01 pkt. proc.) i TVP2 (6,11 proc., - 1,12 pkt. proc.).

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 16-49

Zmiana SHR% (w pkt. proc.)

Stacja

25-12-2015 - 26-12-2015

25-12-2016 - 26-12-2016

AMR

SHR%

AMR

SHR%

Polsat

412 372

11,25%

457 648

11,95%

0,70%

TVN

394 797

10,78%

437 467

11,42%

0,64%

TVP1

355 078

9,69%

293 932

7,68%

-2,01%

TVP2

264 919

7,23%

233 975

6,11%

-1,12%

TVN7

187 110

5,11%

196 877

5,14%

0,03%

TV PULS

156 352

4,27%

186 821

4,88%

0,61%

TV4

135 377

3,69%

156 475

4,09%

0,40%

TTV

62 184

1,70%

82 834

2,16%

0,46%

Puls 2

50 438

1,38%

79 806

2,08%

0,70%

Polo TV

74 542

2,03%

77 191

2,02%

-0,01%

Ranking najchętniej oglądanych pozycji programowych w grupie wiekowej 16-59.

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 16-59

Zmiana SHR% (w pkt. proc.)

Stacja

25-12-2015 - 26-12-2015

25-12-2016 - 26-12-2016

AMR

SHR%

AMR

SHR%

TVN

538 036

9,95%

615 954

10,95%

1,00%

Polsat

540 223

9,99%

607 344

10,80%

0,81%

TVP1

567 008

10,49%

513 642

9,13%

-1,36%

TVP2

420 585

7,78%

369 731

6,57%

-1,21%

TVN7

258 578

4,78%

283 686

5,04%

0,26%

TV PULS

247 144

4,57%

266 856

4,75%

0,18%

TV4

188 453

3,49%

222 604

3,96%

0,47%

TVP Rozrywka

108 519

2,01%

121 699

2,16%

0,15%

Puls 2

71 954

1,33%

112 081

1,99%

0,66%

TVN24

74 962

1,39%

108 331

1,93%

0,54%

Najwięcej widzów w okresie od 24 do 26 grudnia br. zgromadził kultowy film „Kevin sam w domu”, który w wigilię śledziło średnio 4,33 mln widzów Polsatu.

Na podium znalazły się jeszcze serwisy informacyjne TVP1 nadane 26 grudnia br. - „Wiadomości” obejrzało 4,03 mln widzów, a „Teleexpress” wybrało 3,83 mln osób.

Czwarta lokata należała do specjalnego odcinka reality-show „Rolnik szuka żony”, który w Pierwszy Dzień Świąt śledziło 3,37 mln widzów, a oczko niżej znalazł się drugi film w top 10 - „Listy do M.” (3,29 mln oglądających).

24-12-2016 - 26-12-2016

Wszyscy 4+

Tytuł

Stacja

Data

Start

Koniec

AMR

SHR%

KEVIN SAM W DOMU /FILM USA/

Polsat

24-12-2016

20:05:45

22:11:20

4 331 801

30,47%

WIADOMOŚCI

TVP1

26-12-2016

19:30:03

19:58:45

4 031 398

24,78%

TELEEXPRESS

TVP1

26-12-2016

17:00:04

17:15:07

3 833 012

27,66%

ROLNIK SZUKA ŻONY - WYDANIE SPECJALNE

TVP1

25-12-2016

21:25:14

22:14:43

3 374 755

21,53%

LISTY DO M. /FILM KOM.POL./

TVN

26-12-2016

20:00:51

22:20:07

3 294 799

20,13%

JAKA TO MELODIA ? /TELETURNIEJ/

TVP1

26-12-2016

18:38:18

19:22:17

3 233 609

20,77%

WIELKIE KOLĘDOWANIE Z POLSATEM /KONCERT/

Polsat

24-12-2016

17:48:20

18:32:29

3 073 326

29,53%

BARWY SZCZESCIA /SER.POL./

TVP2

26-12-2016

20:13:43

20:38:38

3 065 447

17,98%

SPORT /SERWIS SPORT./

TVP1

25-12-2016

20:05:23

20:10:35

3 011 300

18,86%

MISTRZOSTWA POLSKI W SKOKACH NARCIARSKICH

TVP1

26-12-2016

14:42:34

15:29:14

2 906 615

22,55%

25 i 26 grudnia tego roku Polacy przed telewizorami spędzili średnio 6 godzin 1 minutę i 36 sekund. Było to o 17 minut i 9 sekund dłużej niż rok wcześniej i o 8 minut i 18 sekund dłużej niż dwa lata temu.

Okres:

ATV

25-12-2014 - 26-12-2014

05:53:18

25-12-2015 - 26-12-2015

05:44:27

25-12-2016 - 26-12-2016

06:01:36

Podczas świąt Bożego Narodzenia najwięcej na reklamę w telewizji - 3,09 mln zł - wydał T-Mobile. Na drugim miejscu z wydatkami na poziomie 3,08 mln zł znalazł się Smart Dom (wszystkie dane cennikowe, bez rabatów).

25-12-2016 - 26-12-2016

Marka

Wydatki (w zł)

T-MOBILE

3 090 874

SMART DOM

3 078 750

MEDIA EXPERT

2 321 901

MEDIA MARKT

2 140 641

SKODA

2 126 825

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Kevin sam w domu” hitem świąt. TVP1 i Polsat na czele rynku telewizyjnego

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nicki
Że w 2016 po tylu powtórkach aż ponad 4,3mln osób oglądało Kevina
straszne
44 27
odpowiedź
User
G44
Kompletna programowa beznadzieja...
46 6
odpowiedź
User
media
Wiadomości TVP na drugim miejscu - dziękuję, dobranoc :D
44 36
odpowiedź
User
Sev55
przez całe święta ani sekundy nie włączyłem żadnego kanału TVPiS
50 59
odpowiedź
User
Terier
przez całe święta ani sekundy nie włączyłem żadnego kanału TVPiS



czemu? przecież takie misyjne programy były "Rolasz szuka żony". taki poziom programu jaki poziom widowni tv.
35 30
odpowiedź
User
Leszek
Oglądanie Kevina,wymioty gotowe.
17 27
odpowiedź
User
Widz
Było to już tu na wirtualnych opisywane jak się zbiera dane telemetryczne. Wybierają tzw. reprezentatywną grupę ludzi w domach których instaluje się specjalne urządzenie, które zlicza długość czasu kiedy TV jest włączony itp. Czyli zlicza co i ile oglądają i z tego co czytałem co jakiś okres czasu wysyła smsy do firmy takiej jak Nielsen i oni to opracowują. Ale jaka to jest ta reprezentatywna grupa to tak samo jak w przypadku sondaży poparcia nie mam pojęcia. Żyje już jakiś czas i jeszcze nie spotkałem osoby która by udzielała odpowiedzi do takich sondaży z wyjątkiem tych po wyborach na gorąco gdzie pytają na kogo się głosowało, bo w tym udzielałem informacji. Ale takie jak teraz podawany np. TNS to nie wiem kto i jak robi i przede wszystkim z kim je robią.
13 6
odpowiedź
User
ddd
a wyniki nowych kanałów z dvb-t???? nowa tv puszczala swiateczne filmy, choc dosc niskiej jakosci, jestem ciekaw jak wypadli
12 2
odpowiedź
User
do "mietek"
synek, leć już na ten plac powstańców, paczka będzie za kwadrans, to se poświętujeta. tylko proszę cię, nie rób dziś już nic poza stolicą, wiesz dlaczego.
4 1
odpowiedź
User
prawnik
Święta Bożego Narodzenia to "Dzień Wielkich Przyzwyczajeń". W ten dzień widz od czasów, gdy telemetrii nie było, a potem robiła jeszcze taka post-państwowa firma, zawsze sięgał po to samo (Dziennik Telewizyjny -> Wiadomości, Pogodynka -> Prognoza pogody, film świąteczny).
W tym roku jest tak samo, jak co roku. Może nawet trochę bardziej telewizyjnie, bo pogoda była, (przynajmniej u mnie) taka podła, że nawet spod szopki wiatr z deszczem dzieci wyganiał po dwóch minutach.

No i oprócz zakupów po niedzielnej Mszy Św., kebaba u Syryjczyka po Marszu Niepodległości, naszej pizzy narodowej, mamy nową świecką tradycję: Święta ratuje Kevin.
15 6
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing