SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kierowcy najczęściej zauważają nośniki outdoorowe 12x3 i 6x3 m

Tablice wielkoformatowe, o wymiarach 12x3 m i 6x3 m, to nośniki reklamy zewnętrznej najbardziej zwracające uwagę kierowców i najlepiej wpływające na rozpoznawalność prezentowanych marek. Wypadają znacznie lepiej od standardowych billboardów, super scrolli i citylightów.

Z badania Atlas wynika, że tablice 12x3 m przyciągają wzrok kierowcy średnio na 166,2 milisekund, tablice 6x3 m - na 91,5 milisekndy, podczas gdy dla citylightów ten wskaźnik wynosi jedynie 17 milisekund.

Na nośniki 12x3 m zwróciło uwagę aż 21 proc. badanych kierowców, na citylight - tylko 5 proc., a dla innych nośników ten wskaźnik osiągnął poziom od 11 do 14 proc. Największe tablice skupiały też uwagę kierowców zdecydowanie na najdłużej.

Nośniki 12x3 m i 6x3 m najmocniej zwiększają też rozpoznawalność prezentowanych na nich reklam. W przypadku tych pierwszych rozpoznawalność spontaniczna rośnie o 18 proc., a wspomagana o 28 proc., natomiast w przypadku drugich - odpowiednio o 17 i 28 proc. Dla super scrolli i billboardów wskaźniki rozpoznawalności spontanicznej wyniosły 13 i 14 proc., a dla citylightów - zaledwie 3 proc.

Jeśli kierwocy widzą o dwie trzecie więcej nośników, spontaniczna znajomość reklamy rośnie najmocniej w przypadku billboardów, a najmniej w przypadku tablic 6x3 m.

Formaty 12x3 m i 6x3 m osiągnęły najwyższe poziomy wskaźnika Ad Impact, obejmującego wszystkie badane parametry.

Badanie Atlas zostało przeprowadzone na zlecenie Grupy Ströer przez Millward Brown od lipca do października br. Objęło 1,1 tys. dorosłych osób mających prawo jazdy, które podzielono na 12 grup. Uczestnicy zetknęli się z różnymi kombinacjami marek, formatów nośników, częstotliwości kontaktów z nimi oraz ich lokalizacji.

Podczas badania wykorzystano m.in. nowoczesny symulator jazdy pozwalający wywołać wrażenia rzeczywistego kierowania samochodem i wymuszający towarzyszące temu zachowania oraz za pomocą eye-trackera śledzący ruchy gałek ocznych badanego i elementy trasy, na które zwraca on uwagę.

Według danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, w połowie br. było w Polsce 91,6 tys. nośników outdoorowych, w tym 14,8 tys. frontlightów i backlightów 6x3 m, 785 frontlightów 12x3 m oraz nieco ponad tysiąc frontlightów 12x4 m (zobacz pełne dane).

 

Dołącz do dyskusji: Kierowcy najczęściej zauważają nośniki outdoorowe 12x3 i 6x3 m

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Piotr
Sami siebie oszukujecie. Codziennie jeżdżę samochodem, mijam dziesiątki (a może setki) różnych reklam outdorowych i nie pamiętam ŻADNEJ z nich. Jadąc przez Warszawę w szczycie nie da się oderwać wzroku od jezdni i kontemplować waszych reklam, jak już czasem stojąc w korku oczy oderwę to ze zdumieniem zauważam że wyrastają nowe budynki...
Porównywanie jazdy samochodem do symulatora jest śmieszne - człowiek w symulatorze ma świadomośc symulatora i może się porozglądać, co też oni wymyślili. Jadąc jak dorożkarski koń codziennie tą samą trasą do domu nie podnosi się wzroku na mijane reklamy.
odpowiedź