SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kim jest polski gracz?

Ostryga ujawniła wyniki badań na temat gier reklamowych, przeprowadzonych we wrześniu br.

Wykazują one, że prawie wszyscy respondenci (94,5%) intensywnie korzystają z tej formy internetowej rozrywki, a większość z nich (42,6%) uważa reklamy w nich zamieszczone za nieinwazyjne.

Większość, bo 94,5%, respondentów gra w gry internetowe. Zajęcie to angażuje ankietowanych nawet do 4 godzin dziennie. 40% ankietowanych odpowiedziało, że gra codziennie, a 37% osób gra kilka razy w tygodniu. Łączna grupa badawcza liczyła 1303 osoby. Ankietę wypełniły zarówno osoby poniżej 15. oraz powyżej 55. roku życia, jednak najliczniej reprezentowani są uczniowie szkół średnich i aktywni studenci (łącznie 67,9%).

– W krajach zachodnich średni wiek fanów advergames jest wyższy, co może być potwierdzeniem dla faktu, że polski rynek wdraża e-marketingowe rozwiązania z lekkim opóźnieniem. Prawdopodobnie, tak samo jak dzieje się w Stanach Zjednoczonych lub u sąsiadów z zachodniej Europy, średni wiek graczy będzie się podnosił wraz ze starzejącym się internetem – twierdzi Jacek Jankowski, Brand Manager marki Ostryga.

Z punktu widzenia efektów promocja rozrywki z wykorzystaniem marketingu wirusowego ma często większe znaczenie niż sama gra. Na pytanie, czy ankietowani wysyłają odnośniki do gier znajomym, aż 52% odpowiedziało twierdząco. Zaskakująco pozytywny stosunek wykazali badani wobec reklam zamieszczonych w grach, które uznali za nieinwazyjne (42,6%), a wręcz nadające bardziej realistyczny charakter grze (38%).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kim jest polski gracz?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl