SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kina, indoor i radio z największym wzrostem wpływów z reklam, w dół dzienniki

Wpływy reklamowe mediów pozainternetowych po dwóch miesiącach br. były wyższe od tych osiągniętych w ub.r. o ponad 12 proc. Największy wzrost zanotowały indoor, kina i radio. Spadły zaś wpływy dzienników.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu i lutym br. media pozainternetowe zarobiły cennikowo na reklamach ponad 4,3 mld zł, czyli 12,1 proc. więcej niż w tym samym okresie 2015 roku (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Największe wpływy miała jak zawsze telewizja - wyniosły one o 2,1 mld zł, czyli 8,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Na reklamę w stacjach radiowych marketerzy wydali w omawianym okresie 19,3 proc. więcej niż rok temu - 916,6 mln zł.

O 14,6 proc. wzrosły z kolei przychody reklamowe magazynów - do 461,4 mln zł. Kina zarobiły 21 proc. więcej - 368,5 mln zł. Wydatki na reklamę zewnętrzną wzrosły o 13 proc., do 223,2 mln zł.

Największy wzrost wpływów miała branża indoorowa - jej przychody były wyższe o 45 proc. i wyniosły prawie 9 mln zł.

Wciąż maleją przychody z reklam dzienników, które przez pierwsze dwa miesiące br. zarobiły 196,7 mln zł, czyli 5 proc. mniej w skali roku.

Z prognoz ZenithOptimedia Group wynika, że wartość rynku reklamowego w 2016 roku w Polsce wzrośnie o ok. 3,5 proc. , do blisko 7 mld zł netto. ZOG prognozuje, że wzrosną m.in. wydatki na reklamę telewizyjną, radiową i internetową, a spadną nakłady na prasę i outdoor.

Wydatki reklamowe w mediach

(dane Kantar Media, cennikowe, bez rabatów)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-II 2015

I-II 2016

zmiana proc.

Telewizja

1 951 962 987 zł

2 125 787 800 zł

8,9

Radio

768 359 884 zł

916 598 411 zł

19,3

Gazety

207 102 644 zł

196 727 585 zł

-5

Magazyny

402 525 891 zł

461 371 700 zł

14,6

Outdoor

197 590 349 zł

223 238 009 zł

13

Kina

304 500 202 zł

368 456 603 zł

21

Indoor

6 194 950 zł

8 980 500 zł

45

razem

3 838 236 907 zł

4 301 160 608 zł

12,1

Dołącz do dyskusji: Kina, indoor i radio z największym wzrostem wpływów z reklam, w dół dzienniki

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl