SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Klientki drogerii zadowolone ze swojego stanu zdrowia (infografika)

Niemal połowa klientek drogerii (48 proc.) jest zadowolona ze swojego wyglądu, a znacznie więcej (63 proc.) ze swojego stanu zdrowia. Zdecydowanie najgorzej oceniają one swoją kondycję fizyczną - tylko co trzecia z nich ocenia ją jako dobrą lub bardzo dobrą. Przyznają też, że znacznie częściej chodzą do fryzjera niż do kosmetyczki - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

fot. Shutterstock.com Article

Klientki drogerii i perfumerii wysoko oceniają swój stan zdrowia niezależnie od grupy wiekowej, do której należą. Jednocześnie wszystkie grupy wiekowe wskazują na swoją niezadawalającą kondycję fizyczną.

Respondentki porównując się z kobietami w swoim wieku traktują się bardzo łagodnie - tylko 14 proc. uważa, że wygląda gorzej niż ich rówieśniczki, 14 proc. - że ich stan zdrowia jest gorszy niż innych kobiet w tym samym wieku, a 23 proc. twierdzi, że jest w gorszej kondycji fizycznej. Im kobiety są starsze tym bardziej krytycznie oceniają swoje rówieśniczki pod względem wyglądu i stanu zdrowia, a jednocześnie same oceniają się lepiej pod tymi względami od pań w swoim wieku.

Najbardziej popularną wśród ankietowanych formą dbania o kondycję fizyczną jest częsty ruch: wybieranie schodów zamiast windy czy spacery. 71 proc. kobiet przyznaje, że zasadę częstego ruchu stosuje na co dzień. Jednocześnie 42 proc. kobiet twierdzi, że regularnie ćwiczy, a kolejne 52 proc. chciałoby zacząć regularne ćwiczenia.

58 proc. pań przyznaje, że regularnie chodzi do fryzjera (w przypadku najstarszej z badanych grup kobiet odsetek ten wzrasta do 72 proc.). Znacznie niższy odsetek - 18 proc. - odwiedza kosmetyczkę (odsetek ten wzrasta w przypadku kobiet w wieku od 36 do 45 lat do 23 proc.).

Najczęstszymi zabiegami związanymi z urodą, którym poddają się kobiety, są: strzyżenie włosów u fryzjera (64 proc.), farbowanie włosów u fryzjera (29 proc.) oraz manicure (18 proc.).

Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia w kwietniu 2015 r. metodą CAWI na własnym panelu badawczym epanel.pl na grupie N=700 kobiet w wieku 18-55 lat, które w ciągu ostatnich 3 miesięcy zrobiły zakupy w drogerii lub perfumerii i w ciągu ostatnich 3 miesięcy kupiły kosmetyki kolorowe (do makijażu), perfumy, kosmetyki do pielęgnacji, witaminy lub suplementy diety.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Klientki drogerii zadowolone ze swojego stanu zdrowia (infografika)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl