SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

KLM zamienia się w restaurację, bank i stację radiową, aby Niemcy dowiedzieli się, że w rzeczywistości to linie lotnicze (wideo)

Linie lotnicze KLM prowadzą w Niemczech kampanię reklamową, którą chcą zwrócić uwagę na to, że są przewoźnikiem lotniczym, a nie bankiem czy restauracją. Za jej kreację odpowiada agencja DDB&Tribal Amsterdam.

Article

Jak podaje firma, powołując się na badania, które przeprowadziła latem br. na pytanie "Czym jest KLM?", tylko ułamek z ponad połowy ludności niemieckiej odpowiada "To linia lotnicza". 46 proc. badanych nie zna w ogóle odpowiedzi na pytanie, czym jest KLM.

Aby wszyscy byli świadomi tego, że są to linie lotnicze, firma przygotowała we współpracy z agencją reklamową DDB & Tribal Amsterdam eksperymentalną kampanię informacyjną i radiową pod hasłem "Jesteśmy linią lotniczą".

Przez kilka dni KLM przekształcał się w instytucję, za którą marka była uważana przez Niemców: bank, restaurację i stację radiową.

Średnio 54 proc. respondentów badania przeprowadzonego w sierpniu br. było świadomych, że KLM jest linią lotniczą. Wśród respondentów poniżej 30 roku życia liczba ta spadła do zaledwie 37 proc.. Respondenci, którzy nie wiedzieli, że KLM jest linią lotniczą, wskazywali, że jest to bank, radio lub restauracja.

Działania reklamowe mają przeciwdziałać temu podstawowemu brakowi wiedzy na temat marki w Niemczech.

W reklamie z restauracją w roli głównej pokazano lokal, w którym serwowane były bezpłatne posiłki KLM. Z kolei bankomat nie dawał pieniędzy, ale zaskoczył ludzi darmowym biletem lotniczym i pokazał im wszystkie korzyści płynące z latania KLM. Stacja radiowa grała z kolei specjalne piosenki, a o korzyściach latania KLM informowały serwisy, reklamy i quiz.

Kampania obejmuje radio, internet i social media. Piosenka z reklamy "We Are Airline" The Flying Dutchmen, która została wyprodukowana przez DDB wraz z amsterdamskim MassiveMusic, ukaże się w tym tygodniu w Spotify.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: KLM zamienia się w restaurację, bank i stację radiową, aby Niemcy dowiedzieli się, że w rzeczywistości to linie lotnicze (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl