SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kodak kończy ze sponsoringiem igrzysk

Eastman Kodak Co. poinformował, że przyszłoroczne Igrzyska Olimpijskie w Pekinie będą ostatnimi, jakie firma będzie sponsorować.

Jak informuje agencja Reuters, decyzja ta jest wynikiem zmiany kierunku strategii marketingowych firmy, która zamiast na filmach fotograficznych zamierza bardziej skupić się na swoich cyfrowych produktach.

Kodak od około 20 lat jest jednym z dwunastu czołowych sponsorów igrzysk, biorących udział w 'The Olympic Program' i przeznaczających dziesiątki milionów dolarów za prawo do korzystania z olimpijskiego logo.

Chińskie media szacują, że przyszłoroczna impreza obejmie swoim zasięgiem 4 miliardy telewidzów na całym świecie, a więc o miliard więcej w porównaniu z igrzyskami w Atenach w 2004 roku. Po tamtym wydarzeniu identyczną jak Kodak decyzję podjęła inna firma z branży - Xerox Corp.

Międzynarodowy Komitet Olimpijski jak dotąd zawarł porozumienia z ośmioma z obecnych dwunastu czołowych partnerów reklamowych, w sprawie dalszej współpracy po igrzyskach w Pekinie. Firmy, z którymi zawarto umowy dotyczące zimowych igrzysk w Vancouver w 2010 i letniej olimpiady w Londynie w 2012 roku, to: Coca-Cola, Atos Origin, GE, McDonald's, Omega, Panasonic, Samsung oraz Visa. Dodatkowo Panasonic i Samsung przedłużyły partnerstwo do 2016 roku, a Coca-Cola do roku 2020.

źródło: Reuters

  • Więcej informacji:
  • Kodak
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kodak kończy ze sponsoringiem igrzysk

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl