Kolejny serwis streamingowy wprowadza reklamy

Po Netfliksie, Disneyu i SkyShowTime, na wprowadzenie tańszego pakietu z reklamami zdecydował się kolejny serwis streamingowy. Mowa o Paramount+, niedostępnym jednak w Polsce.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Kolejny serwis streamingowy wprowadza reklamy
strona główna Paramount+

Paramount+ ogłosił, że m.in. na rynkach europejskich pakiet z reklamami zostanie uruchomiony jeszcze w tym roku. Obok niego będą dostępne także dwa plany abonamentowe - standardowy i premium.

Streaming z reklamami 

Pakiet standardowy wsparty reklamami zadebiutuje w marcu we Francji, gdzie teraz najtańszy abonament kosztuje 7,99 euro. Następnie pojawi się w kwietniu w Kanadzie i czerwcu w Australii, w cenach odpowiednio 6,99 dolarów kanadyjskich i 6,99 dolarów australijskich

Kolejne kraje, w których pojawi się dodatkowy abonament, to Wielka Brytania, Irlandia, Niemcy, Szwajcaria, Austria i Włochy.

Pakiet wsparty reklamami zostanie okrojony z części produkcji, które będą dostępne dla klientów abonamentu premium. Płacący za ten pakiet, otrzymają dostęp do całej biblioteki tytułów, produkcji w jakości 4K UHD, HDR10 i Dolby Vision. Subskrybenci Paramount+ Premium mogą odtwarzać programy nawet na czterech urządzeniach jednocześnie, dwukrotnie więcej niż w przypadku planu standardowego.

Usługa Paramount+ w czwartym kwartale roku 2023 zyskała 4,1 miliona nowych subskrybentów. Na koniec roku serwis miał 67,5 mln subskrypcji. Platforma odnotowała 69 proc. wzrost przychodów rok do roku. Tylko w czwartym kwartale cały segment streamingu wypracował 1,86 mld dol. przychodów (+34 proc. rdr). Wydatki wzrosły z 1,97 mld dol. do 2,34 mld dol. (rok do roku, analogiczne kwartały). Serwis należy do ViacomCBS, oferuje produkcje Paramount Pictures.

Pakiety z reklamami w płatnych serwisach streamingowych stają się standardem. Jako pierwszy zdecydował się na to Netflix pod koniec 2022 roku. W ślad za globalnym liderem streamingu ruszyli inni – Disney, SkyShowtime, Amazon Prime Video. Kolejne, jak Apple TV+, rozważają taką opcję. Tego rodzaju oferta pozwala streamerom zwiększyć przychody oraz bazę użytkowników.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]