SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Komisja Etyki Reklamy potępiła świąteczny spot Allegro (audio)

Komisja Etyki Reklamy uznała, że spot radiowy Allegro oparty na przeróbce tekstu kolędy obraża uczucia religijne odbiorców. Wcześniej emisję reklamy, trwającą przez krótki okres przed Bożym Narodzeniem, wstrzymała KRRiT.

Komisja Etyki Reklamy zajęła się kolędowym spotem radiowym Allegro po otrzymaniu skarg, których autorzy zarzucali przekazowi obrażanie ich uczuć religijnych. Protestujący podkreślali również, że reklama, w której kobieta na melodię kolędy „Wśród nocnej ciszy” śpiewa piosenkę zachęcającą do korzystania z tego serwisu, jest niesmaczna. Kampania oparta na tym spocie była prowadzona przez krótki okres przed Bożym Narodzeniem, dopóki Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie nakazała jej wstrzymania, argumentując, że otrzymała protesty, w których odbiorcy skarżą się, że spot obraża ich uczucia religijne (więcej).

Na podstawie skarg skierowanych do Komisji Etyki Reklamy przekazowi również postawiono zarzuty naruszania uczuć religijnych odbiorców i sprzeczności z dobrymi obyczajami. Odpowiedzialna za tę kampanię i kontrolująca serwis Allegro firma QXL Poland zauważyła, że autorzy protestów nie skonkretyzowali w nich, na czym polega zawarta w spocie obraza uczuć religijnych. Przedstawiciele QXL wysunęli więc hipotezy, że odbiorców może urażać marketing jako forma wyrazu połączona z pieśnią bożonarodzeniową albo wykorzystanie jej melodii do celów innych niż wyznawanie religii katolickiej. Firma wyjaśniła, że kolęda w reklamie miała nawiązać do sezonowości usług oferowanych w tym czasie przez Allegro i ogółem do radosnego okresu Bożego Narodzenia. Jednocześnie QXL Poland poinformowało, że chociaż nie ocenia, że spot naruszał branżowy kodeks reklamowy, po otrzymaniu takich głosów podjęło decyzję o wstrzymaniu jego emisji, zastępując go inną reklamą.

Natomiast Komisja Etyki Reklamy uznała, że kolędowy spot Allegro obraża uczucia religijne odbiorców, co jest sprzeczne z dobrymi obyczajami. Instytucja podkreśliła, że nakaz szanowania takich przekonań oznacza, że reklamodawcy – ze względu na zapewniany przez media nieograniczony krąg odbiorców swoich przekazów – winni powstrzymać się od wyrażania treści, które w sposób bezpośredni godzą w uczucia religijne członków wszelkich wyznań.
 

Dołącz do dyskusji: Komisja Etyki Reklamy potępiła świąteczny spot Allegro (audio)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
blekot
bla bla bla, to znaczy bełkot. Zakłamany kraj. Katolików ochoczo wbijających sobie noże w plecy, ale zawsze na straży wartości.
odpowiedź
User
zakłamany kraj
Jestem katolikiem i wyobraź sobie, że nie wbijam ochoczo nożów w plecy. Widelców też nie. A jednak uważam tę reklamę za żenującą i obraźliwą.
odpowiedź
User
patrol
BLA BLA BLA PO PROSTU BEŁKOT ŻE OBRAŻA UCZUCIA RELIGIJNE, ONA NIE OBRAZA UCZUĆ RELIGIJNYCH DLA TYCH KTÓRZY WIEDZĄ ŻE ONA NIE ZACHĘCA ALE POKAZUJE PROMOCJĘ. NIECH ALLEGRO WZNOWI TĄ REKLAMĘ RADIOWĄ NA ŚWIĘTA TEGO ROKU NIE SŁUCHAJĄC KRRIT. MNIE ONA NIE OBRAŻA, KATOLICY PRZYSZLI NASKARŻYĆ DO KRRIT ŻE TA REKLAMA RADIOWA OBRAŻA ICH UCZUCIA RELIGIJNE A KRRIT OCZYWIŚCIE ICH POSŁUCHAŁA I ZDJĘŁA TĄ REKLAMĘ RADIOWĄ I ZASTĄPIŁA INNĄ. PRAWIE TAK SAMO BYŁO W PRZYPADKU REKLAMY "HOOP COLI" NAJPIERW "HOOP COLA" DAŁA TĄ REKLAMĘ DO TELEWIZJI I BYŁA TO PIOSENKA HOOP COLĘ DAJ ALE BYŁA TO KOLĘDA "HEJ KOLĘDA" I OCZYWIŚCIE ZNOWU OBRAŻAŁA TA REKLAMA UCZUCIA RELIGIJNE I ONI ZNOWU POSZLI NASKARŻYĆ DO KRRIT ŻE OBRAŻA UCZUCIA RELIGIJNE I OCZYWIŚCIE KRRIT ZNOWU ICH POSŁUCHAŁA I ZDJĘŁA ORYGINALNĄ REKLAMĘ Z ANTENY I DAŁA ZMIENIONĄ REKLAMĘ ALE W WERSJI KARAOKE I JAK ŚPIEWALI TO BYŁA MUZYKA ALE BYŁY NAPISY TEJ PIOSENKI. :(
odpowiedź