Komisja Europejska przyjrzy się cyfryzacji w Polsce?

Instytut Globalizacji, wolnorynkowy instytut spraw publicznych,zwrócił się do Komisji Europejskiej o zajęcie stanowiska w sprawieprocesu cyfryzacji w Polsce.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

W opinii IG, największymi utracjuszami wyłączenia analogowegonadawania radia i telewizji będą konsumenci, którzy, zgodnie zbadaniami Instytutu będą mieli najgorszy dostęp do telewizjicyfrowej w Europie.

Instytut Globalizacji alarmuje, że Polsce grozi monopoltechnologiczny, związany z przyznaniem wyłączności na obsługęmultipleksu tylko jednej firmie. Ponadto monopolizacjatechnologiczna, przejawia się także w budowaniu wyłącznie małowydajnej telewizji naziemnej, co jest ewenementem na skalęeuropejską, gdzie różne technologie dostępu traktuje się w sposóbkomplementarny.

- Kwestie technologiczne są kluczowe dla procesu cyfryzacji -tłumaczy dr Tomasz Teluk, szef Instytutu Globalizacji. - Jednak nasniepokoją także zapowiedzi zamknięcia rynku na konkurencję do 2012r. oraz sygnały świadczące o tym, że największe stacje telewizyjnew porozumieniu działają na szkodę konsumentów - dodaje.

W liście, skierowanym do Charlie McCreevy'ego unijnego komisarzads. rynku wewnętrznego i usług czytamy m.in.: "Swoboda konkurencjijest zagwarantowana obowiązującym Polskę Traktatem UstanawiającyWspólnotę Europejską, z późniejszymi zmianami, uwzględniającymiTraktat z Nicei i Traktat Lizboński.

Podział rynku na zasadzie zmowy oraz zamknięcie rynku przedkonkurencją narusza art. 43 i 44 Traktatu w zakresie łamaniaswobody przedsiębiorczości w krajach członkowskich. Ponadto łamiewspólnotowe prawo dotyczące konkurencji (wywodzące się z TraktatuRzymskiego), które zakazuje wszelkich umów, formalnych,nieformalnych, prowadzących do naruszenia lub zniekształceniakonkurencji między przedsiębiorcami, zakazuje nadużywania pozycjidominującej na rynku oraz tworzenia monopoli i pomocy państwa ww.zakresie".

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu