SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Streaming zastępuje telewizję. Pandemia to przyspieszyła

Streaming staje się coraz popularniejszy. Osoby w wieku od 4 do 34 lat na oglądanie treści w streamingu poświęcają już grubo ponad jedną trzecią czasu przeznaczanego na łączną konsumpcję treści wideo, w tym telewizji - wynika z prezentacji, którą na Forum IAB przedstawiła Joanna Kopeć, senior media research executive w Nielsen Media.

Article

Z danych firmy Nielsen wynika, że w 2020 r. 20 proc. gospodarstw domowych płaciło za treści wideo, a rok później już 30 proc. - To wzrost o 1,4 mln gospodarstw domowych, czyli o co najmniej kilka mln widzów, którzy zdecydowali się uzupełnić ofertę rozrywkową kolejnymi treściami za które płaci się w internecie - mówiła na prezentacji Kopeć. 

Za boom w serwisach wideo odpowiada pandemia, która zamknęła nas, szczególnie w czasie pierwszego lockdownu, w domach. Zyskała tradycyjna telewizja, ale Polacy, którzy stracili dostęp do wyjazdów i spotkań na mieście, aktywnie poszukiwali nowych źródeł treści. Wielu nich odkryło serwisy streamingowe, z których dotąd nie korzystali. - Czas lockdownu był tak ciężki, że szukaliśmy już wszędzie czegoś do oglądania -  to zdanie jednej z respondentek badania "Videonauci" przeprowadzonego przez Nielsena przytoczyła podczas prezentacji Joanna Kopeć.

Statystyczny Polak ogląda treści wideo aż przez 4 godz. 59 min. dziennie - wynika z danych Nielsena za okres od stycznia dio kwietnia 2022 r. Cały czas najchętniej oglądamy telewizję linearną - na jej oglądanie poświęcamy 3 godz. 55 min. Dodatkowo 6 min. to telewizja oglądana z przesunięciem czasowym. Jednak już 46 min. dziennego czasu wideo pochłania streaming wideo w różnych formach. Na pozostałe treści przeznaczamy 14 min. dziennie.

Udział streamingu w czasie oglądania treści wideo wynosi obecnie 15 proc. Wydaje się to niewiele, ale diabeł tkwi w szczegółach. Wskaźnik różni się bowiem zależnie od grupy wiekowej. W grupie osób od 16-49, czyli popularnej telewizyjnej grupie komercyjnej, odpowiada już za niemal jedną piątą czasu oglądania.

Młodzi coraz chętniej wybierają streaming

Patrząc na poszczególne grupy wiekowej to największy udział streamingu w czasie oglądania jest wśród osób w wieku od 4 do 15 lat, gdzie wynosi 37 proc. Tylko o 1 pkt. proc. niższy jest w grupie 16-34. Najmniej streamingu konsumują ludzie po 75. roku życia - tam jego udział wynosi tylko 3 proc. W przypadku najstarszych seniorów tradycyjna telewizja odpowiada aż za 96 proc. czasu oglądania.

Z danych Nielsena wynika, że w grupie wiekowej 16-49 treści wideo w dużych serwisach streamingowych jak Netflix, HBO Max, Player czy CDA stanowią tylko jedną piątą czas oglądania w streamingu. Aż jedna trzecia czasu jest poświęcana na oglądanie filmików na YouTube, a 23 proc. na oglądanie materiałów wideo w social media (Facebook, Instagram, TikTok, Twitter). 2 proc. stanowi gaming - jest to głównie Twitch. - Kontent inne to treści i serwisy, które nie przekroczyły pewnego progu do klasyfikowania ich jako odrębnego gracza - mówiła Kopeć.

- Ponad połowa badanych z tej grupy ogląda chociaż przez minutę dziennie jakieś treści streamingowe. Dzienny zasięg dodatkowy wobec telewizji niezależnie od kategorii serwisu to łącznie 17 proc. - podsumowała Joanna Kopeć.

W 2020 r. firma Nielsen Audience Measurement rozpoczęła testowy pomiar oglądalności wideo w sieci, oficjalnie dane spółka udostępnia klientom od początku tego roku. Część gospodarstw domowych - będących w panelu Nielsena służącym do monitoringu tradycyjnej telewizji - została wyposażona w dodatkowy miernik - tzw. streaming meter. Urządzenie umożliwia pomiar konsumpcji treści video na urządzeniach cyfrowych takich jak: tablet, telefon, laptop, komputer PC. Aktualnie panel składa się z 1450 gospodarstw, a do końca 2022 roku ma być ich około 2000.

Dołącz do dyskusji: Streaming zastępuje telewizję. Pandemia to przyspieszyła

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
De Motivated.
Nie rozumiem pojęcia "16-49 popularnej grupie komercyjnej" . To co najmniej mija się z prawdą tak samo jak "popularna grupa komercyjna 7-74" . Jest jedna grupa, który łączy wszystkich brokerów, ale trzeba żyć w 2022 roku, a nie w czasach orzedpandemicznycb. Tym bardziej w artukuke opisującym dynamiczna zmianę rzeczywistości.
odpowiedź
User
Iksiński
I tu cymesik - według Nielsena 1,4 mln gospodarstw domowych płaci za treści wideo z różnych serwisow. Między bajki można więc włożyć że taki Player ma 1,5 mln. abonentow
odpowiedź
User
Moherokomuch
Szok i niedowierzanie
odpowiedź