TVN zamyka serwis VOD.pl

Serwis VOD.pl zostanie w ciągu kilku tygodni wygaszony, a jego bezpłatna oferta trafiła już do Playera. W obliczu startu wiosennego startu platformy Max, TVN Warner Bros. Discovery nie chce mnożyć zbyt wielu bytów. - Utrzymywanie jednocześnie kilku serwisów streamingowych wprowadza klientów w zdezorientowanie - mówi Wirtualnemedia.pl Maciej Gozdowski, szef streamingu w TVN WBD.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:
TVN zamyka serwis VOD.pl

VOD.pl to serwis streamingowy TVN Warner Bros. Discovery, który w obecnej odsłonie wystartował 14 lutego ub.r. Pojawiło się w nim ponad 500 tytułów różnych produkcji, głównie seriali, programów i filmów fabularnych, które są dostępne też m.in. w Player.pl. To produkcje głównie sprzed kilku lat.

Wszystkie pozycje udostępniono w VOD.pl darmo (z reklamami), co odróżniło serwis od Playera, gdzie za dostęp do całego kontentu od 2021 roku trzeba było zapłacić. - VOD.pl jest skierowane do innej grupy użytkowników niż Player czy HBO Max, a tym samym nie zaszkodzi pozostałym naszym serwisom. Player ma już ugruntowaną pozycję na rynku VOD, której nie należy ponownie modyfikować - mówił nam w zeszłym roku Maciej Gozdowski, szef streamingu w TVN Warner Bros. Discovery.

Potem do VoD.pl dodano również pozycje z obecnej ramówki TVN udostępniana przez kilka dni przez emisji. Wreszcie do serwisu trafiły streaming kanałów linearnych nadawcy z telewizji naziemnej: TVN, TVN7 i TTV.

TVN Warner Bros. Discovery chce uzyskać efekt skali

Po niemal roku istnienia firma doszła jednak do wniosku, że serwisów streamingowych ma za dużo.

- Rok 2024 to czas dużych zmian w TVN WBD. Przygotowujemy się na największe wydarzenie na rynku branży medialnej i streamingowej, czyli wiosenne wejście platformy Max do Polski. To wymaga od nas uporządkowania marek, które pomoże nam najlepiej wykorzystać nasz potencjał. Utrzymywanie jednocześnie kilku serwisów streamingowych wprowadza klientów w zdezorientowanie - mówi Wirtualnemedia.pl Maciej Gozdowski, szef streamingu w TVN Warner Bros Discovery. - Mimo że VOD.pl rozwija się zgodnie z planami, uznaliśmy, że łatwiej będzie jego ofertę włączyć do Playera i uzyskać efekt skali, w oparciu o najlepiej znany lokalny brand streamingowy jakim jest Player. Wracamy do korzeni – Player, który jest na naszym rynku już prawie 13 lat, wywodzi się z serwisu bezpłatnego – podkreśla.

Strefa bezpłatna pojawiła się w Playerze

Gozdowski informuje, że zmiana nastąpi w ciągu kilku tygodni. - Już od 18 stycznia użytkownicy, którzy weszli pierwszy raz do Playera, zobaczyli jego strefę bezpłatną. Ta odsłona Playera zachowa część kolorystyki z serwisu VOD.pl, a jego istotnym elementem jest aż 15 kanałów TVN nowej generacji, które tego dnia również zadebiutują na rynku – dodaje.

Poza tym, że część programów i seriali w Playerze (chodzi o starsze sezony czy odcinki tuż przed emisją w telewizji) można już obejrzeć bez opłat (z reklamami), to w bezpłatnej formie udostępniono też streaming stacji TVN7, TTV i Metro (dotąd tylko TVN oferowany był za darmo). 

TVN Warner Bros. Discovery nadal będzie współpracować z Onetem, byłym właścicielem VoD. przy promocji bezpłatnej oferty Playera. Firma będzie też stopniowo migrować użytkowników VoD.pl do Playera.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP