SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Konkurencyjnych marek nie można używać w reklamach porównawczych

Europejski Trybunał Sprawiedliwości uznał, że w reklamach porównawczych nie mogą występować konkurencyjna marki. Instytucja wydała to orzeczenie w sprawie skierowanej przez L'Oréal.

Europejski Trybunał Sprawiedliwości rozpatrzył sprawę konkurencyjnych marek występujących w reklamach porównawczych po skardze złożonej przez L'Oréal. Koncern domagał się wstrzymania działań promocyjnych, w których perfumy innej firmy reklamowano jako "pachnące jak" produkty Trésor, Miracle, Anais-Anais i Noa.

Trybunał uznał, że producenci konkurencyjnych perfum odnoszą nienależne korzyści handlowe ze sprzedaży swoich niskiej klasy odpowiedników markowych produktów L'Oréal m.in. dzięki odwoływaniu się do renomowanych oznaczeń. W konsekwencji instytucja uznała, że właściciel oryginalnego znaku może żądać zakazu jego używania w reklamach porównawczych.

- Orzeczenie Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości obowiązuje również w Polsce, dotycząc przede wszystkim branży kosmetycznej, ale w praktyce może być przez sądy odnoszone do wszystkich produktów - komentuje kancelaria Baker & McKenzie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Konkurencyjnych marek nie można używać w reklamach porównawczych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl