Vivid Games: przez koronawirusa 200 proc. więcej pobrań gier mobilnych w Chinach

Produkująca gry mobilne firma Vivid Games poinformowała, że w związku z epidemią koronawirusa od początku lutego liczba pobrań jej gier wzrosła o 25 proc., a tylko w Chinach - ok. 200 proc. Spółka wprowadziła u siebie zdalny system pracy.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Vivid Games: przez koronawirusa 200 proc. więcej pobrań gier mobilnych w Chinach

W komunikacie giełdowym Vivid Games podkreśliła, że istnieje korelacja między pandemią koronawirusa a jej wynikami. Zaznaczyła, że prowadzi sprzedaż wyłącznie w formie cyfrowej, w związku z czym ewentualne ograniczenia dotyczące przemieszczania się osób i towarów wprowadzane przez władze publiczne różnych krajów pozostaną bez negatywnego wpływu na możliwość osiągania przez nią przychodów.

Skąd tak duży wzrost pobrań gier mobilnych Vivid Games? - W związku z wprowadzanymi przez władze publiczne różnych krajów ograniczeniami przemieszczania i gromadzenia się osób może nastąpić wzrost nakładów gospodarstw domowych na konsumpcję rozrywki dostępnej cyfrowo, w tym gier mobilnych, co może pozytywnie wpłynąć na wyniki finansowe Emitenta - podała spółka.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/steam-z-rekordem-polscy-internauci-dluzej-korzystaja-z-serwisow-vod-i-gier-mobilnych-koronawirus-zostan-w-domu,7170733434148481a ##

Vivid Games zaznaczył, że w miniony poniedziałek u wszystkich swoich pracowników i współpracowników wprowadził do odwołania system pracy zdalnej. Według firmy nie będzie to miało znaczącego wpływu na jej efektywność.

- Emitent (czyli Vivid Games - przyp.) zapewnia ciągłość pracy wszystkich systemów informatycznych, założone przed pandemią koronawirusa terminy realizacji projektów nie są zagrożone. Ewentualne dalsze ograniczenia wprowadzane przez władze publiczne Polski dotyczące m.in. przemieszczania się osób i towarów, funkcjonowania urzędów państwowych i samorządowych, zgromadzeń i funkcjonowania przedsiębiorstw powinny mieć neutralny wpływ na działalność operacyjną Emitenta - podano.

Co z emisją obligacji?

W środę w komunikacie firma przyznała, że „nie jest w stanie ocenić rzeczywistego wpływu pandemii koronawirusa na przebieg i wyniki przedsięwzięć spółki na rynku kapitałowym, w szczególności na trwającą ofertę obligacji serii B”.

Zapowiedziano, że zarząd Vivid Games będzie prowadził dalszą bieżącą analizę wpływu pandemii koronawirusa na działalność spółki i podejmował działania mające na celu ograniczenie ewentualnych negatywnych skutków.

Vivid Games z 12,2 mln zł wpływów i 0,56 mln zł zysku netto

W połowie stycznia Vivid Games podał, że według szacunkowych danych w ub.r. zanotował 12,33 mln zł skonsolidowanych wpływów sprzedażowych i 0,56 mln zł zysku. Zaznaczono, że to dane wstępne, które mogą różnić się od ostatecznych.

W 2018 roku Vivid Games miał 17,49 mln zł przychodów i 5,45 mln zł straty netto, a w pierwszych trzech kwartałach ub.r. - 13,36 mln zł przychodów i 413 tys. zł straty netto. Firma jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/cd-projekt-przez-epidemia-koronawirusa-pracuje-zdalnie-premiera-cyberpunk-2077-we-wrzesniu-2020-roku,7170733166241921a ##

Dużo firm traci na koronawirusie, zyskują serwisy VoD

Epidemia koronawirusa najszybciej i najmocniej uderzyła w branże turystyki i transportu międzynarodowego. Już 6 marca polskie organizacje zrzeszające firmy z branży turystyki biznesowej (MICE) we wspólnym stanowisku alarmowały, że wskutek rozprzestrzeniania się koronawirusa klienci nagle anulowali wszystkie projekty na najbliższych sześć miesięcy. - Możemy porównać tę sytuację do stanu klęski żywiołowej - podkreśliły, sugerując wsparcie ze strony państwa i sektora prywatnego.

W zeszły piątek prezes Wirtualnej Polski Jacek Świderski przyznał, że wskutek koronawirusa praktycznie zamarła sprzedaż w jej serwisie turystyki zagranicznej Wakacje.pl. - Zarząd stara się, żeby osoby, które normalnie zajmowały się sprzedażą wycieczek, przesunąć do obsługi rezygnacji i innych zadań. Tyle zwrotów zakupionych wycieczek Wakacje.pl nie miały jeszcze nigdy. Natomiast w pozostałych pionach, choćby IT, trwa normalna praca - opisał Świderski w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/senat-przyjal-nowelizacje-specustawy-ws-koronawirusa-ma-pomoc-branzy-eventowej,7170734560388737a ##

Firma ATM Grupa poinformowała, że zawiesiła do 22 marca zdjęcia do realizowanych seriali i programów telewizyjnych. W związku z koronawirusem wielu klientów zrezygnowało z wynajmu od niej sprzętu i studiów, a także realizacji wydarzeń sportowych i rozrywkowych.

Za to cena akcji właściciela serwisu CDA przez tydzień wzrosła o 153,4 proc. mimo dużych spadków na warszawskiej giełdzie. - Wzrost zainteresowania naszą usługą CDA Premium w ostatnich dniach jest bardzo duży - informuje Wolfgang Laskowski, rzecznik prasowy CDA. Mocno wzrósł też ruch na platformie HBO GO.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?