W weekendy Polacy porzucają komputery na rzecz urządzeń mobilnych

W lutym tego roku średnio czterech na dziesięciu internautów korzystało w weekendy z internetu tylko za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Kobiety częściej niż mężczyźni przeglądały strony sklepów internetowych - wynika z danych Gemius/PBI.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Według danych Gemius/PBI, w lutym z internetu skorzystało 27,9 mln Polaków. Większość tej grupy stanowią mężczyźni  (14,3 mln, czyli o 700 tys. więcej niż kobiet).

Polscy internauci wygenerowali w analizowanym miesiącu łącznie 55 mld odsłon. Średni czas korzystania z sieci wyniósł 2 godz. 9 min dziennie. Najwięcej osób łączyło się z internetem w poniedziałek 26 lutego (23,1 mln osób), najmniej - w sobotę 10 lutego (21,5 mln).

Niemal 90 proc. wszystkich surfujących połączyło się z siecią przez komputery osobiste i laptopy (24,3 mln użytkowników). Prawie 80 proc. korzystało także z urządzeń mobilnych (21,6 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 3,8 mln tabletami).

42 proc. polskich internautów w weekendy korzystało z internetu tylko przez urządzenia mobilne. W dni powszednie odsetek ten spada do 37 proc.

Mieszkańcy Mazowsza spędzili w lutym najwięcej czasu w internecie - przeciętnie ponad dwie doby (średnio 54 godz. i 10 min w miesiącu). W czołówce zestawienia znajdują się także województwa śląskie i małopolskie (odpowiednio 50 godz. i 59 min oraz 50 godz. i 20 min średnio miesięcznie na użytkownika). Najmniej intensywnie po internecie surfują mieszkańcy Opolszczyzny - 41 godz. i 26 min miesięcznie, o niemal 13 godzin mniej niż osoba z Mazowsza. Średnio polski internauta spędza w sieci 48 godz. i 39 min.

grafika

W lutym z e-sklepów, porównywarek cen, pasaży handlowych czy zakupów grupowych korzystało średnio 4,5 mln kobiet dziennie. W przypadku mężczyzn średnia ta wyniosła 3,9 mln. O ile jednak mężczyźni poświęcili podobną uwagę sklepom i aukcjom internetowym (odpowiednio, średnio 2,3 mln i 2,1 mln użytkowników dziennie), o tyle kobiety chętniej odwiedzały internetowe witryny sklepów (średnio dziennie 3 mln użytkowniczek sieci na stronach e-sklepów oraz 1,7 mln na stronach z aukcjami internetowymi).

Jak wynika z analizy, zainteresowanie internautek sklepami online utrzymywało się w lutym na zbliżonym poziomie przez większość tygodnia. Wyraźny spadek miał miejsce w soboty, kiedy to e-sklepy odwiedziło średnio 2,7 mln kobiet.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?