SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Korzystanie z nowych technologii - 10 trendów na rok 2014 (wideo)

Ericsson ConsumerLab zaprezentował 10 trendów konsumenckich na rok 2014 w obszarze technologii. Zdaniem firmy smartfony zniwelują cyfrowe wykluczenie, ciało stanie się hasłem, a nasze otoczenie wypełni się czujnikami.

Korzystanie z nowych technologii - 10 trendów na rok 2014 (wideo)

Najważniejszy trend zaobserwowany przez Ericsson ConsumerLab to masowy popyt na aplikacje i usługi we wszystkich branżach i grupach społecznych.

10 trendów konsumenckich na rok 2014 wg Ericsson ConsumerLab:

1. Aplikacje zmieniają społeczeństwo
Szybkie tempo absorpcji smartfonów na globalnym rynku zupełnie zmieniło sposób w jaki komunikujemy się i korzystamy z internetu. Rewolucja mobilności stworzyła podwaliny dla transformacji innych branż. Wkroczyliśmy w fazę gwałtownej dywersyfikacji sposobów korzystania ze smartfonów – użytkownicy poszukują coraz większej liczby osobistych aplikacji, które ułatwią im codzienne funkcjonowanie w możliwie największej liczbie obszarów, tj. komunikacja, transport, zdrowie, sport, etc. Aplikacje, których używasz, są ważniejsze niż twój telefon.

2. Twoje ciało jest hasłem
Serwisy internetowe wymagają coraz dłuższych haseł z kombinacją cyfr, liter, symboli, czyniąc zapamiętanie naszych wszystkich haseł prawie niemożliwym. To wszystko prowadzi do rosnącego znużenia koniecznością korzystania z haseł i zainteresowaniem alternatywami biometrycznymi. 52% użytkowników smartfonów chce wykorzystywać odciski palców zamiast haseł, połowa konsumentów chce nawet autoryzować płatności kartami kredytowymi w ten sposób.

3. Zmierzone “ja”
Ciśnienie krwi, puls, kroki – to tylko przykłady tego jak możemy mierzyć swoje aktywności. Wystarczy, że odpalisz aplikację śledzącą trasę i tempo twojego biegu, a już dowiesz się czegoś na swój temat. 40% konsumentów chciałoby, aby smartfon mierzył każdą ich aktywność. Co więcej, 59% osób chciałoby posiadać opaskę na rękę, która pozwalałaby na uzyskanie dokładniejszych danych i szerszego zakresu pomiarów.

4. Chcemy dostępu do internetu wszędzie
Globalnie konsumenci są zdecydowanie mniej zadowoleni z jakości internetu mobilnego, niż z jakości połączeń głosowych. Schemat jest podobny zarówno dla krajów rozwijających się, jak i rozwiniętych. Konsumenci z rynków zaawansowanych rzadziej wybaczają problemy z łącznością i nie zadowalają się gorszą usługą.

5. Smartfony niwelują cyfrową przepaść
Internet w skali globalnej jest wciąż niedostatecznie i nierówno dystrybuowany, co skutkuje powstaniem tzw. cyfrowego podziału. Jednakże, wraz z nadejściem tanich smartfonów, przynajmniej jedna z barier tworzących cyfrowy podział zaczyna znikać. Konsumenci nie potrzebują już kosztownych urządzeń komputerowych by korzystać z serwisów internetowych. Na całym świecie 51% konsumentów uważa, że telefon komórkowy jest ich najważniejszym urządzeniem, używanym do wykonywania codziennych aktywności.

6. Korzyści są ważniejsze niż obawy
Jako że internet stał się integralną częścią naszego życia, ryzyko związane z byciem połączonym z siecią staje się coraz bardziej oczywiste. Z tego powodu 56% użytkowników internetu ma obawy w kwestii prywatności. Jednocześnie tylko 4% uważa, że w związku z obawami zacznie korzystać z internetu rzadziej.

7. Wideo z poleceniem
Mimo posiadania większego wyboru multimediów niż kiedykolwiek, coraz rzadziej sami decydujemy, co tak naprawdę chcemy oglądać. W rzeczywistości bardzo często konsumujemy treści z polecenia naszych znajomych w sieciach społecznościowych. 38% konsumentów ogląda wideo polecone przez znajomych przynajmniej kilka razy w tygodniu. Nasi znajomi, podobnie jak w przypadku wideo, wpływają również na naszą listę czytanych artykułów i blogów oraz muzykę jakiej słuchamy.

8. Chcę widzieć moją transmisję danych
48% użytkowników regularnie korzysta z aplikacji pokazujących informacje na temat konsumpcji danych. 38% chce tylko wiedzieć ile danych wykorzystali. 28% chce mieć pewność, że operatorzy naliczają im opłaty poprawnie. Badania pokazują również, że 37% użytkowników regularnie korzysta z aplikacji do mierzenia prędkości połączenia internetowego.

9. Czujniki w otoczeniu
Jako że serwisy internetowe dynamicznie wchodzą pod strzechy, konsumenci coraz częściej oczekują, że ich fizyczne otoczenie będzie również interaktywne. Około 60% właścicieli smartfonów wierzy, że czujniki będą powszechnie wykorzystywane przed końcem 2016 roku. Ludzie oczekują, że będą one zainstalowane niemal wszędzie – w transporcie publicznym, samochodach, domach, pracy.

10. Graj, zatrzymaj, wznów - wszędzie
Globalnie 19% całego czasu przy streamingu TV i wideo jest spędzane na tabletach i telefonach. Konsumenci, którzy oglądają wideo, coraz częściej zaczynają oglądać w domu i kontynuują w innych lokalizacjach, np. w autobusie czy w parku.

Z badania Ericsson ConsumerLab wynika także, że Polska jest jedynym krajem, w którym konsumenci deklarują, iż do wszystkich aktywności komputerowych najczęściej wykorzystują laptop. Polacy rzadziej niż średnia globalna korzystają ze streamingu wideo na urządzeniach mobilnych. Tylko 5% połączeń z siecią w Europie Środkowej i Wschodniej pozwala na streming wideo - to najgorszy wynik tzw. app coverage na świecie.

 

Ericsson ConsumerLab od ponad 15 lat prowadzi badania dotyczące wartości jakimi kierują się konsumenci, ich zachowania i sposób korzystania z produktów i usług ICT. Globalny program badawczy firmy bazuje na corocznych wywiadach ze 100 tys. osób z ponad 40 krajów.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Korzystanie z nowych technologii - 10 trendów na rok 2014 (wideo)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Arnika
Szczerze powiedziawszy to trochę mnie to przeraża... Sama korzystam ze smartfona, ale z podstawowych funkcji, mail, media społecznościowe, mapy i usługi sprawdzam w aplikacji pf-ki, słucham muzyki w spotify czy biegam z endomondo, ale jakoś reakcji otoczenia na każdy nasz ruch, gest czy minę nie chciałabym zobaczyć. Niedługo lodówki staną się mądrzejsze od nas i zawładną światem...
odpowiedź
User
artur
od ciebie na pewno :)
odpowiedź
User
Arnika
Widzę że nie każdy jest w stanie utrzymać poziom merytorycznej dyskusji bez obrażania kogokolwiek...
odpowiedź