SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

KRRiT kontra „Nasz Dziennik” i O. Rydzyk

KRRiT wysłała do redakcji „Naszego Dziennika” sprostowania, związane z wypowiedziami Ojca T. Rydzyka, opublikowanymi na łamach tego pisma. Rydzyk stwierdził m.in., że konkurs na multipleks MUX-1 jest ustawiony i z góry rozstrzygnięty.

KRRiT kontra „Nasz Dziennik” i O. Rydzyk

- KRRiT przygotowuje w tej sprawie stanowisko. Zostanie ono przedstawione mediom możliwie jak najszybciej. Na razie zostały do „Naszego Dziennika” wysłane sprostowania. Czekamy na odpowiedź gazety. Ma siedem dni na ich opublikowanie lub odmowę publikacji - powiedziała nam Monika Bąk, rzeczniczka Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Mimo że Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji miała podczas wtorkowego posiedzenia podjąć decyzję w sprawie ewentualnych kroków prawnych w związku z wypowiedziami Rydzyka, to na razie podjęto decyzję, że jedyną formą protestu Rady w tej sprawie będzie wydanie stanowiska oraz przesłanie sprostowań.
 
Przypomnijmy: Ojciec Tadeusz Rydzyk powiedział na łamach „Naszego Dziennnika”, że w sprawie ogłoszonego 27 grudnia konkursu na miejsca na pierwszym multipleksie (MUX-1) naziemnej telewizji cyfrowej zapadły już decyzje. M.in. to, aby nie przyznać TV Trwam miejsca na MUX-1 (konkurs zakłada umieszczenie na multipleksie kanału społeczno-religijnego).

Jednocześnie zasugerował, że miejsce to zostanie przyznane innej stacji. - Widzę po prostu działania, jakie są podejmowane przeciwko nam. Widzę, jak Krajowa Rada chce nas „złapać na słowie”, chce znaleźć jakąś rzekomą nieprawidłowość - powiedział Ojciec Rydzyk. Dodał, że jego stacja musi często przesyłać do KRRIT materiały z różnych audycji, a także „pisać obszerne wyjaśnienia i tłumaczyć się z jakichś absurdalnych zarzutów” (więcej na ten temat).

TV Trwam stara się o miejsce na multipleksie od 2011 roku. Nie otrzymała go jednak ze względu na brak gwarancji finansowych Fundacji Lux Veritatis, która jest właścicielem stacji. Fundacja zaskarżyła tę decyzję do sądu, a po oddaleniu skargi - skierowała skargę kasacyjną do Naczelnego Sądu Administracyjnego.

Poza kanałem społeczno-religijnym na pierwszym multipleksie ma się znaleźć również kanał filmowy, edukacyjno-poznawczy oraz dla dzieci w wieku od 4 do 12 lat. Na zgłoszenia nadawców Krajowa Rada czeka do 25 lutego br.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: KRRiT kontra „Nasz Dziennik” i O. Rydzyk

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl