SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

KRRiT podpisała umowę z Instytutem Łączności, niemal 100 milionów złotych na badanie mediów

Instytut Łączności Państwowy Instytut Badawczy przeprowadzi prace badawczo-rozwojowe, dotyczące jednoźródłowych badań mediów. Wartość podpisanej z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji opiewa na 93 miliony złotych - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl.

fot. materiały prasowe Article

W związku z podpisaniem umowy przez przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z Instytutem Łączności na przeprowadzenie prac badawczo-rozwojowych w zakresie jednoźródłowych badań telewizji, radia i internetu, instytut ma m.in. prowadzić badania preferencji w zakresie konsumpcji mediów. Będzie się opierać o model panelu telemetrycznego, który bazuje na blisko 2 tys. gospodarstw domowych.

Jak się dowiedzieliśmy, wartość podpisanej umowy wynosi 93 miliony złotych.

Instytut Łączności ma przeprowadzić eksperymenty w zakresie badań skuteczności metod rekrutacji i utrzymania panelu; nowych typów urządzeń telemetrycznych dostępnych na rynku; możliwości automatyzacji pomiaru konsumpcji treści dostępnych w sieciach IP; ma szukać rozwiązań, które zwiększą efektywność rekrutacji; dotyczą możliwości integracji danych z różnych typów paneli badawczych oraz możliwości automatyzacji monitoringu treści audycji.

- Umowa z Instytutem Łączności to kolejny etap konsekwentnej budowy nowej telemetrii w Polsce. Kontynuujemy prace eksperymentalne ale praktycznie jesteśmy gotowi do uruchomienia docelowych badań. Teraz wszystko w rękach rynku - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Witold Kołodziejski, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Podczas ostatniej edycji Forum Gospodarczego w Krynicy we wrześniu br. zespół Telemetrii Polska oraz KRRiT poinformował o uruchomieniu jednoźródłowego pomiaru konsumpcji mediów elektronicznych.

- Zapowiedzieliśmy także rozpoczęcie budowy prototypu pomiaru na bazie blisko 2 tys. gospodarstw domowych. Dzięki zawartej właśnie umowie z Instytutem Łącznosci uruchomienie nowoczesnego pomiaru znacząco przyspieszyło i teraz kolej na rynek - podkreśla Michał Wigurski, szef projektu Telemetria Polska.

W Polsce jest kilka firm badających rynek mediów. Oprócz Gemiusa, który tworzy raporty dotyczące internetu, wyniki radia są dostępne w ramach Radio Track Millward Brown, a rynek telewizyjny monitoruje firma Nielsen.

Prace nad jednoźródłowym badaniem mediów pod patronatem KRRiT we współpracy z zespołem Telemetria Polska oraz przedstawicielami rynku trwają od kwietnia 2018 roku.

W 2018 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: KRRiT podpisała umowę z Instytutem Łączności, niemal 100 milionów złotych na badanie mediów

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sad
Dopłaty do górników, dopłaty do prądu, dopłaty do badań, miesięczne kartki 500+ na dziecko.
Jarek odtwarza czasy swojego dzieciństwa.
28 3
odpowiedź
User
Kaski
Czy dobrze liczę, że za te pieniądze bez problemu dałoby się odkupić Aleksę od Amazona albo kupić Gemiusa razem z zaparkowanymi przed firmą samochodami? :)
21 3
odpowiedź
User
Erazmus
Podziwiam determinację I konsekwencje. KRRiT idzie jak burza.
6 12
odpowiedź
User
Satyr
To najbardziej innowacyjny projekt na rynku. Nikt nie jest tak zaawansowany w pracach. Teraz zaczną się argumenty, ze może lepiej coś kupić. Nie, nie lepiej. Lepiej coś samemu wymyślić i dobrze zrobić. Brawo Polska
7 25
odpowiedź
User
Romek
Czy to będzie niezależne badanie? Wszak powiązania z dużym nadawcą są bardzo wyrażne.
13 1
odpowiedź