SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

KRRiT skontrolowała głośność reklam - są przekroczenia

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wspólnie z warszawskim Uniwersytetem Muzycznym zmierzyła w czerwcu głośność reklam telewizyjnych. Rada obecnie analizuje uzyskane w ten sposób dane.

KRRiT skontrolowała głośność reklam - są przekroczenia

Pomiary, które na zlecenie KRRiT wykonał Uniwersytet Muzyczny w Warszawie, objęły kanały telewizyjne emitowane przez 58 nadawców podlegających ustawie o radiofonii i telewizji. Rada chce w ten sposób sprawdzić, czy przestrzegane jest znowelizowane przez nią w czerwcu ub.r. rozporządzenie, zgodnie z którym głośność reklam i telesprzedaży nie może być większa od głośności poprzedzających je audycji.

Obecnie KRRiT analizuje wyniki pomiarów, a pełny raport ma zostać opublikowany we wrześniu. Na razie rzeczniczka rady Katarzyna Twardowska ujawnia jedynie, że w badaniach pojawiły się przekroczenia.

W przypadku łamania przepisów o głośności reklam przewodniczący KRRiT może nałożyć na nadawcę karę wynoszącą do 50 proc. opłaty rocznej za używanie częstotliwości lub do 10 proc. przychodów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: KRRiT skontrolowała głośność reklam - są przekroczenia

29 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
adamwawa
kretyni dopiero po tylu latach zauważyli, że reklamy są dużo głośniejsze od poprzedzających je programów. O tym to od dawna wiedzą nawet głusi
8 8
odpowiedź
User
Ala
Zauważcie, że jak się kończy Teleexpress to jego końcówka jest o wiele głośniejsza niż reszta, żeby się dostosować do nowych przepisów i reklamy były tak samo głośne jak poprzedzający je program. Żenada...
8 8
odpowiedź
User
radiowiec
Bardzo dobrze, niech KRRiT odważnie dowali kary za hałaśliwe reklamy w TV.
Kolejnym etapem powinno być "uciszenie" ryczących reklam w radiu.
8 8
odpowiedź
User
Radiowiec
Jeśli nadawcy będą podgłaśniali ostatnie 20 sekund programu przed blokiem reklamowych to kolejnym krokiem KRRiT powinno być badania głośności reklam w porównaniu do np. ostatniej godziny programu (a nie ostatnich 20 sekund).
8 8
odpowiedź
User
Jowita
Ustawa na ten temat już dawno obowiązuje ! I co i NIC ! Polska to kraj bezprawia i każdy robi co chce ! Po co mamy tyle instytucji ,darmozjadów za wielkie pieniądze,którzy dawno powinni się tym zająć.To kraj bezprawia czyli burdel /przepraszam domy publiczne bo tam jest ład i porządek/. Mało już oglądam TV bo nie można tego oglądać i dać się ogłupiać !!!!!
8 8
odpowiedź