Prezes SDP Krzysztof Skowroński przeciwny podatkowi od reklam

Krzysztof Skowroński, prezes Radia Wnet i jednocześnie prezes Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich jest przeciwny projektowi ustawy o tzw. podatku od reklam. Natomiast protestu nie poparło Centrum Monitoringu Wolności Prasy SDP, jego szefowa Jolanta Hajdasz stwierdziła, że protest jest „działaniem skierowanym na obronę interesów właścicieli prywatnych mediów”.

NB
NB
Udostępnij artykuł:

W środę media lokalne i ogólnopolskie dołączyły do akcji „Media bez wyboru” i w większości zrezygnowały z emitowania programów w proteście przed nałożeniem tzw. podatku od reklam.

Na początku lutego do wykazu prac legislacyjnych rządu wpisano projekt ustawy, której konsekwencją będzie wprowadzenie składki od przychodów reklamowych. Chodzi o projekt ustawy o dodatkowych przychodach Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków oraz utworzeniu Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów.

Skowroński przeciwny podatkowi od reklam

Prezes Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich oraz prezes Radia Wnet na stronie stacji opublikował swoje stanowisko w sprawie nowych przepisów, które miałyby dotknąć media. - Jesteśmy przeciwni projektowi ustawy o dodatkowych przychodach NFZ i NFOZ oraz utworzeniu nowego funduszu. Projekt ustawy o dodatkowych przychodach Narodowego Funduszu Zdrowia i Narodowego  Funduszu Ochrony Zabytków oraz utworzenia Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów może w istotny sposób pogorszyć wyniki ekonomiczne i spowolnić rozwój mediów oraz doprowadzić do dalszej degradacji zawodu dziennikarza i obniżenia poziomu debaty publicznej w Polsce. Dlatego jesteśmy przeciwni rozwiązaniom proponowanym w wyżej wymienionej ustawie – podkreślił w swoim oświadczeniu.

CMWP SDP: obrona interesów właścicieli prywatnych mediów

Jego zdania nie podziela Centrum Monitoringu Wolności Prasy SDP. Dyrektor Jolanta Hajdasz w stanowisku organizacji zaznaczyła, że w ocenie CMWP SDP akcja jest „działaniem skierowanym na obronę interesów właścicieli prywatnych mediów przed nałożeniem na nich nowego podatku od wpływów reklamowych”.

- Na obecnym etapie prac legislacyjnych nie można jednoznacznie przewidzieć, w jaki sposób proponowane regulacje wpłyną  na realizację zasady wolności słowa w naszym państwie. Projekt tej ustawy został przedstawiony w pierwszych dniach lutego. Obecnie jest na wstępnym etapie konsultacji, nie został jeszcze przyjęty przez Radę Ministrów. CMWP SDP podda go analizie prawnej oraz przedstawi swoje oficjalne stanowisko na jego temat, gdy rozpocznie się  proces legislacyjny w Parlamencie – napisała Jolanta Hajdasz.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana