SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W gry komputerowe gra ponad miliard ludzi na świecie. Polski rynek gier jest wart prawie 2 mld zł

W gry komputerowe gra kilkanaście milionów Polaków, a wartość polskiego rynku gier wynosi około 1,75 mld zł. Na całym świecie to jeden z najszybciej rosnących segmentów rynku nowych technologii napędzany rosnącymi wymaganiami sprzętowymi gier i oczekiwaniami graczy. Coraz więcej osób traktuje gry nie jako rozrywkę, ale sposób na życie, stąd rosnąca popularność e-sportu, czyli rozgrywek profesjonalnych graczy.

Article

– Na całym świecie jest około 1,3 mld graczy, którzy według prognoz przeznaczą na sprzęt miliard dolarów do 2018 roku – mówi George Woo, eSports Marketing Manager w Intelu.

Jak prognozuje PMR, polski rynek IT urośnie w tym roku o 5,5 proc., osiągając wartość 35,8 mld zł. Z kolei holenderska agencja analityczna Newzoo (w ubiegłorocznym raporcie „Global Games Market Report”) szacuje, że wartość rynku gier w Polsce wynosi 439 mln dol., czyli około 1,75 mld zł. Kilkanaście milionów Polaków to aktywni gracze.

Entuzjaści gier komputerowych regularnie wymieniają podzespoły w swoich komputerach oraz inwestują w nowy sprzęt. Dlatego laptopy dla graczy, gamingowe desktopy oraz komponenty (np. procesory, dyski, karty graficzne) to jedne z najbardziej perspektywicznych i profitowych segmentów rynku.

– Celujemy głównie w młodsze pokolenie, w przedziale wiekowym 18–28 lat, zakochane w e-sporcie – mówi George Woo. – Imprezy e-sportowe można jak najbardziej porównać do tradycyjnych sportów. Ci gracze ćwiczą po sześć godzin dziennie, mają sponsorów, wygrywają nagrody i mają swoich fanów. Są jak profesjonalni sportowcy – mówi George Woo.

Według badań Newzoo globalny rynek e-sportu w 2016 roku wart był 493 mln dol. Analitycy przewidują, że w bieżącym roku będzie to aż 696 mln dol., czyli wzrost wyniesie aż 41,3 proc. W Polsce popularność profesjonalnych rozgrywek także dynamicznie rośnie. Z danych ESL wynika, że w ubiegłym roku wartość krajowego rynku szacowano na 40 mln zł, a w ciągu dwóch kolejnych lat powinna wzrosnąć do 52 mln zł. Eksperci podkreślają, że polski rynek jest potęgą nie tylko pod względem sukcesów producentów gier, lecz także organizacji rozgrywek e-sportowych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W gry komputerowe gra ponad miliard ludzi na świecie. Polski rynek gier jest wart prawie 2 mld zł

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomek z Torunia
Grasz, i co z tego masz? Stracone nerwy, zmarnowany czas. Lepiej sobie ulubiony sport w necie obejrzeć lub o nim poczytać, regularnie ćwiczyć i go uprawiać na świeżym powietrzu.
8 11
odpowiedź
User
Radek z Krakowa
Grasz, i co z tego masz? Stracone nerwy, zmarnowany czas. Lepiej sobie ulubiony sport w necie obejrzeć lub o nim poczytać, regularnie ćwiczyć i go uprawiać na świeżym powietrzu.
Siedzisz i komentujesz w necie i co z tego masz? Zamiast tego lepiej pójść do parku, przejechać się rowerem czy faktycznie ćwiczyć na świeżym powietrzu, a nie oglądać w necie sport, by potem paradoksalnie być pierdołą fizyczną. Wszystko dla ludzi, więc zamiast stawiać opinie zacznij swoim życiem żyć. Uprawianie e-sportów jest takie samo jak i oglądanie meczu w tv, a nawet i bardziej twórcze, bo jednak trzeba myśleć, a nie tylko niczym ogłupiony drzeć japę do TV.
9 8
odpowiedź