SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kto kupi sieć Multimedia Polska? JP Morgan w połowie roku przedstawi rekomendacje

JP Morgan, który przygotowuje dla udziałowców Multimedia Polska raport nt. możliwości rozwoju tej spółki, przedstawi swoje rekomendacje w połowie roku, poinformował prezes Andrzej Rogowski. Według informacji medialnych, spółka może zostać przygotowana do sprzedaży. Równocześnie sama deklaruje zainteresowanie akwizycjami.

Kto kupi sieć Multimedia Polska? JP Morgan w połowie roku przedstawi rekomendacje

"Proces, który prowadzi JP Morgan, ma za zadanie zdefiniować potencjał rynku telekomunikacyjnego w Polsce, jego dynamikę i rekomendacje dla spółki i akcjonariuszy. Moim zdaniem, ani naziemna TV cyfrowa, ani LTE, ani technologia streamingowa nie ruszą rynkiem telewizyjnym w ciągu najbliższych lat, ale elementów, które wpływają na nasz biznes jest bardzo dużo i trzeba im się przyjrzeć" - powiedział Rogowski.

Prezes Multimedia Polska nie chciał komentować doniesień medialnych, zgodnie z którymi spółka jest lub w najbliższym czasie zostanie wystawiona na sprzedaż. Jednak z jego wypowiedzi wynika, że rekomendacje JP Morgan mogą wpłynąć na decyzję akcjonariuszy.

Wcześniej spółka informowała, że "akcjonariusze spółki zaangażowali J.P. Morgan do przeprowadzenia przeglądu strategicznych opcji spółki. Celem przeglądu jest dokonanie oceny Spółki we wszystkich jej obszarach działalności biznesowej, jak również potencjału rozwoju rynku telewizyjnego i telekomunikacyjnego w Polsce". Według oficjalnego komunikatu, wszystkie opcje, w tym utrzymanie istniejącej struktury właścicielskiej, będą rozważone.

Jednocześnie część mediów informowała też, że JP Morgan ma przygotować dokument zapraszający potencjalnych chętnych do transakcji, który najprawdopodobniej zostanie wysłany do czołowych podmiotów na polskim rynku telekomunikacyjnym, takich jak Telekomunikacja Polska, Netia, UPC Polska, Vectra, Netia i Polska Telefonia Cyfrowa. Prezes TPSA oficjalnie informował, że takiego dokumentu nie otrzymał.

Akcje Multimedia Polska w listopadzie zeszłego roku zostały wycofane z GPW, jednak obligacje spółki są notowane na rynku Catalyst.

Tymczasem prezes Rogowski deklaruje, że spółka prowadzi rozmowy nt. akwizycji, dzięki którym może pozyskać kilkadziesiąt tysięcy abonentów. Według niego spółka prowadzi też rozmowy z bankami nt. uporządkowania finansowania na potrzeby akwizycji.

W styczniu Multimedia Polska podpisały umowę nabycia Stream Communication za 153 mln zł. Rogowski poinformował, że spodziewa się, iż w marcu lub kwietniu UOKiK wyda zgodę na tą transakcję.

Spółka Multimedia Polska miała 102,16 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2011 roku wobec 81,04 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 622,32 mln zł wobec 567,22 mln zł rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kto kupi sieć Multimedia Polska? JP Morgan w połowie roku przedstawi rekomendacje

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bosze
Robi się z tego nr 1 w branży. A tu proszę bardzo, w połowie roku dopiero rekomendacje, zaproszenie do sprzedaży pewnie jeszcze kilka miesięcy później, tak więc wróćmy do teamtu w marcu 2013 :)
odpowiedź
User
Zamknij_drzwi
Przede wszystkim to nie należy przewidywać żadnych ruchów przed finalizacją zakupu Streama. Najpierw muszą uporać się z własną akwizycją, a dopiero później będa mogli zacząc myśleć o sprzedaży.
odpowiedź
User
Aha
"Tymczasem prezes Rogowski deklaruje, że spółka prowadzi rozmowy nt. akwizycji, dzięki którym może pozyskać kilkadziesiąt tysięcy abonentów. Według niego spółka prowadzi też rozmowy z bankami nt. uporządkowania finansowania na potrzeby akwizycji."

Jeśli to nie wybieg, to kogo mogą mieć na myśli? I w jakich miastach przede wszystkim? Czy tak ja ze Streamem będą wchodzić w nowe lokalizacje, czy chcą podkupić konkurencję?
odpowiedź