SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Aflofarm największym reklamodawcą 2016 r., Lidl, Kino Świat i T-Mobile z największymi wzrostami wydatków (TOP 10)

W 2016 roku tradycyjne media największe wpływy z reklam miały od firmy farmaceutycznej Aflofarm Farmacja Polska, która łącznie wydała tyle co trzech kolejnych reklamodawców. Największy wzrost wydatków miały z kolei w skali roku Lidl Polska, Kino Świat i T-Mobile Polska.

Article

Tradycyjne media (bez internetu) zarobiły w 2016 roku na reklamach ponad 31,4 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych bez rabatów). Było to 3,3 proc. więcej niż w 2015 roku.

Największym reklamodawcą niezmiennie już jest Aflofarm Farmacja Polska, który w ub.r. zwiększył wydatki o 9,1 proc. w stosunku do 2015 roku - do 1,83 mld zł. Obecnie jednocześnie prowadzi kampanie kilku swoich marek. Markę Bioliq promuje Ada Fijał, a suplement diety Climea Forte - Anna Korcz.

Drugą pod względem nakładów na reklamę firmą był w ub.r. dystrybutor filmowy Kino Świat z wydatkami w wysokości 695,2 mln zł - 27,6 proc. wyższymi niż rok wcześniej. Trzecie miejsce należało z kolei do sieci sklepów Lidl Polska, która zainwestowała w reklamę 689,4 mln zł. To 30,2 proc. więcej niż w 2015 roku. Tym samym Lidl w czołowej dziesiątce osiągnął najwyższą dynamikę wydatków reklamowych rok do roku.

Ta firma była najaktywniejsza pod względem zlecanych w ub.r. produkcji reklam telewizyjnych - z raportu Papaya Films wynika, że zleciła produkcję 99 spotów.

O 26,8 proc. wzrosły inwestycje reklamowe T-Mobile Polska – z 308,8 do 391,5 mln zł. W nowej kampanii tego telekomu pojawiła się aktorka Maja Ostaszewska z synem - wspólnie promują ofertę Superduet. Spory wzrost zanotowało też Ferrero Polska - o 21,6 proc., do 438,2 mln zł.

O 13,4 proc. więcej wydał też w skali roku koncern Procter&Gamble Polska, który na reklamę swoich marek w mediach pozainternetowych przeznaczył w 2016 roku 424,6 mln zł. Konkurent P&G, czyli Unilever Polska, wydał w ub.r. 437,8 mln zł , czyli 6 proc. więcej niż rok wcześniej. Jedną z promowanych ostatnio marek należących do tej firmy była limitowana seria herbat Lipton, nawiązująca do Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Z kolei sieć detaliczna Metro Group zainwestowała we wsparcie w tradycyjnych mediach 399,5 mln zł, zwiększając wydatki o 1,2 proc.

Spośród dziesięciu największych ubiegłorocznych reklamodawców tylko dwóch ograniczyło wydatki na reklamę. Orange Polska zmniejszył je o 13,6 proc. - z 605,8 do 523,2 mln zł, a Volkswagen Group Polska - o 4 proc., z 402,6 do 386,5 mln zł.

Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

2015

2016

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

1 681 166 927 zł

1 834 436 564 zł

9,1

KINO ŚWIAT

544 866 758 zł

695 209 107 zł

27,6

LIDL POLSKA

529 497 148 zł

689 449 284 zł

30,2

ORANGE POLSKA

605 827 748 zł

523 204 687 zł

-13,6

FERRERO POLSKA

360 446 618 zł

438 228 233 zł

21,6

UNILEVER POLSKA

413 052 674 zł

437 834 537 zł

6

PROCTER & GAMBLE DS POLSKA

374 417 513 zł

424 621 312 zł

13,4

METRO GROUP

394 724 461 zł

399 454 572 zł

1,2

T-MOBILE POLSKA

308 801 944 zł

391 499 967 zł

26,8

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

402 630 091 zł

386 460 281 zł

-4

Razem

30 413 333 110 zł

31 417 963 703 zł

3,3

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Aflofarm największym reklamodawcą 2016 r., Lidl, Kino Świat i T-Mobile z największymi wzrostami wydatków (TOP 10)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
obywatel
to dlatego od wielu lat nie kupuję żadnych leków i innych specyfików Firmy Aflofarm
odpowiedź
User
pavv
Kutaspirazole, Sralutany i Rozdupany w czołówce... przykre to.
odpowiedź
User
Tomik
A gdzie "Media Ekspert"? Ich reklamy można co kilkanaście minut słuchać w rozgłośniach radiowych a wieczorami ich reklamy z wiecznymi "wielkimi wyprzedażami, za jedyne...", że aż więdną uszy i bolą oczy.
odpowiedź