Którym formom reklamy ufamy najbardziej?
Rekomendacje od znajomych i opinie umieszczane przez konsumentów w internecie są najbardziej zaufanymi na świecie formami reklamy.
Z badania przeprowadzonego przez firmę Nielsen wynika, że 90 procent internautów z całego świata ma zaufanie do rekomendacji od osób, które zna, a 70 procent ufa opiniom umieszczanym przez innych użytkowników w sieci.
Taki sam odsetek respondentów jak ufających internetowym opiniom innych konsumentów - 70 procent - ma również zaufanie do witryn internetowych należących do marek. Na kolejnych miejscach znalazły się: treści wydawnicze, np. artykuł w gazecie (69 procent), sponsoring marek (64 procent), reklama telewizyjna (62 procent), reklama w prasie codziennej (61 procent), reklama w czasopiśmie (59 procent), billboardy/reklama outdoor (55 procent), reklama radiowa (55 procent), reklama w poczcie e-mail (54 procent) i reklama kinowa (52 procent).
Pomimo, że wspomniane wyżej witryny należące do marek cieszą się dużym zaufaniem wśród badanych, to gorzej jest z innymi formami cyfrowej reklamy. Reklamom tekstowym w telefonach komórkowych ufa 24 procent, banerom internetowym 33 procent, reklamom wideo online 37 procent, a reklamom w wyszukiwarkach 41 procent respondentów.
W badaniu uczestniczyło 25.420 internautów z 50 krajów Europy, regionu Azji i Pacyfiku, Ameryki Północnej, Ameryki Łacińskiej oraz Bliskiego Wschodu.
Dołącz do dyskusji: Którym formom reklamy ufamy najbardziej?