SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Lenovo ze wzrostem wpływów o 7 proc.

Grupa Lenovo, pomimo wymagającej sytuacji biznesowej w skali globalnej spowodowanej pandemią koronawirusa, zanotowała dobre wyniki finansowe w ostatnim kwartale.

Article

Przychody Grupy Lenovo w I kwartale roku finansowego wyniosły 13,3 mld USD, co stanowi wzrost o niemal 7% w ujęciu rok do roku (i o 10% r/r bez uwzględnienia wpływu kursów walut).

Dochód przed opodatkowaniem zwiększył się o 38% w porównaniu z tym samym kwartałem ubiegłego roku, do 332 mln USD, a dochód netto - o 31% w ujęciu rok do roku, do 213 mln USD. Podstawowy zysk na akcję wyniósł 1,80 centa SD, czyli 13,95 centa hongkońskiego.

- Nasze znakomite wyniki z ostatniego kwartału świadczą o tym, że firma Lenovo szybko odzyskała dynamikę rozwoju w obliczu pandemii i wykorzystuje nowe możliwości związane z pracą i edukacją zdalną oraz przyspieszeniem cyfryzacji. Podczas gdy świat zmaga się z nowymi wyzwaniami, w Lenovo koncentrujemy się na stabilnym rozwoju w naszych głównych obszarach działalności, a także dzięki nowym usługom i rozwiązaniom powstającym w ramach inteligentnej transformacji - powiedział Yang Yuanqing, prezes i dyrektor naczelny Lenovo.

Wchodząca w skład Lenovo Intelligent Devices Group (IDG) pozostaje głównym motorem dobrych wyników firmy. PC and Smart Devices Group (PCSD), jeden z dwóch działów IDG, odnotował dwucyfrowy wzrost przychodów w ujęciu rok do roku, do poziomu 10,6 mld USD. Dochód przed opodatkowaniem wyniósł 670 mln USD, co oznacza wzrost o 28% w ujęciu rok do roku, a rentowność wzrosła jeszcze o 1 pkt. proc., do nowego rekordowego poziomu 6,3%.

Wyniki z rynku PC przewyższyły pesymistyczne prognozy branżowe, a Lenovo utrzymało się na pierwszym miejscu na światowym rynku urządzeń PC (komputerów PC i tabletów). Solidny wzrost w ujęciu rok do roku (o 45%) firma odnotowała też w segmencie konsumenckim na całym świecie. Dzięki temu przychody wzrosły o 30% w regionie Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu oraz o 18% w Chinach. Dwucyfrowy wzrost firma odnotowała też w kategoriach szybko rozwijających się i premium, takich jak gaming, tablety, monitory oraz chromebooki. Imponującymi wynikami może się też poszczycić segment e-Commerce, którego przychody wzrosły o ponad 50% w ujęciu rok do roku.

Lenovo spodziewa się, że wysokie zapotrzebowanie na urządzenia PC utrzyma się w perspektywie długoterminowej. W związku z tym firma zamierza koncentrować się na innowacyjnych produktach, które dostosowują się do nowego otoczenia globalnego, umacnianiu ogólnoświatowego łańcucha dostaw w celu zaspokojenia szybko rosnącego popytu, dalszym rozwoju platformy e-commerce oraz na szybko rozwijających się segmentach z myślą o wzroście przewyższającym ogół branży i przodującej rentowności.

Drugi dział IDG, Mobile Business Group (MBG), choć zmagał się z następstwami COVID-19 oraz niekorzystnych kursów walut, zwiększył dynamikę rozwoju, a jego przychody wzrosły w ciągu ostatniego kwartału o 33%. Choć w ujęciu rok do roku przychody spadły, przerosły wyniki całości rynku w kluczowych regionach, takich jak Ameryka Łacińska, Ameryka Północna i Europa, a dział uzyskał też rekordowo duży udział w rynku w obu Amerykach.

Dział Data Center Group (DCG) powrócił na ścieżkę szybkiego wzrostu - przychody zwiększyły się o niemal 20%, do poziomu 1,6 mld USD, a rentowność poprawiła się w ujęciu rok do roku. Szczególnymi osiągnięciami może się pochwalić dział rozwiązań dla usługodawców chmurowych (poprzednio rozwiązań w hiperskali), który odnotował wzrost o ponad 30% w ujęciu rok do roku i ustanowił nowy rekord przychodów, dzięki wysokiemu zapotrzebowaniu na infrastrukturę chmury publicznej związanemu z większym wykorzystaniem usług cyfrowych podczas lockdownu wskutek pandemii COVID-19.

Dział Enterprise and SMB (poprzednio zwany działem rozwiązań niehiperskalowych) odnotował wzrost przychodów w ujęciu rok do roku, a w szczególności dwucyfrowy wzrost w segmentach szybko rozwijających się, takich jak infrastruktura zdefiniowana programowo i usługi oraz wysokowydajne systemy obliczeniowe (HPC). Firma spodziewa się w przyszłości długoterminowego wzrostu w segmencie rozwiązań dla usługodawców chmurowych.

Z kolei przychody Lenovo z oprogramowania i usług wzrosły o 38% w ujęciu rok do roku do ponad 1 mld USD i obecnie składają się na ok. 7,6% przychodów grupy. Przychody z inteligentnych rozwiązań IoT wzrosły o 39% w ujęciu rok do roku, z inteligentnej infrastruktury - o 16%, a inteligentnych rozwiązań branżowych - o 65%, na co wpłynęły rozwiązania dla inteligentnych miast w Chinach oraz do inteligentnej opieki zdrowotnej i telemedycyny w Ameryce Północnej. Przychody z usług powiązanych wzrosły o 32% w ujęciu rok do roku, z usług zarządzanych (w tym w szybko rozwijającym się segmencie Device as a Service) - o 48% r/r, a z rozwiązań - o 54% r/r.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Lenovo ze wzrostem wpływów o 7 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl