SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Lidl zapowiada redukcję opakowań plastikowych, 100 proc. do recyklingu

Sieć handlowa Lidl Polska przyjęła zobowiązanie o redukcji opakowań plastikowych marek własnych o 20 proc. do 2025 r. Do tego czasu 100 proc. plastiku użytego do produkcji tych opakowań ma być możliwa do recyklingu.

Article

Zobowiązanie Lidla dotyczące ograniczenia zużycia plastiku o 20 proc. odnosi się do opakowań jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek własnych, które stanowią znaczą cześć asortymentu sklepów sieci.

Natomiast wszystkie plastikowe opakowania marek Lidla mają być możliwe do recyklingu do 2025 r.

Wcześniej Lidl Polska ogłosił cel długofalowy o całkowitej rezygnacji ze sprzedaży jaj pochodzących z chowu klatkowego do 2025 r. Następnie w styczniu 2017 r. przyjęto zobowiązanie o redukcji zawartości soli i cukru w produktach marek Lidla o 20% -  cel ten planowany jest do osiągnięcia również do 2025 r. (rozumiany jako obniżenie w całym kupowanym asortymencie marek Lidla średniej ważonej zawartości dodawanego cukru oraz soli o 20 proc.).

- Dla Lidl Polska jest to krok przełomowy, ponieważ jak dotąd kierunkiem w zakresie opakowań marek, była przede wszystkim ich funkcjonalność dla klienta oraz design - komentuje Piotr Rogowski, członek zarządu Lidl Polska i dodaje - Nowe, konkretne cele, wiążą się z koniecznością zredefiniowania parametrów opakowań przy zachowaniu ich dotychczasowych walorów. Wymagać to będzie ścisłej współpracy z dostawcami produktów marek własnych, jednak biorąc pod uwagę łączące nas partnerstwo, nie mamy wątpliwości co do możliwości realizacji przyjętych zobowiązań. Mamy już znaczne osiągnięcia w zakresie redukcji opakowań warzyw i owoców dostępnych na „Ryneczku Lidla” - produkty do niedawna sprzedawane wyłącznie w opakowaniach takie jak cytryny, pomarańcze, grapefruity, mandarynki, włoszczyzna, pory, buraki, cebule, czosnek, kurkuma, aktualnie są dostępne bez nich. Pracujemy także z dostawcami naszych bio warzyw i owoców, -aby zapewnić opakowania biodegradowalne.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Lidl zapowiada redukcję opakowań plastikowych, 100 proc. do recyklingu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing