Lifetube odpiera zarzuty Video Brothers o kłamstwa. W tle Pandora Gate

Sieć partnerska Lifetube nie zgadza się z zarzutami Video Brothers o mijanie się z prawdą na temat końca współpracy z kilkoma youtuberami oskarżanymi w Pandora Gate. W poniedziałek agencja Video Brothers publicznie w pytaniu zasugerowała, że ludzie z Lifetube'a mogli wiedzieć o niestosownych zachowaniach partnerów biznesowych, dziś uwikłanych w seks aferę. "Sugerowanie, że mieliśmy jakąkolwiek wiedzę w tej kwestii ma znamiona pomówienia" - przekazał portalowi Michał Dębski, odpowiedzialny za komunikację w Lifetube.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Lifetube odpiera zarzuty Video Brothers o kłamstwa. W tle Pandora Gate

W związku z aferą Pandora Gate, dotyczącą niewłaściwych kontaktów (tło sprawy w przypominamy w dalszej części tekstu) sieć partnerska Video Brothers publicznie zarzuciła sieci Lifetube, że wbrew publicznej deklaracji nie zerwała umowy z youtuberami zamieszanymi w sprawę - Stuartem "Stuu" Kluz-Bartonem, Michałem Baronem "Boxdelem" czy Marcinem Dubielem. Na dowód pokazano zrzuty ekranów z narzędzia do zarządzania kontami reklamowymi przez MCN-y.

Według Video Brothers kanał Boxdela nadal podpięty jest do sieci partnerskiej Lifetube oraz pozostaje monetyzowany. "7 października czyli 2 dni po publikacji rzeczonego oświadczenia - Boxdel dodał swój najnowszy materiał, który za swoim pośrednictwem LifeTube nadal dystrybuuje" - pisze Video Brothers. W ocenie agencji inne kanały i youtuberzy opisywani w internetowym śledztwie: Stuu, Marcin Dubiel, Team X, DeeJayPallaside, Dizowskyy, pozostają zrzeszeni w Lifetube. "(..) formalnie i technicznie są nadal połączone z LifeTube" - czytamy w poście Video Brothers.

W jednym z trzech publicznie zadanych Lifetube'owi pytań zasugerowano, że były osoby, które wiedziały o niepokojących zachowaniach niektórych youtuberów, a mimo tego nie reagowały. "Jak to możliwe, że przez lata nie słyszeli Państwo i nie reagowali na plotki, o których wiedzieli Państwa partnerzy zamieszani w aferę oraz nadzorujące ich osoby (managerowie partnerów)?". 

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/prokuratura-pandora-gate-przesluchania-przeszukania-wardega-stuu-dubiel-konopsky ##

Lifetube: Video Brothers w swoich zarzutach mija się z prawdą

Lifetube odpowiedział na te zarzuty oświadczeniem. "Podjęliśmy odpowiednie kroki w stosunku do osób, pod adresem których są kierowane publiczne oskarżenia. Rozwiązaliśmy z nimi współpracę lub jesteśmy w trakcie tego procesu. Nasza oferta dla Twórców obejmuje szereg usług i część z nich nie przewiduje natychmiastowego trybu rozwiązania. W związku z tym zdecydowaliśmy, że w okresie wypowiedzenia umów, nie pobieramy żadnych prowizji z tytułu monetyzacji kanałów prowadzonych przez te osoby. Równocześnie sprawdzamy możliwość wypięcia tych twórców z sieci w trybie pozaumownym. Nasze powiązania z tymi podmiotami mają w tym momencie wyłącznie czasowy charakter techniczny i w żaden sposób nie są relacją biznesową".

- Świadczenie usług MCN na rzecz twórców nie oznacza reprezentowania ich - zaznacza w komentarzu dla Wirtualnemedia.pl Michał Dębski, szef komunikacji Lifetube. - W ramach MCN jesteśmy dostawcą usług, takim samym jak operator telefonii komórkowej (czy chociażby YouTube), który może wypowiedzieć umowę klientowi niewłaściwie korzystającemu z jego narzędzi. I tak też zrobiliśmy - tak Dębski tłumaczy relacje sieci partnerskiej z twórcą internetowym. - Twierdzenie [autorstwa VB - przyp.], że osoby zamieszane w Pandora Gate są naszymi partnerami biznesowymi jest niezgodne z prawdą i godzi w nasze dobre imię - uważa Dębski.

W ocenie przedstawiciela LifeTube zarzuty Video Brothers "mijają się z prawdą" i są dla firmy "co najmniej krzywdzące". Dalej przekonuje, że sieć partnerska "nie miała żadnej wiedzy na temat bulwersujących zachowań grupy influencerów i ich działalności poza siecią, która mogła naruszać normy społeczne, a nawet mówiąc wprost, być przestępstwem (co zapewne ustalą powołane do tego instytucje).

- Sugerowanie, że mieliśmy jakąkolwiek wiedzę w tej kwestii ma znamiona pomówienia - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Dębski.

- Dzisiaj wszystkie podmioty operujące na rynku muszą wspólnie wypracować rozwiązania i standardy, które z jednej strony będą dawały poczucie bezpieczeństwa markom, a z drugiej będą chronić środowisko Twórców przed negatywnymi konsekwencjami zachowań niektórych jego przedstawicieli. Nie mamy co do tego żadnych wątpliwości i już działamy na tym polu. Zapraszamy do współpracy także Video Brothers - podsumowuje Michał Dębski z Lifetube.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/team-x-filmy-youtube-usuniete-stuu ##

Szef Video Brothers: w branży konsternacja

Szef Video Brothers Łukasz Skalik w rozmowie z Wirtualnemedia.pl twierdzi, że wielu twórców internetowych już skarży się na możliwe reperkusje Pandora Gate dla całej branży influencerskiej.

- Jeden ze znanych i naprawdę szanowanych twórców, zadzwonił do mnie wczoraj i powiedział, że jest absolutnie przerażony tą aferą, nie tylko jako twórca, ale i ojciec dwójki dzieci. On jak i inni jakościowi twórcy, są wściekli na to, że latami budżety reklamowe zgarniali patoinfluencerzy z wysokimi zasięgami nakręcanymi kontrowersją i na granicy regulaminów internetowych platform wideo. Z kolei ci porządni, merytoryczni, przekazujący wiedzę jak on, którzy muszą wkładać bardzo dużo wysiłku w produkcję treści – na koniec zostają prawie z niczym. To dla nich frustrujące i demotywujące do dalszej pracy. Proszę mi wierzyć, że takich telefonów i rozmów odbyłem w ostatnim czasie wiele. W branży jest konsternacja, bo reklamodawcy na pewno pod wpływem doniesień - mocno zrewidują i już ograniczają wydatki na influecer marketing, co widać po kolejnych markach wycofujących się ze współprac na YouTube - opowiada Łukasz Skalik.

Dalej menadżer mówi:  - Teraz ta normalna część rynku po prostu ponosi niesłusznie konsekwencje tolerowania przez lata patoinfluecerów, ale również stojącymi za tymi zwyrodnialcami - agencjami oraz sieciami partnerskimi, które o wszystkim wiedza i zawsze wiedziały. Czy to się zmieni – czas pokaże.

Czym jest Pandora Gate?  

Jako pierwszy swój materiał na ten temat aPandora Gate wypuścił Sylwester Wardęga. W nagraniu "MROCZNA TAJEMNICA STUU I YOUTUBERÓW: PANDORA GATE (Boxdel, Dubiel, Fagata)" ujawnił, że youtuber Stuart Kluz-Burton (Stuu) utrzymywał prywatne relacje ze swoimi nastoletnimi fankami. Na potwierdzenie pokazał relacje nastolatek i screeny wiadomości, które wymieniał z nim Stuu. Chwilę wcześniej w internecie znalazł się wywiad wideo dziennikarza Jakuba Wątora z Aleksandrą Adamczyk (Olciak93), która opisała, jak Stuu zachęcał ją jako nastolatkę (dziewczyna miała wtedy 13-14 lat), żeby wysłała mu swoje „miłe zdjęcia” i robił aluzje seksualne.

Wobec afery oburzenie wyraził premier, a wiceminister sprawiedliwości złożył zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstw pedofilskich.

- Poleciłem wszystkim służbom natychmiast zająć się tą sprawą. Oczekuję szybkich i stanowczych działań w tym temacie - poinformował w ubiegłą środę przed południem premier Mateusz Morawiecki. Zapewnił, że władze traktują to bardzo poważnie.   

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/marcin-dubiel-oskarza-sylwester-wardega-zarzuty-stuu-pedofilia ##

- Nie zostawimy tej sprawy. Jako rodzic i jako premier uważam, że państwo polskie musi tutaj również zrobić wszystko, żeby respektując prywatność, jednak chronić przede wszystkim dzieci i młodych ludzi przed traumą - podkreślił. 

Późnej wiceminister sprawiedliwości Piotr Cieplucha poinformował, że zawiadomił Prokuraturę Krajową o możliwości popełnienia czynów zabronionych o charakterze pedofilskich przez niektórych youtuberów i celebrytów związanych ze środowiskiem twórców internetowych. - Rzecz dotyczy między innymi youtubera znanego jako Stuu, ale proszę prokuraturę, aby zweryfikowała, czy nie doszło do większej liczby takich zabronionych zachowań - zaznaczył.   

8 października swój film o Pandora Gate pod tytułem  “MROCZNA PRZESZŁOŚĆ POLSKIEGO YOUTUBA” opublikował Konopskyy. Pojawiły się tam kolejne opisy młodych kobiet, które relacjonują, iż jako nastolatki miały niewłaściwe kontakty z youtuberem Stuu. Konopskyy zamieścił skriny obleśnych wiadomości znanych już z filmu Sylwestra Wardęgi o erotycznych snach Stuu i zarzucił przy tym bierną postawę Marcinowi Dubielowi. Miał on według Konopskyy'ego wiedzieć o tym, ile lat miała ta fanka Stuu, a nawet przekomarzać się na temat tej relacji. "To co czuje teraz do ciebie w tej chwili przerosło wszystkie ludzkie wymyślenia" - miał pisać do małoletniej fanki Stuu.

Konopskyy zaatakował też Michała Barona “Boxdela”, zarzucając mu, że wiedział o zachowaniach Stuu. "Do ciebie Boxdel ludzie mają problem o to, że przez tyle lat o wszystkim wiedziałeś i nic nie mówiłeś, bo zwyczajnie ci się to nie opłacało". (…) Tuszowałeś to od lat" - mówi Konopskyy. Kwituje jednak: "Czyny Boxdela i Stuu nie są na tym samym poziomie. Boxdel nigdy nie doprowadził do spotkania w realnym życiu, Stuu robił to wielokrotnie". 

"Od kilku lat influencer marketing to biznes, który przyciąga dziesiątki milionów złotych budżetów reklamodawców (…) I te miliony zamiast trafić do rzeczywiście wartościowych twórców, trafiają do Moniki Kociołek, Fagaty, Marcina Dubiela. I te miliony pozwalały latami finansować  jeden z najbardziej obrzydliwych procederów, o których w życiu słyszałem, który jest po prostu szkodliwy społecznie i sieje spustoszenie w głowach młodych i dzieci, które są bardzo podatne na wzorce z internetu, (…), które myślą, że tak wygląda prawdziwe życie" - mówi w materiale Konopskyy.  

Biznesy Stuu i Boxdela

Stuart Kluz-Barton to pomysłodawca internetowego reality show Team X, w ramach którego grupa influencerów mieszkała w luksusowym domu i nagrywała codziennie materiały. Uczestniczył też w pierwszej edycji, realizowanej od sierpnia 2019 do jesieni 2020 roku.

Biznesowo Team X obsługiwała Spotlight Agency (jej wspólnikiem był wówczas Stuart Kluz-Burton), która zainwestowała w projekt kilkaset tysięcy złotych. Na przełomie ub. i br. Stuu sprzedał posiadane 16,7 proc. udziałów agencji. 

W ubiegłym tygodniu influencerka Paulina Kostrzycka opisała, że goszcząc na którejś z imprez zorganizowanych przez Teamu X szukała łazienki i omyłkowo weszła jednego z pokojów. - Zobaczyłam tam seks grupowy dwóch dziewczyn z kilkoma mężczyznami znanymi ze swojej działalności w internecie, głównie kontentu dla dzieci. Jedną z nich znałam, w chwili przywoływanych przeze mnie zdarzeń miała 14 lat - stwierdził. 14-latka zadzwoniła dzień później do Kostrzyckiej, twierdząc, że nic nie pamięta, że w pewnym momencie po prostu urwał jej się film. Nie zdecydowała się zgłosić sprawy na policji.

Z kolei Boxdel jest jednym z głównych udziałowców spółki Fame MMA - pozostali to Wojciech Gola, Krzysztof Rozpara i Rafał Pasternak. Zasiada też w jej radzie nadzorczej. Od połowy 2018 roku zorganizowano 19 gal federacji, a także kilka dodatkowych, m.in. dwie pod szyldem Fame Friday Arena. Transmisje są sprzedawane w modelu pay-per view.

W ub.r. spółka Fame MMA przy 12,62 mln zł przychodów zarobiła na czysto 1,55 mln zł, natomiast rok wcześniej zanotowała 22,32 mln zł wpływów i 1,55 mln zł zysku netto. Krzysztof Rozpara i Rafał Pasternak mają po 30 proc. akcji firmy, a Boxdel i Wojciech Gola po 20 proc. Zyski netto z 2021 i 2022 roku wspólnicy w całości dostali jako dywidendy.

Boxdel zyskał popularność na komentowaniu działań innych influencerów. Jego kanał yotube’owy ma 1,63 mln subskrybentów, a zamieszczone tam ponad 130 materiałów zanotowało łącznie 45 mln odtworzeń. Na Instagramie Boxdela obserwuje 1,3 mln użytkowników, konto jest obecnie ustawione jako prywatne. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych