SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Logo belgijskich linii lotniczych prawie identyczne jak logo Gazeta.pl

Belgijskie linie lotnicze Brussels Airlines przedstawiły swój nowy wizerunek, ale już wcześniej do sieci już wyciekło nowe logo firmy, które do złudzenia przypomina to, którego używa portal Gazeta.pl (Agora). Prawnicy Agory analizują sprawę, ale Paweł Tamioła radzi, by podchodzić do niej ostrożnie. - Historia uczy, że agresywne podejście w takich sytuacjach rzadko kończy się wizerunkową korzyścią - podkreśla.

Logotypy Gazeta.pl i Brussels AirlinesArticle

Nowe logo Brussels Airlines składa się z dziewięciu czerwonych kół o różnej wielkości umieszczonych w trzech kolumnach (w każdej są także trzy figury). Używane przez portal Gazeta.pl od 2015 roku logo jest niemal identyczne: to również kompozycja dziewięciu czerwonych kół o różnej wielkości, rozmieszczonych również w trzech kolumnach. Identyfikację zaprojektowała agencja White Cat Studio.

- Analizujemy sprawę pod kątem prawnym – mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Nina Graboś, dyrektorka ds. komunikacji korporacyjnej Agory.

W czwartek linie oficjalnie przedstawiły swoją nową identyfikację. Na Facebooku pod ich postem pojawił się komentarz z oficjalnego konta Gazeta.pl.

"Podoba nam się wasze nowe logo, wielkie umysły myślą podobnie!:) Jesteśmy przekonani, że nasi właściciele coś wymyślą, ale skoro jesteśmy czymś w rodzaju #logobliźniaków, może się poznamy. Zaczniemy: jesteśmy Gazeta.pl, dwudziestoletnim polskim portalem informacyjnym z milionami czytelników. Widzimy, że wy robocie coś z samolotami czy coś?" - napisano (w oryginale po angielsku).

Tamioła: Agora może nawiązać do sytuacji w pomysłowej kampanii

- Przede wszystkim musimy pamiętać, że cała sytuacja wyszła na światło dzienne po wycieku po stronie Brussels Airlines, a nie oficjalnym ogłoszeniu nowego logo – to ma nastąpić 18 listopada i mimo, że wiemy już na pewno, że logo będzie wyglądać właśnie tak, warto poczekać na prezentację, które zazwyczaj rozwiewają wiele wątpliwości co do interpretacji wszelkiego rodzaju rebrandingów - zastrzega w rozmowie z Witualnemedia.pl Paweł Tamioła, PR consultant w Havas PR Warsaw.

- Niezależnie od interpretacji i tego, co stało za zmianą logo, wyraźnie widać, że główne motywy obu grafik są niemal identyczne – nawet jeśli kropki w logo belgijskich linii lotniczych były obecne już wcześniej, to istniały one tam w zupełnie innym układzie – dodaje jednak Tamioła.

Czytaj też: Po naszym tekście stacja radiowa z Tunezji przestała grać dżingle RMF FM

- Nie wchodząc w to, czy obecne podobieństwo do Gazety.pl było świadome czy nie, Agora powinna podejść ostrożnie do wszelkich działań prawnych – historia uczy, że agresywne podejście w takich sytuacjach rzadko kończy się wizerunkową korzyścią, tym bardziej, że w tym wypadku obie firmy nie są w żaden sposób dla siebie konkurencyjne, nie są też obecne na tych samych rynkach. Agora występuje tu w lepszej pozycji, ze względu na to, że pierwszeństwo do wykorzystania tej grafiki ma niepodważalne – to z kolei daje możliwość błyskotliwego nawiązania do tej sytuacji przez pomysłową kampanię mediową, billboardową czy social mediową. Jednocześnie może rozważać podjęcie analizy prawnej, jednak z dużą ostrożnością i subtelnością – podkreśla Tamioła.

Jak wynika z danych Mediapanel, we wrześniu Gazeta.pl odwiedziło 12,19 mln użytkowników, co przełożyło się na 41,8 proc. zasięgu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Logo belgijskich linii lotniczych prawie identyczne jak logo Gazeta.pl

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nam Nam
"to z kolei daje możliwość błyskotliwego nawiązania do tej sytuacji przez pomysłową kampanię mediową, billboardową czy social mediową". Czekam na te billboardy.
odpowiedź
User
MS
Proponuję wariant następujący: Możesz znaleźć się w Brukseli wybierając linie lotnicze..... albo czytając "Gazetę.pl - brukselski głos w twoim domu".
odpowiedź
User
widzek
"...wielkie umysły myślą podobnie!" Ależ mają poczucie humoru :)
odpowiedź