Logo belgijskich linii lotniczych prawie identyczne jak logo Gazeta.pl

Belgijskie linie lotnicze Brussels Airlines przedstawiły swój nowy wizerunek, ale już wcześniej do sieci już wyciekło nowe logo firmy, które do złudzenia przypomina to, którego używa portal Gazeta.pl (Agora). Prawnicy Agory analizują sprawę, ale Paweł Tamioła radzi, by podchodzić do niej ostrożnie. - Historia uczy, że agresywne podejście w takich sytuacjach rzadko kończy się wizerunkową korzyścią - podkreśla.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:
Logo belgijskich linii lotniczych prawie identyczne jak logo Gazeta.pl
Logotypy Gazeta.pl i Brussels Airlines

Nowe logo Brussels Airlines składa się z dziewięciu czerwonych kół o różnej wielkości umieszczonych w trzech kolumnach (w każdej są także trzy figury). Używane przez portal Gazeta.pl od 2015 roku logo jest niemal identyczne: to również kompozycja dziewięciu czerwonych kół o różnej wielkości, rozmieszczonych również w trzech kolumnach. Identyfikację zaprojektowała agencja White Cat Studio.

- Analizujemy sprawę pod kątem prawnym – mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Nina Graboś, dyrektorka ds. komunikacji korporacyjnej Agory.

W czwartek linie oficjalnie przedstawiły swoją nową identyfikację. Na Facebooku pod ich postem pojawił się komentarz z oficjalnego konta Gazeta.pl.

"Podoba nam się wasze nowe logo, wielkie umysły myślą podobnie!:) Jesteśmy przekonani, że nasi właściciele coś wymyślą, ale skoro jesteśmy czymś w rodzaju #logobliźniaków, może się poznamy. Zaczniemy: jesteśmy Gazeta.pl, dwudziestoletnim polskim portalem informacyjnym z milionami czytelników. Widzimy, że wy robocie coś z samolotami czy coś?" - napisano (w oryginale po angielsku).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/panamska-telewizja-splagiatowala-logo-tvn,7170187031042177a ##

Tamioła: Agora może nawiązać do sytuacji w pomysłowej kampanii

- Przede wszystkim musimy pamiętać, że cała sytuacja wyszła na światło dzienne po wycieku po stronie Brussels Airlines, a nie oficjalnym ogłoszeniu nowego logo – to ma nastąpić 18 listopada i mimo, że wiemy już na pewno, że logo będzie wyglądać właśnie tak, warto poczekać na prezentację, które zazwyczaj rozwiewają wiele wątpliwości co do interpretacji wszelkiego rodzaju rebrandingów - zastrzega w rozmowie z Witualnemedia.pl Paweł Tamioła, PR consultant w Havas PR Warsaw.

- Niezależnie od interpretacji i tego, co stało za zmianą logo, wyraźnie widać, że główne motywy obu grafik są niemal identyczne – nawet jeśli kropki w logo belgijskich linii lotniczych były obecne już wcześniej, to istniały one tam w zupełnie innym układzie – dodaje jednak Tamioła.

- Nie wchodząc w to, czy obecne podobieństwo do Gazety.pl było świadome czy nie, Agora powinna podejść ostrożnie do wszelkich działań prawnych – historia uczy, że agresywne podejście w takich sytuacjach rzadko kończy się wizerunkową korzyścią, tym bardziej, że w tym wypadku obie firmy nie są w żaden sposób dla siebie konkurencyjne, nie są też obecne na tych samych rynkach. Agora występuje tu w lepszej pozycji, ze względu na to, że pierwszeństwo do wykorzystania tej grafiki ma niepodważalne – to z kolei daje możliwość błyskotliwego nawiązania do tej sytuacji przez pomysłową kampanię mediową, billboardową czy social mediową. Jednocześnie może rozważać podjęcie analizy prawnej, jednak z dużą ostrożnością i subtelnością – podkreśla Tamioła.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/gazeta-pl-damian-swiercz-pawel-dubiel-maciej-kucharski-sport-pl,7170109868923009a ##

jsx
Autor artykułu:
jsx
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

Agnieszka Woźniak-Starak wraca do "Pytania na śniadanie". Wiemy, kim będzie jej partner i kiedy debiut [TYLKO U NAS]

Agnieszka Woźniak-Starak wraca do "Pytania na śniadanie". Wiemy, kim będzie jej partner i kiedy debiut [TYLKO U NAS]

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Holding budowlany chce kupić dziennik od Polska Press. W grze były naczelny

Holding budowlany chce kupić dziennik od Polska Press. W grze były naczelny

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro