ROZWIŃ

LPP stawia na technologię. Udział e-commerce w sprzedaży przekroczy w tym roku 20 proc.

Firma odzieżowa LPP (należą do niej sieci sklepów Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay) zwiększy nakłady na wdrażanie i rozwój nowych technologii do 600 mln zł w perspektywie kolejnych 3 lat, tj. do 2023 r., poinformowała spółka. Udział e-commerce w sprzedaży może przekroczyć w tym roku 20 proc.

pap / isb / pr
pap / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"LPP od kilku lat konsekwentnie zwiększa nakłady na wdrażanie i rozwój nowych technologii. Od 2016 roku spółka przeznaczyła na projekty i rozwiązania informatyczne wspierające kluczowe obszary już ponad 180 mln zł. W perspektywie kolejnych 3 lat, czyli do 2023 roku, zakładane w tym zakresie inwestycje mają wynieść 600 mln zł" - czytamy w komunikacie firmy.

Zdaniem wiceprezesa LPP Jacka Kujawy, zespół IT w spółce dorównuje dziś wielkością największym firmom informatycznym w kraju.

"Stworzyliśmy własne rozwiązania, które znamy od podszewki i które zostały uszyte na miarę naszych potrzeb. Paradoksalnie pandemia dała LPP potężny impuls innowacyjny przyspieszając znacznie prace nad projektami, z których wiele zaplanowanych na trzy lata byliśmy w stanie zrealizować w kilka tygodni. Bez tego, a przede wszystkim bez ogromnego wysiłku naszych pracowników, nie było szans na sprawną obsługę dynamicznie rosnącej skali zamówień internetowych, a tym samym wypracowania przychodów z tego kanału na poziomie pozwalającym zrekompensować zerowe przychody ze sprzedaży stacjonarnej" - powiedział Kujawa, cytowany w komunikacie.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/fundacja-semper-simul-ma-zostac-wiekszosciowym-akcjonariuszem-lpp,7170449977874049a ##

Według niego, początkiem transformacji i odpowiedzią spółki na ogromne wyzwanie, jakim był dynamiczny i niespotykany wcześniej wzrost liczby zamówień w sklepach online, była decyzja o przemodelowaniu centrum dystrybucyjnego w Pruszczu Gdańskim dostosowanego dotychczas do hurtowej wysyłki towarów do salonów, na magazyn do obsługi pojedynczych zamówień klientów e-commerce.

"Trwające zaledwie trzy tygodnie prace adaptacyjne polegające m.in. na integracji dwóch platform WMS oraz modyfikacji systemów alokowania towarów i kompletacji zamówień z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji, pozwoliły nam na wysyłkę nawet 100 tys. sztuk odzieży dziennie. Tym samym wydajność logistyki LPP w tym okresie wzrosła aż o 300%" - dodał Kujawa.

Równolegle do działań w obszarze usprawnienia sieci dystrybucji LPP rozpoczęło prace nad wdrożeniem strategicznego dla dalszej transformacji programu "Mustang" (Multichannel Stock Management) oraz jego kluczowego elementu - projektu "Defrost". Dzięki wprowadzonym zmianom spółka jest w stanie w sposób zintegrowany zarządzać całym stockiem, co oznacza, że towar kierowany jest tam, gdzie w danej chwili jest na niego zapotrzebowanie z lokalizacji, która zapewnia najszybsze jego dostarczenie do odbiorcy, podkreślono.

"Wdrożenie projektu 'Defrost' pozwoliło nam na uwolnienie towaru w salonach dla potrzeb regularnej sprzedaży e-commerce i tym samym na uchronienie go przed przesunięciem do wyprzedaży. Docelowo chcemy, aby klient, który zamawia produkt w internecie z opcją odbioru w sklepie, jeszcze przed zamknięciem komputera wiedział, że zamówiony towar tam na niego czeka. 'Defrost' zapewnia jednocześnie lepsze wykorzystanie potencjału salonów na realizację zamówień e-commerce, redukcję kosztów logistycznych na etapie ostatniej mili, czy zwiększenie trafficu w sklepach" - powiedział Kujawa.

Według spółki, dokonując rzeczywistej i pełnej integracji kanałów sprzedaży, LPP, jako pierwsza polska firma tej wielkości, działająca w branży handlowej, stała się dziś prawdziwie omnichannelową organizacją.

LPP: udział e-commerce może przekroczyć w tym roku 20 proc.

LPP zakłada, że udział e-commerce w sprzedaży może w tym roku przekroczyć 20 proc. - poinformował wczoraj Jacek Kujawa, wiceprezes LPP. "Spodziewamy się, że udział e-commerce wyniesie w tym roku dwadzieścia, dwadzieścia kilka procent" - powiedział wiceprezes podczas wideokonferencji. Na koniec II kwartału przychody z e-commerce stanowiły 30 proc. sprzedaży.

LPP zapowiadało wcześniej, że planuje w 2020/21 podwoić rdr przychody ze sprzedaży internetowej i osiągnąć w tym obszarze 2 mld zł sprzedaży.

W 2019/20 roku przychody ze sprzedaży internetowej wyniosły 1,174 mld zł, tj. 46,3 proc. więcej rdr. Przychody z e-commerce stanowiły 11,9 proc. sprzedaży grupy. Grupa LPP jest obecna na 29 rynkach online.

"Zamierzamy kontynuować rozwój strategii +fashion tech+. Chcemy zaangażować większe zasoby w ten rozwój i go przyspieszyć" - powiedział wiceprezes Kujawa.

Jak dodał, spółka planuje m.in. dalszą digitalizację biznesu, ukierunkowaną na wsparcie omnichannel.

LPP spodziewa się wysokiej sprzedaży przy okazji Black Friday i Cyber Monday w związku z możliwymi ograniczeniami w handlu stacjonarnym. W trakcie szczytu sprzedażowego wysyłki do klientów e-commerce będą wspierać salony.

Od 2016 roku grupa LPP zainwestowała w "fashion tech" 180 mln zł. Kluczową inwestycją było wdrożenie RFiD.

W minionym półroczu finansowym grupa LPP zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 20,6 proc. do 3,31 mld zł oraz 392,63 mln zł straty netto. Wpływy z e-commerce poszły w górę o 123,1 proc. do 1 mld zł. W drugim kwartale spadek wpływów wyhamował do 9,2 proc., a strata netto wyniosła 30,64 mln zł.

LPP oczekuje kilkunastu mld zł przychodów w 2021 r.

LPP podchodzi optymistycznie do oczekiwań na przyszyły rok i spodziewa się kilkunastu mld zł przychodów w 2021 r. wobec 9 mld zł oczekiwanych w tym roku - poinformował prezes firmy Marek Piechocki. Do końca roku spółka nie zamierza negocjować nowych stawek za czynsz z centrami handlowymi.

"Ciągle inwestujemy i ciągle się rozwijamy. Ten rok może się zdarzyć, że będzie miał mniejsze przychody niż ubiegły co jest związane z tym, że wypadł nam jeden miesiąc, a jak wypadnie drugi to automatycznie one będą jeszcze mniejsze. Natomiast 2021 rok - wierzę, że będzie znacząco większy niż nawet 2019 r. czy 2020 r. - pod względem sprzedaży. Patrząc historycznie to rocznie rośliśmy 15% rok do roku i to będzie obowiązywało, tylko udział e-commerce w całości sprzedaży będzie się zwiększał" - powiedział Piechocki podczas wideokonferencji.

"Jeżeli chodzi o skalę, to w tym roku zakładałem, że będzie to rzędu 9 mld zł przychodów, a w przyszłym roku oczekuję kilkunastu mld zł, patrzę optymistycznie" - dodał prezes.

Według Piechockiego LPP posiada spory potencjał do dalszych inwestycji w rozwój sieci sklepów stacjonarnych. "To nie jest tak, że sieć stacjonarna stoi i jest zamrożona. Będziemy w sposób rozważny starali się ją nadal rozwijać. Poza Polską możemy jeszcze otwierać sklepy np. w Bułgarii, w Rumunii czy w Czechach. Jeżeli chodzi o nasycenie sklepami w Polsce w porównaniu z innymi rynkami, to mamy jeszcze co robić" - dodał Piechocki.

W jego ocenie, rozwój sieci może spowolnić pandemia, ale jeśli spółka ma "rozsądne oferty ze strony wynajmujących" to firma musi się dalej rozwijać.

"Zakładamy, że sklepy Sinsay - tam gdzie istnieją - będziemy zmierzali, żeby je powiększyć, na razie testujemy, a z drugiej strony nie wiemy, czy tam gdzie jesteśmy, znajdziemy większą powierzchnię. Mamy teraz około 300 sklepów Sinsay w całej Polsce, więc trudno tutaj mówić o konkurencji np. ze strony Primark" - dodał Piechocki.

LPP zakłada także, że do stycznia nie powróci do ewentualnych negocjacji z centrami handlowymi w sprawie czynszów. "Pewnie do stycznia nie wrócimy, ponieważ dosyć długo rozmawialiśmy z właścicielami galerii handlowych i rozmawialiśmy o różnych scenariuszach na temat tego co się zdarzy jesienią. To wszystko, o czym tak długo rozmawialiśmy, jest ujęte praktycznie w 1000 umów" - dodał Piechocki.

Stacjonarna sieć sprzedaży LPP liczy ok. 1 780 sklepów. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

pap / isb / pr
Autor artykułu:
pap / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów