SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

LU Advertising Awards 2002 dla Euro RSCG New Europe

W czasie tegorocznego konkursu LU Worldwide Advertising Awards 2002, który odbył się w Paryżu agencja reklamowa Euro RSCG New Europe, należąca do Grupy Euro RSCG, otrzymała nagrodę za najbardziej skuteczną i przekonywującą kampanię wprowadzającą na rynek ciastka LU Petitki. Nagroda została przyznana kampanii telewizyjnej i bilboardowej. Obie kampanie dotyczyły powtórnego wprowadzenia marki LU Petitki na rynek polski i sprawiły, że marka LU Petitki stała się rynkowym liderem w segmencie herbatników (wzrost udziału wolumenowego w rynku herbatników z 14% czerw/lipiec '02 do 18% w okresie sierpień/wrzesień '02 - zaraz po kampanii. Na skutek relaunchu LU Petitki podwoiły ilość sprzedanych opakowań w porównaniu z okresem z przed roku (sierpień/wrzesień '01, sierpień/wrzesień '02. Dla porównania udział byłego lidera tej katerogii wynosi obecnie 10%) (źródło: MS Nielsen). Obie kampanie Lu Petitek przygotowała agencja reklamowa Euro RSCG New Europe.

LU Worldwide Advertising Awards jest corocznym festiwalem organizowanym przez koncern LU, podczas którego przyznawane są nagrody za najlepsze i najbardziej skuteczne reklamy koncernu zrealizowane w danym roku na całym świecie.

Obie kampanie reklamowe rozpoczęły się pod koniec lipca i trwały do października br. Celem kampanii było zbudowanie świadomości i wizerunku marki LU Petitki jako smacznych i pożywnych ciastek dla całej rodziny. Szczególny nacisk był kładziony na walory odżywcze LU Petitek.

Kampania rozpoczęła się 30-sekundową reklamą telewizyjną, w której mała dziewczynka kręci film o Petitkach, pytając każdego z członków rodziny, co sądzą o jej ulubionych herbatnikach. Reklama ta podkreślała to, iż LU Petitki zrobione są z następujących składników: mąki z najlepszych polskich zbóż, pełnego mleka oraz miodu. Dzięki temu LU Petitki są zarówno smaczne, jak i pożywne. W kampanii wykorzystywana była również wersja 10-sekundowa przedstawiająca wariant z pyszną mleczną czekoladą.

Kampanię telewizyjną uzupełniała ogólnopolska reklama zewnętrzna obejmująca outdoor, city-lighty oraz metro. Reklama przedstawiała naturalne, pożywne i smaczne składniki ciasteczek LU Petitki oraz podkreślała ich dostępność ze względu na atrakcyjną cenę. Natomiast kampania wrześniowa nawiązywała do skojarzeń ze składnikami herbatników LU Petitki. Na plakatach przedstawione zostały kłos zboża, ul pszczeli oraz cebrzyk na mleko zrobiony z herbatników.

Ze strony agencji Euro RSCG New Europe za przygotowanie kampanii odpowiadały następujące osoby: Anna Nalazek - Client Service Director, Dominique Verot - Regional Strategic Planning Director, Dominika Czajkowska - Account Director, Anna Sobstel - Account Manager, Małgorzata Bibrowska - Account Executive. Kreacja reklam powstała dzięki: Dorocie Pohl - Creative Group Head, Annie Pągowskiej - Art Director, Wojciechowi Ciszkiewiczowi - Copy Writer, Jackowi Maciejewskiemu - Creative Director, Annie Wolskiej - Creative Group Head, Mirkowi Kuliszowi - Copy Writer, Wojciechowi Sobczyńsiemu - Art Director.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: LU Advertising Awards 2002 dla Euro RSCG New Europe

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl