SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Maciej Chmiel: TVP powinna szukać nowych formatów, produkować je i sprzedawać w świat (wywiad)

- Mam na biurku projekty polskiego programu talent-show oraz nowego teleturnieju. W TVP powinni spotykać się ludzie ze zmysłem kreacji i wiedzą producencką - o nowej ramówce, rozrywce i serialach oraz „Wielkiej grze” rozmawiamy z Maciejem Chmielem, dyrektorem TVP2.

Maciej Chmiel, szef TVP2 - fot. tvp Article

Maciej Chmiel dyrektorem Dwójki został 8 stycznia br, zastępując Jerzego Kapuścińskiego, który zrezygnował z pracy z końcem 2015 roku.

Chmiel jest dziennikarzem oraz producentem - założył i prowadził (najpierw z Andrzejem Horubałą, a potem sam) firmę Casablanca Studio, która wyprodukowała kilkaset programów telewizyjnych i kilkanaście filmów dokumentalnych.

Od 2013 roku publikował na łamach tygodnika „Do Rzeczy”. W przeszłości był już związany z TVP - w latach 2006-2009 współprowadził program kulturalny „Łossskot”, a w latach 1994-1996 pracował w dziale rozrywki TVP1. Maciej Chmiel w latach 90. związany był też z „Gazetą Wyborczą” i radiową Trójką, a w latach 80 był menadżerem zespołu Dezerter.

- Powinniśmy szukać nowych rzeczy, produkować je i sprzedawać w świat. Żeby powstawały seriale, którymi jesteśmy w stanie najpierw zainteresować widza polskiego, które opakujemy w formę atrakcyjną dla widza spoza Polski i sprzedamy na zewnątrz jako całość, a nie format. Sukces seriali południowoamerykańskich, tureckich czy koreańskich pokazuje, że ta droga jest możliwa - zapowiada w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Maciej Chmiel.

Z Maciejem Chmielem rozmawiamy o wiosennej ramówce TVP2, zmianach w modelu współpracy z producentami zewnętrznymi oraz reaktywacjami znanych formatów, takich jak „Wielka gra”, „Kocham cię, Polsko” czy „Sonda 2”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Maciej Chmiel: TVP powinna szukać nowych formatów, produkować je i sprzedawać w świat (wywiad)

31 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marketer
niebawem wynik TVP2 spadnie poniżej 8 proc.
32 24
odpowiedź
User
Wiktor
Ja podobnie jak pan Chmiel uważam że TVP powinna szukać nowych formatów, produkować je i sprzedawać w świat.
36 11
odpowiedź
User
widz555
Co chcemy eksportować? Jad w pigułkach, krótkowzroczność czy warcholstwo? Jakby to ubrać w jakiś show to pewnie byloby równie atrakcyjne co Jackass.
21 23
odpowiedź
User
po chmielu
Za chwilę wizje wizjonera Chmiela zderzą się z wynikami oglądalności i będzie kupa śmichu.
22 24
odpowiedź
User
Oj, chmielu, oj nieboże...
Pewnie, że dobrze by było tworzyć własne formaty sprzedawane na świat. Pytanie brzmi czy TVPiS to potrafi. Czym TVPiS potrafi zainteresować "socjal-zielonego" Skandynawa lub Niemca, świeckiego Francuza czy przyzwyczajonego do różnorodności Anglosasa? Albo zupełnie odmienny kulturowo Daleki Wschód? Bez tego będziemy sprzedawać "formaty" Ameryce Łacińskiej lub w najlepszym razie Putinowi a z tego kasy nie będzie
25 17
odpowiedź