Inflacja nie zaszkodziła prasie dziecięcej. Story House Egmont zwiększył wpływy i zysk

W ub.r. wydawnictwo Story House Egmont, publikujące czasopisma, komiksy i gry planszowe dla dzieci, przy wzroście przychodów o 9,4 proc. do 107,11 mln zł zarobiło na czysto 11,17 mln zł. Zyskowność firmy jest już lepsza niż przed covidem.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Inflacja nie zaszkodziła prasie dziecięcej. Story House Egmont zwiększył wpływy i zysk
czekaj...

Przychody krajowe Story House Egmont zwiększyły się w ub.r. z 70,94 do 78,02 mln zł, a te z zagranicy - z 26,15 do 28 mln zł.

W portfolio wydawnictwa jest kilkadziesiąt czasopism dla dzieci (większość to tytuły oparte na licencjonowanych markach, głównie postaci z seriali i filmów dziecięcych), a także komiksy i gry planszowe. Wiosną ub.r. spółka przedłużyła umowę z Disneyem dotyczącą licencji na magazyny i komiksy m.in. z Myszką Miki, Kaczorem Donaldem oraz na „Kubusia i Przyjaciół”.

W ostatnich latach wprowadzała też kolejne tytuły: w 2020 roku „Top Wing”, „Roblox. Nieoficjalny magazyn”, „Spirit. Riding free”, „Power Ranger. Oficjalny magazyn”, „BIA. Oficjalny magazyn” i „Lego Explorer”, w 2021 r0 - „Hello Kitty” i „Cocomelon”, a na początku ub.r. kwartalnik „Spidey i Super-Kumple”, a jesienią „He-Man and the Masters of the Universe”.

W sprawozdaniu wyliczyła negatywnie czynniki makrogospodarcze w ub.r.: wysoką inflację napędzaną wzrostem cen surowców po wybuchu wojny oraz rosnące stopy procentowe. - Z drugiej strony, konsumpcja oraz popyt na produkty w wielu gałęziach gospodarczych, w tym na produkty wydawnicze naszej spółki pozostał na dobrym poziomie - zaznaczyła.

Koszty 13 proc. w górę

Wydatki operacyjne Story House Egmont zwiększyły się w ub.r. o 13,1 proc. do 95,62 mln zł, z czego wartość sprzedanych produktów i materiałów - z 53,88 do 63,82 mln zł.

Nakłady na usługi obce poszły w górę z 14,29 do 15,13 mln zł, na zużycie materiałów i energii - z 1,89 do 2,19 mln zł, a koszty określone jako pozostałe - z 1,23 do 1,47 mln zł.

Wydawnictwo ograniczyło natomiast nieznacznie koszty pracownicze: wydatki na wynagrodzenia zmalały z 10,59 do 10,37 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne zwiększyły się z 1,91 do 1,95 mln zł.

grafika

Właściciel Story House Egmont bez dywidendy

Na poziomie sprzedażowym zysk firmy spadł z 13,31 do 11,49 mln zł, a na poziomie operacyjnym - z 11,87 do 11,04 mln zł. Natomiast rentowność netto podwyższył skok wpływów finansowych (głównie z odsetek) ze 150,1 tys. zł do 2,62 mln zł.

Dzięki temu spółka osiągnęła wzrost zysku netto z 9,57 do 11,17 mln zł, płacąc 2,49 mln zł podatku dochodowego. Duński koncern Egmont International Holding, jedyny udziałowiec firmy, postanowił pozostawić jej cały zeszłoroczny zysk netto.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022 r., a poprzedni - 2021 r.

Do 2019 roku Story House Egmont notował rocznie ok. 120-140 mln zł przychodów. Sprzedaż biznesu książkowego i ograniczenia epidemiczne obniżyły wpływy do 94-98 mln zł w 2020 i 2021 roku, przy czym roczny zysk wynosił prawie 10 mln zł (a np. w 2018 roku, gdy rozpoczęła się restrukturyzacja Ruchu, wydawca miał 4,7 mln zł straty).

Natomiast w ub.r. pierwszy od lat przekroczyła pułap 10 mln zł zysku netto.

W sprawozdaniu podkreśliła, ze dzięki tej transakcji „umocni swoją pozycję największego wydawcy czasopism dla dzieci w Polsce, będzie przy tym dalej rozwijać i umacniać swój udział lidera na rynku publikacji komiksowych oraz dalej inwestować w rozwój bogatego portfolio gier planszowych”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]