SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Magazyny z programem telewizyjnym dalej tracą czytelników

W listopadzie 2010 roku wszystkie tygodniki z programem TV – tak jak w poprzednich miesiącach - zanotowały spadki sprzedaży względem 2009 roku. Tendencja ta dotknęła też dwa z trzech dwutygodników telewizyjnych.

Liderem sprzedaży wśród tv guide'ów pozostaje niezmiennie z dużą przewagą “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer). Średnie rozpowszechnianie płatne razem tego tygodnika w listopadzie ub.r. wyniosło 1 066 237 egz., czyli o 4,3 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się magazyn “To & Owo” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem na poziomie 444 661 egz. (spadek o 5,5 proc.). Podium zamyka “Kurier TV” (także Bauer) ze średnim rozpowszechnianiem płatne razem wynoszącym 216 666 egz., notując spadek o 12,4 proc.

Najwięcej stracił ostatni w rankingu tygodnik “Teleprogramy” (Teleprogram), którego wynik sprzedażowy w listopadzie ub.r. zmalał względem listopada 2009 roku o 21,5 proc. do 36 208 egz.

ZKDPlistopad
Tygodniki20102009
TytułRozpowszechnianie płatne razem
Tele Tydzień1 066 2371 114 656
To & Owo444 661470 420
Magazyn Telewizyjny Kurier TV216 666247 272
Tele Max208 840237 086
Super TV202 289240 246
Program TV141 138146 894
Imperium TV105 015125 946
Teleprogramy36 20846 128


Najpopularniejszym dwutygodnikiem z programem TV w jedenastym miesiącu ub.r. był “Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer), którego średnie rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 360 739 egz., czyli o 8,3 proc. mniej niż w listopadzie 2009 roku.

Pozycję wicelidera zajął magazyn “TV 14” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 191 781 egz., notując największy spadek wśród dwutygodników, wynoszący 28,2 proc.

Trzeci był wydawany przez Press-Media magazyn “Ekran TV”, którego rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 73 331 egz. W listopadzie 2009 roku tytuł ten ukazywał się co tydzień, a jego wynik sprzedażowy wynosił wtedy 43 153 egz. (zanotował zatem wzrost o 69,9 proc.).

Warto też dodać, że w połowie listopada ub.r. tv guide'y Bauera (poza “Kurierem TV", "Super TV" oraz "Tele Maxem") zrezygnowały z cen promocyjnych i wróciły do cen, w których ukazywały się do września. 

ZKDPlistopad
Dwutygodniki20102009
TytułRozpowszechnianie płatne razem
Tele Świat360 739393 251
TV14191 781266 932
Ekran TV73 33143 153


Wpływ na wyniku segmentu tv guide'ów wpływ mógł mieć fakt, że w połowie października 2010 roku na rynku pojawił się “TV2tygodnik” wydany przez Cyfrowy Polsat i przygotowany przez Ringier Axel Springer. Pierwsze numery pisma zostały rozesłane do wszystkich ponad 3 mln abonentów tej platformy. Spółka nie ujawnia, jaka było dokładne rozpowszechnianie numerów, które ukazały się w listopadzie. Kolejne wydania “TV2tygodnika” otrzymują ci abonenci platformy, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie magazynu. Tytuł na razie nie został zgłoszony do ZKDP, ale spółka ma taki plan.

Dołącz do dyskusji: Magazyny z programem telewizyjnym dalej tracą czytelników

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ja
Co ten Bałer zrobi, kiedy telewizyjne mózgojeby przestaną się sprzedawać? Woźniak na bruk?
odpowiedź
User
"Gazety" telewizyjne
A po jakie licho gazety telewizyjne ?
Od dawna niemal wszystkie kanały telewizyjne poszły w kanał i młócą powtórki :D
odpowiedź