SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Magazyny z reklam: „Forbes” i „Wprost” mocno w górę, „Tele Tydzień” w dół (TOP10)

W styczniu br. polskie magazyny cennikowo zarobiły z reklam 4 proc. więcej niż rok wcześniej. Największe wzrosty wpływów reklamowych zanotowały „Forbes” i „Wprost”, a największy spadek - „Tele Tydzień”.

Magazyny z reklam: „Forbes” i „Wprost” mocno w górę, „Tele Tydzień” w dół (TOP10)

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu br. cennikowe przychody reklamowe magazynów bez autopromocji były dokładnie o 4,09 proc. niższe niż rok wcześniej, a z uwzględnieniem autopromocji - o 3,74 proc. większe. Natomiast nakłady na autopromocję zwiększyły się o 1,47 proc.

Wśród czołowych magazynów zdecydowanie największy wzrost cennikowych wpływów reklamowych w skali roku zanotował „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) - 62,5 proc. Z kolei „Wprost” (AWR Wprost) zarobiło z reklam 28,2 proc. więcej niż rok wcześniej, „Elle” (Burda Media Polska) - 17 proc. więcej, „Świat Kobiety” - 15,3 proc. więcej. Przychody reklamowe „Olivii” (Marquard Media Polska) zwiększyły się o 12,9 proc., a „Polityki” (Polityka Spółdzielnia Pracy) - o 11,5 proc.

Nieznaczny wzrost wpływów z reklam zanotowała „Viva!” (Edipresse Polska) - 3,7 proc., a niewielkie spadki - „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) i „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - odpowiednio 5,6 i 1,4 proc. Za to „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) zarobił z reklam aż 28,3 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast przychody reklamowe „Claudii” (G+J Polska) spadły w skali roku równo o 25 proc., przez co tytuł wypadł z czołówki zestawienia. Za to w rankingu pojawił się „Flesz” (Edipresse Polska), który jest wydawany od października ub.r.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji)
 I.2012I.2011
Wprost8 320 478 zł6 487 590 zł
Twój Styl6 752 168 zł7 151 720 zł
Tele Tydzień6 219 469 zł8 673 766 zł
Newsweek Polska5 739 290 zł5 820 380 zł
Świat Kobiety4 534 140 zł3 930 905 zł
Polityka4 118 200 zł3 691 800 zł
Flesz3 529 867 zł -
Forbes3 273 390 zł2 014 600 zł
Elle2 897 244 zł2 475 775 zł
Olivia2 883 982 zł2 555 206 zł
Viva!2 709 413 zł2 613 700 zł
monitorowane tytuły razem163 460 932 zł157 040 467 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją187 540 293 zł180 771 212 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja24 079 361 zł23 730 745 zł


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Magazyny z reklam: „Forbes” i „Wprost” mocno w górę, „Tele Tydzień” w dół (TOP10)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lolek
ciekawe jak stoi Uwazam Rrze bo z opiniotworczych najwieksza sprzedaz no i reklam tez troche tam jest;]
odpowiedź
User
maja
Lis zrobił dobrą robotę.Ciekawe co będzie dalej.
odpowiedź
User
kaczor Donald
"Lis zrobił dobrą robotę"? Wprost może liczyć na tak dużą liczbę reklam, ponieważ jest to magazyn rządowy i przez to może liczyć na reklamy od kontrolowanych przez rząd spółek skarbu państwa.

"Ciekawe co będzie dalej"? To zależy od tego, kto wygra wybory - jeśli PIS lub lewica, państwowe firmy przestaną utrzymywać "Wprost" i zaczną wykupywać reklamy w prasie bliskiej zwycięskiej partii (partiom).
odpowiedź