SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Magda Gessler i Ewa Drzyzga najcenniejszymi reklamowo gwiazdami TV

„Kuchenne rewolucje” Magdy Gessler w 2012 roku zarobiły z reklam ponad 130 mln zł, a „Rozmowy w toku” Ewy Drzyzgi - ponad 100 mln zł. Nieco niższe wpływy zanotowały „Tylko muzyka”, „Mam talent” i „X-Factor”.

Magda Gessler i Ewa Drzyzga najcenniejszymi reklamowo gwiazdami TV

Magda Gessler i Ewa Drzyzga okazały się bezkonkurencyjne wśród gwiazd telewizyjnych pod względem przychodów reklamowych, jakie zapewniły ich programy, nie tylko dzięki wysokiej oglądalności tychże. „Kuchenne rewolucje” i „Rozmowy w toku” dodatkowo są każdego tygodnia emitowane po kilka razy w primie timie. W przypadku programu Gessler pokazywane są o tej porze zarówno premierowe odcinki, jak i powtórki. W efekcie w 2012 roku wyświetlono przy nim 5,8 tys. reklam, których cennikowa wartość wyniosła w sumie 131,6 mln zł. - Warto zaznaczyć, że program ten znajduje się także w pierwszej szóstce pod względem najwyższej średniej oglądalności spotu oraz najwyższego średniego kosztu spotu - dodaje Michał Bakalarczyk, senior media planner / buyer w domu mediowym PanMedia Western. Z tego samego powodu - częstej obecności na antenie - w rankingu znalazła się „Jaka to melodia?” prowadzona przez Roberta Janowskiego.

>>> „Kuchenne rewolucje” straciły 170 tys. widzów

Na kolejnych miejscach uplasowały się czołowe talent shows - „Tylko muzyka. Must be the music” Polsatu oraz „Mam talent” i „X-Factor” TVN. Przy czym program Polsatu był emitowany zarówno wiosną, jak i jesienią (wiosną oglądało go średnio 3,5 mln, a jesienią - 3,35 mln widzów - zobacz szczegóły), natomiast „Mam talent” - tylko jesienią (ze średnią oglądalnością wynoszącą prawie 4 mln osób - więcej o tym), a „X-Factor” - tylko wiosną (średnia oglądalność: 3,05 mln widzów - więcej na ten temat). - Te programy brylują zarówno pod względem najbardziej dochodowych bloków reklamowych, najdroższych spotów oraz najwyższych ich oglądalności (liczba widzów na spot) - komentuje Michał Bakalarczyk.

>>> Jaka to melodia?” i „MasterChef” topowymi programami rozrywkowymi w 2012 roku

Sporo niższe wpływy reklamowe zanotowały dwa inne talent shows: „Tylko taniec. Got to dance” Polsatu i „Bitwa na głosy” TVP2, chociaż były emitowane i w wiosennych, i w jesiennych ramówkach. „Bitwie” nie pomogła obecność rekordowo dużej liczby gwiazd - program oglądało średnio 2,6 mln osób, a jesienią -  2,3 mln, czyli zdecydowanie mniej niż talent shows pokazywane jednocześnie przez TVN (więcej na ten temat). Z kolei obie edycje „Tylko tańca” śledziło nieco ponad 2,6 mln widzów (zobacz szczegóły).  W zestawieniu znalazło się też „You can dance”, którego ostatnia edycja była pokazywana wiosną, przyciągając średnio 2,55 mln widzów. Program najprawdopodobniej nie będzie już kontynuowany (więcej o tym).

Jedyną gwiazdą, która wystąpiła w dwóch z najbardziej dochodowych reklamowo programach, jest Kuba Wojewódzki. Przy czym jego autorski talk show, który jesienią oglądało średnio 1,6 mln widzów (zobacz szczegóły), przez cały rok zarobił prawie dwa razy mniej niż „X-Factor” tylko wiosną. Wynika to m.in. z tego, że jest emitowany później i trwa krócej. 

Wpływy reklamowe programów telewizyjnych z gwiazdami
programgwiazdywpływy reklamowe
Kuchenne rewolucjeMagda Gessler131,6 mln zł
Rozmowy w tokuEwa Drzyzga101,9 mln zł
Tylko muzyka. Must be the musicSztaba, Kora, Zapędowska, Łozowski, Rock, Sykut98,2 mln zł
Mam talentChylińska, Foremniak, Kozyra, Prokop, Hołownia96,7 mln zł
X-FactorWojewódzki, Mozil, Okupnik, Kuźniar90,0 mln zł
Jaka to melodia?Robert Janowski80,9 mln zł
Tylko taniec. Got to danceMazurówna, Liszowska, Malitowski, Andersz, Dowbor63,9 mln zł
Bitwa na głosyKędzierski, Urbański, Szulim, Bohosiewicz, Węgorzewska, Zamachowski, Zielińska, Jagielski, Titus, Węgorzewska59,0 mln zł
Kuba WojewódzkiKuba Wojewódzki49,6 mln zł
You can dancePiróg, Rusin, Egurolla, Kazadi44,3 mln zł


 
W rankingu ujęto przychody reklamowe przypadające na wszystkie premiery i powtórki programów jakie emitowane były od początku stycznia do 16 grudnia 2012 roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Magda Gessler i Ewa Drzyzga najcenniejszymi reklamowo gwiazdami TV

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Makary
Czyli także w kwestii zysków z reklam show Polsatu MBTM pobiło tvnowski MT. Do wiosny już niedaleko, więc czekam na kolejny sezon MBTM. Znów kawał porządnej muzy i uzdolnionych ludzi.
odpowiedź
User
lukas
MBTM w niczym nie pobiło Mam Talent. MBTM ma dwie edycje na rok, natomiast MT tylko jedną. Stąd MBTM ma większe wpływy. gdyby liczyć tylko jeden sezon to należy odjąć od tego połowę i dopiero porównać z MT ;)
odpowiedź