Magda Gessler, Szymon Marciniak i Mikołaj Roznerski w kampanii Fundacji PZU o dezinformacji

Fundacja PZU uruchamia kampanię edukacyjno-społeczną „Czysty przekaz” o walce z dezinformacją i fake newsami. Twarzami akcji są Magda Gessler, Szymon Marciniak oraz Mikołaj Roznerski.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Magda Gessler, Szymon Marciniak i Mikołaj Roznerski w kampanii Fundacji PZU o dezinformacji

Kampania ma na celu uwrażliwienie społeczeństwa na zagrożenia związane z dezinformacją. Jak pokazują badania z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024”, aż 84 proc. Polaków deklaruje, że spotkało się z fake newsem, a jedynie połowa z nas czuje się bezpiecznie w sieci. Fundacja PZU postanowiła odpowiedzieć na te niepokojące dane projektem, który ma nie tylko przestrzegać, ale przede wszystkim edukować i dawać narzędzia do samodzielnej weryfikacji informacji.

“Czysty Przekaz” od Fundacji PZU

W spocie telewizyjnym występują znane i cenione postacie – Magda Gessler, Szymon Marciniak oraz Mikołaj Roznerski – które pokazują, jak autentyczność i prawda są istotne w ich codziennej pracy, a jak łatwo mogą zostać zniekształcone w przestrzeni cyfrowej. Spot podkreśla, że kluczem do ochrony przed manipulacją są: filtrowanie informacji, ostrożność w udostępnianiu treści oraz sprawdzanie źródeł.

Kampania jest realizowana pod patronatem Prezydencji Polski w Radzie UE, Narodowego Instytutu Wolności, NASK, a także renomowanych ośrodków badawczych i organizacji społecznych, takich jak Fundacja Szkoła z Klasą, Demagog czy Fundacja Dbam o Mój Zasięg.

Za kreatywną stronę kampanii odpowiada agencja Stor9 wraz ze studiem produkcyjnym 9 Production, które stworzyły koncept podkreślający wagę rzetelnej informacji. Spoty do telewizji i internetu wyreżyserowała Anna Bajorek, a autorem zdjęć do key visuala kampanii jest Filip Zwierzchowski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady