Mariola Kucharska dyrektorem e-commerce w Ringier Axel Springer Polska

Z początkiem lipca Mariola Kucharska objęła stanowisko szefowej e-commerce w Ringier Axel Springer Polska, natomiast Mateusz Łukianiuk, pełniący tę funkcję od maja 2019 r., rozstaje się z firmą.

jk
jk
Udostępnij artykuł:
Mariola Kucharska dyrektorem e-commerce w Ringier Axel Springer Polska
Mariuola Kucharska, fot. Materiały prasowe

Mariola Kucharska będzie odpowiadała za zarządzanie operacyjne oraz kreowanie wizji rozwoju kanału e-commerce, ma też zarządzać zespołami w obszarze e-commerce: Skąpiec, Opineo, Moneteasy, Lamoda, Content Comerce. Do jej obowiązków należy teraz także określanie strategii i celów biznesowych, monitoring i analiza efektów prowadzonych działań, wdrażanie nowych rozwiązań dla podnoszenia efektywności platformy e-commerce, a także bieżąca analiza rynku, konkurencji i trendów w obszarze e-commerce. Będzie raportować bezpośrednio do Jovana Protica, COO i członka zarządu RASP.

Kucharska ma 12-letnie doświadczenie w budowaniu oraz skalowaniu biznesów internetowych, zarówno w strukturach startup’owych, jak i korporacyjnych. Przez ostatnie trzy lata pracowała w Agorze jako dyrektor ds. rozwoju biznesu e-commerce (odpowiadała tam za wdrożenie strategii, stworzenie nowych produktów oraz ich monetyzację).  

W latach 2015-2018 zajmowała się rozwojem produktowo-biznesowym serwisów z portfolio Wirtualnej Polski (lifestyle, zdrowie i parenting, rozrywka). Wcześniej przez 6 lat pracowała w Grupie NextWeb Media na stanowisku Dyrektora Operacyjnego, gdzie uczestniczyła w budowaniu oraz monetyzacji kilku startup’ów internetowych (m.in. abcZdrowie.pl, Parenting.pl).

Odchodzi Mateusz Łukaniuk

Z RASP rozstaje się natomiast Mateusz Łukaniuk, który związany ze spółką był od maja 2019 roku. Wcześniej (2015-2019 r.) pracował w Awin Global, skąd przeszedł z Zanox. Z tą ostatnią firmą związany był przez niemal cztery lata.

W 2019 r. Ringier Axel Springer Polska zanotował spadek przychodów sprzedażowych o 6,5 proc. do 592,27 mln zł, a jego zysk netto wzrósł z 6,02 do 28,4 mln zł. Zmalały wpływy ze sprzedaży prasy i reklam w niej, a wpływy z reklam internetowych wzrosły o 2 proc. W firmie pracowało 1,4 tys. osób.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day