Mariola Kucharska dyrektorem e-commerce w Ringier Axel Springer Polska

Z początkiem lipca Mariola Kucharska objęła stanowisko szefowej e-commerce w Ringier Axel Springer Polska, natomiast Mateusz Łukianiuk, pełniący tę funkcję od maja 2019 r., rozstaje się z firmą.

jk
jk
Udostępnij artykuł:
Mariola Kucharska dyrektorem e-commerce w Ringier Axel Springer Polska
Mariuola Kucharska, fot. Materiały prasowe

Mariola Kucharska będzie odpowiadała za zarządzanie operacyjne oraz kreowanie wizji rozwoju kanału e-commerce, ma też zarządzać zespołami w obszarze e-commerce: Skąpiec, Opineo, Moneteasy, Lamoda, Content Comerce. Do jej obowiązków należy teraz także określanie strategii i celów biznesowych, monitoring i analiza efektów prowadzonych działań, wdrażanie nowych rozwiązań dla podnoszenia efektywności platformy e-commerce, a także bieżąca analiza rynku, konkurencji i trendów w obszarze e-commerce. Będzie raportować bezpośrednio do Jovana Protica, COO i członka zarządu RASP.

Kucharska ma 12-letnie doświadczenie w budowaniu oraz skalowaniu biznesów internetowych, zarówno w strukturach startup’owych, jak i korporacyjnych. Przez ostatnie trzy lata pracowała w Agorze jako dyrektor ds. rozwoju biznesu e-commerce (odpowiadała tam za wdrożenie strategii, stworzenie nowych produktów oraz ich monetyzację).  

W latach 2015-2018 zajmowała się rozwojem produktowo-biznesowym serwisów z portfolio Wirtualnej Polski (lifestyle, zdrowie i parenting, rozrywka). Wcześniej przez 6 lat pracowała w Grupie NextWeb Media na stanowisku Dyrektora Operacyjnego, gdzie uczestniczyła w budowaniu oraz monetyzacji kilku startup’ów internetowych (m.in. abcZdrowie.pl, Parenting.pl).

Odchodzi Mateusz Łukaniuk

Z RASP rozstaje się natomiast Mateusz Łukaniuk, który związany ze spółką był od maja 2019 roku. Wcześniej (2015-2019 r.) pracował w Awin Global, skąd przeszedł z Zanox. Z tą ostatnią firmą związany był przez niemal cztery lata.

W 2019 r. Ringier Axel Springer Polska zanotował spadek przychodów sprzedażowych o 6,5 proc. do 592,27 mln zł, a jego zysk netto wzrósł z 6,02 do 28,4 mln zł. Zmalały wpływy ze sprzedaży prasy i reklam w niej, a wpływy z reklam internetowych wzrosły o 2 proc. W firmie pracowało 1,4 tys. osób.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady