Marka Guess z 40 mln euro kary za geoblokowanie i zawyżanie cen na europejskich rynkach

Amerykańska firma odzieżowa Guess została ukarana przez Komisję Europejską kwotą ponad 39,8 mln euro za niedozwolone praktyki na wspólnym rynku. W kilku europejskich krajach, w tym także w Polsce Guess stosowała zabronione mechanizmy geoblokowania doprowadzając do zawyżania cen dla końcowych użytkowników na wybranych rynkach o 5 do 10 procent.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Marka Guess z 40 mln euro kary za geoblokowanie i zawyżanie cen na europejskich rynkach

Postępowanie w sprawie niedozwolonych praktyk stosowanych przez amerykańską markę Guess Komisja Europejska podjęła w czerwcu 2017 r. na podstawie przepisów o uczciwej konkurencji na obszarze wspólnoty.

W wyniku dochodzenia europejscy urzędnicy ustalili, że Guess naruszyło zasady braku geoblokad w handlu na terenie Unii. Okazało się m.in. że firma wymagała od swoich partnerów opartych na niejasnych zasadach pozwoleń w oferowaniu produktów pod marką Guess, nie mogli oni także sprzedawać tych towarów poza ściśle określonym rynkiem.

Zarzuty potwierdzone przez komisję dotyczyły także sprzedawania przez Guess jej produktów na rynkach środkowej i wschodniej Europy po cenach o 5 do 10 proc. wyższych niż w innych krajach wspólnoty. Dotyczyło to terenu Bułgarii, Chorwacji, Czech, Estonii, Węgier, Łotwy, Litwy, Rumunii, Słowacji, Słowenii oraz Polski.

W wyniku ustaleń dotyczących polityki stosowanej przez Guess Komisja Europejska postanowiła nałożyć na firmę karę w wysokości ponad 39,2 mln euro. W komunikacie zaznaczono że amerykańska marka współpracowała z Unią w trakcie prowadzonego dochodzenia, dlatego ostateczna wysokość kary została zredukowana o 50 proc.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały