Marketerzy w social media stawiają na zdjęcia i wideo

W swoich działaniach w kanałach społecznościowych marketerzy w dużej mierze polegają na treściach wizualnych. Przykuwające uwagę zdjęcia i wideo pomagają im w zwiększeniu zaangażowania użytkowników.

km
km
Udostępnij artykuł:

Rosnąca popularność skupionych wokół wizualnych treści platform społecznościowych, takich jak Snapchat czy Instagram, wzmaga zainteresowanie tworzeniem takich właśnie treści wśród reklamodawców.

Badanie przeprowadzone w marcu 2016 r. przez firmę Lewis wykazało, że wymogi social media oraz wysokie wskaźniki zaangażowania generowane przez zdjęcia i wideo to kluczowe czynniki, dla których osoby podejmujące marketingowe decyzje wykorzystują tego typu treści. Robi to 94 proc. badanych, a na pytanie o powody, 67 proc. odpowiedziało, że zdjęcia i wideo są "bardziej angażujące", a kolejne 50 proc. stwierdziło, że tego "wymagają social media".

grafika

Pomimo, że większość marketerów stawia obecnie na treści wizualne, stworzenie wideo czy zdjęcia, które odniesie sukces, nie zawsze jest łatwym zadaniem. Wpływ na to mają takie czynniki jak jakość, czy przyciągające wzrok zdjęcie. 2/3 (66 proc.) badanych podejmujących marketingowe decyzje stwierdziło, że najważniejsza jest "świetna jakość produkcji", a 42 proc. wskazało na "obraz wzbudzający nieodparty podziw ".

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję