SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Marki godne zaufania

Ogłoszone zostały wyniki 6. edycji największego europejskiego badania konsumenckiego European Trusted Brands 2006 przeprowadzonego przez Reader's Digest.

Ponad 25 tysięcy respondentów z 14 krajów wskazało marki, które darzą największym zaufaniem, w 30 kategoriach – 20 wspólnych dla całej Europy i 10 wybranych lokalnie. NOKIA i NIVEA to marki, które niezmiennie od 6 lat cieszą się największym zaufaniem wśród Europejczyków.

W tegorocznym badaniu największym zaufaniem Europejczyków cieszą się Nokia, Nivea (zwycięzcy we wszystkich 14 krajach w kategorii telefon komórkowy i kosmetyki do pielęgnacji skóry), Visa (wybrana w 13 krajach w kategorii karta płatnicza, tylko Węgrzy wybrali MasterCard), Canon i Kellogg’s (w 10 krajachw kategoriach aparat fotograficzny/kamera oraz płatki śniadaniowe).

Marki, które zdobyły największe zaufanie konsumentów w swojej kategorii w więcej niż 5 państwach, to: Nokia i Nivea – 14 państw, Visa – 13, Canon – 10, Kellogg’s – 10, Ariel – 6, Miele – 6, Hewlett Packard – 6.

Największe zaufanie Polaków zdobyły: Mercedes (samochód), Amica (urządzenia AGD), IBM (komputer osobisty), Nokia (telefon komórkowy), Orange (operator telefonii komórkowej), Sony (aparat fotograficzny/kamera), Orbis (biuro podróży), PKO Bank Polski (bank), Visa (karta płatnicza), PZU S.A. (firma ubezpieczeniowa), Onet.pl (firma internetowa), Orlen (stacja benzynowa), Centrum (witaminy), Apap (środek przeciwbólowy), Aspirin Bayer, Gripex (leki na przeziębienie), L’Oréal (kosmetyki do pielęgnacji włosów), Avon (kosmetyki zapachowe i kolorowe), Nivea (kosmetyki do pielęgnacji skóry), Vizir (proszek do prania), Nestlé (płatki śniadaniowe).
Spośród kategorii lokalnych Polacy obdarzyli największym zaufaniem: TVN (stacja TV), Gazetę Wyborczą (gazeta codzienna), Winiary (producent żywności), Hortex (soki), Herbapol (preparat ziołowy), Colgate (pasta do zębów), Żywiec Zdrój (woda), Kamis (przyprawy), DrOetkera (ciasta/desery), Domestos (śrdoki czystości). Marki te otrzymują nagrodę Złote Godło European Trusted Brands.

Dodatkowo polski oddział Reader’s Digest roku przyznaje co roku nagrody – Srebrne Godło European Trusted Brands -– dla tych marek, które według respondentów zdobyły najwyższe uznanie w minimum 3 z pięciu kryteriów określających zaufanie do marki: jakość, wartość w stosunku do ceny, silny wizerunek, znajomość potrzeb klienta i jestem klientem.

„To co wydaje się interesujące na przestrzeni sześciu lat istnienia badania to, właśnie srebrni zwycięzcy są tymi, którzy najczęściej się zmieniają i tym samym każda zmiana pokazuje reakcję konsumentów na pozycję rynkową marki.” – mówi Alicja Fuksiewicz odpowiedzialna za badanie European Trusted Brands w Polsce.

W ramach tegorocznej edycji badania Srebrnymi Laureatami European Trusted Brands  zostały marki: Toyota (samochód), Whirlpool (urządzenia AGD), LG (komputer osobisty), Sony Ericsson (telefon komórkowy), Plus GSM (operator telefonii komórkowej), Konica Minolta (aparat fotograficzny/kamera), Neckerman (biuro podróży), mbank (bank), Mastercard (karta płatnicza), Allianz (Allianz), Allegro (firma internetowa), Shell (stacja benzynowa), Vitaral (witaminy), Nurofen (środek przeciwbólowy), Aspirin C (leki na przeziębienie), Vichy (kosmetyki do pielęgnacji włosów), Yves Rocher (kosmetyki zapachowe i kolorowe), Garnier (kosmetyki do pielęgnacji skóry), Omo (proszek od prania), Discovery (stacja TV), Rzeczpospolita (gazeta codzienna), Pudliszki (producent żywności), Tymbark (soki), Amol (preparat ziołowy), Blend-a-med (pasta do zębów), Artic (woda), Knorr (przyprawy), Delecta (ciasta/desery), Pronto (środki czystości).

Głównym celem badania jest wskazanie poziomu zaufania konsumentów do poszczególnych dziedzin życia społecznego począwszy od źródeł pozyskiwania informacji poprzez zaufanie do Unii Europejskiej aż po marki. Sondaż przeprowadzany jest w 12 językach w 14 krajach europejskich, łącznie z Rosją. Respondenci są wybierani spośród 4-milionowej bazy prenumeratorów Reader’s Digest. Próba ustalona na podstawie selekcji i wyników badania odzwierciedla zróżnicowanie demograficzne każdego z krajów. W 14 krajach przeanalizowano łącznie 25 434 ankiety. Dzięki wynikom tego badania możemy poznać europejskie trendy w postrzeganiu wielu aspektów życia codziennego.

European Trusted Brands to największe i najszerzej zakrojone badanie konsumenckie przeprowadzane w Europie przez Reader’s Digest. Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 r. i od tamtej pory jest ono co roku kontynuowane w kilkunastu krajach europejskich. Jest to jedyny sondaż w Europie, który oprócz tematyki marketingowej bada także nastroje społeczne i rokrocznie pogłębia analizę portretu typowego Europejczyka.

Biorąc pod uwagę wszystkie kraje i wszystkie kategorie, respondenci wymienili łącznie ponad 112 tysięcy różnych marek.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Marki godne zaufania

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl