SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Marquard rezygnuje z „Hot Mody” i „Shape”, Bijan Khezri prezesem za Zsuzsannę Ohidi

Marquard Media Polska wprowadza nowy model operacyjny, skupiają się na rozwoju swoich najsilniejszych marek prasowych i internetowych. Jednocześnie kończy wydawać miesięczniki „Hot Moda” i „Shape”. Nowym prezesem firmy został Bijan Khezri, zastępując Zsuzsannę Ohidi.

Bijan Khezri od lipca ub.r. jest CEO całej Grupy Marquard Media. Nadal będzie pełnił tę funkcję.

Zsuzsanna Óhidi prezesem Marquard Media Polska została w lipcu ub.r., wcześniej była dyrektorem zarządzającym węgierskiego oddziału Grupy Marquard Media. Obecnie pozostanie w firmie jako doradca strategiczny.

Wiceprezesem Marquard Media Polska pozostaje Andrzej Fudała, który jako dyrektor operacyjny i finansowy odpowiada za całościowe zarządzanie operacyjne oraz realizację strategii.

- Wprowadzone zmiany w obrębie zarządu są konsekwencją podziału obowiązków, jaki został wypracowany i ugruntowany w ostatnich miesiącach - podkreśla Bijan Khezri. Te zmiany zaczęły się jesienią ub.r., kiedy zreorganizowano zarządzanie ofertą prasową i internetową firmy oraz zaczęto wdrażać strategię opartą na ofertach cyfrowych, marketingu kreatywnym i kompleksowych rozwiązaniach biznesowych.

- Przeprowadzane przez nas zmiany mają na celu skrócenie dystansu między mediami a odbiorcą. Są odpowiedzią na trendy, które dawno pojawiły się na świecie, a ich implementacja w Polsce była kwestią czasu. To odejście od tradycyjnego postrzegania mediów jako podmiotów wydających prasę i tworzących serwisy internetowe, na rzecz modelu koncentrującego swoje działania na budowaniu nowych mediów w oparciu o mikrospołeczności i ich zaangażowanie - dodaje Bijan Khezri.

Marquard chce się rozwijać w internecie i eventach

Marquard Media Polska zapowiada, że w swoim nowym modelu operacyjnym odchodzi od tradycyjnej roli wydawcy. Firma zamierza skupić się na tworzeniu bardziej angażujących treści.

- Zamierzamy zwiększyć wartość naszych marek na wszystkich płaszczyznach: digital. eventy. akcje specjalne, wydania drukowane, z równomiernym naciskiem na każdą z nich. Porządkujemy portfolio, skupiając się na trzech segmentach: Men (Playboy, CKM, Esquire), Women (Harper's Bazaar. Cosmopolitan. Joy), Celebrity & Lifestyle (Kozaczek.pl. Papilot.pl, Zeberka.pl) - opisuje Andrzej Fudała.

Wydawnictwo zapowiada też ekspansję w zakresie eventów i akcji specjalnych. Podkreśla, że są to „punkty styku między platformami digitalowymi a ich użytkownikami, które w sposób naturalny wchodzą w dialog z mikrospołecznościami”.

Koniec „Hot Mody” i „Shape”

Marquard Media Polska rezygnuje natomiast z miesięczników „Hot Moda” (jego ostatni numer ukaże się we wrześniu) i „Shape” (ostatni numer będzie w październiku). Zamknięte mają też zostać ich witryny internetowe.

Wydawnictwo tłumaczy, że skupia się na rozwoju w internecie, stawiając tam na serwisy Kozaczek.pl. Papilot.pl i Zeberka.pl.

Pierwszy magazyn został wprowadzony do sprzedaży przez Edipresse Polska w 2005 roku jako kwartalnik „Hot Moda & Shopping” dodawany do „Vivy!”. Od wiosny 2007 roku jest samodzielnym miesięcznikiem. Marquard Media Polska przejął ten tytuł jesienią 2009 roku, oddając w zamian Edipresse czasopisma „Pani Domu”, „Cienie i Blaski” i „Sekrety Serca”

Natomiast „Shape” ukazuje się od 1999 roku, przez cały ten okres jego wydawcą jest Marquard Media Polska.

Rezygnacja z obu marek oznacza zwolnienie części pracowników. - Implementowanie nowego modelu biznesowego opartego na nowych mediach, którego jednym z filarów jest skupienie się na tworzeniu angażującego contentu, wymagało wprowadzenia zmian w ramach dotychczasowej struktury i objęły one ok. 20 pracowników - przekazała nam Sylwia Strocka-Rybicka, dyrektor ds. treści internetowych w firmie. - Mówiąc o zmianach, z jednej strony mówimy o rozstaniu się z niektórymi osobami, ale również o awansach w ramach firmy i modyfikacji zakresu odpowiedzialności - zaznaczyła.

Redaktor naczelna „Hot Mody” Magdalena Soczyńska i redaktor naczelna „Shape” Edyta Litwiniuk rozstały się z Marquard Media Polska w listopadzie ub.r.

- Obecnie Marquard Media Polska skoncentrowany jest na tym. by ugruntowane struktury zaczęły sprawnie funkcjonować i odpowiadać na potrzeby rynku. W najbliższym czasie będziemy się skupiać na tworzeniu angażujących treści oraz precyzyjnym dotarciu do grup docelowych. wykazując się większą elastycznością. Jesteśmy przekonani. że taka oferta jest odpowiedzią na potrzeby marketerów, którzy coraz mocniej stawiają na optymalizację swoich budżetów - podkreśla Andrzej Fudała.

W ub.r. Marquard Media Polska zanotował spadek wpływów sprzedażowych o 22,5 proc. do 38,5 mln zł oraz 10,58 mln zł straty netto (wobec 8,15 mln zł straty netto rok wcześniej).

Dołącz do dyskusji: Marquard rezygnuje z „Hot Mody” i „Shape”, Bijan Khezri prezesem za Zsuzsannę Ohidi

32 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Hurricane
Cóż za fantastyczne uzasadnienie kolejnych zwolnień – co jak co, ale to jest chyba aspekt zarządzania, który Bijanowi wychodzi najlepiej. Rozwój internetu, polegający na usunięciu z firmy kilkunastu osób zajmujących się internetem właśnie to ponury żart. Mam wrażenie, że w Marquardzie od jakiegoś czasu trwa eksperyment, który ma na celu sprawdzenie, jak bardzo nieudana może być realizacja coraz bardziej absurdalnych pomysłów. Na pewno ten z mikrospołecznościami wypali #letsmarquard #onlygoodissues
odpowiedź
User
!
Sami są teraz mikrospołecznością
odpowiedź
User
:)
#letsmarquard z nia na dzień brzmi coraz zabawniej
odpowiedź