Martin Sorrell: w 2017 roku Facebook może być naszym drugim największym partnerem

Martin Sorrell, prezes koncernu reklamowego WPP ocenia, że w 2017 roku Facebook może stać się drugim najważniejszym partnerem medialnym jego firmy. W 2016 roku współpraca WPP z Facebookiem osiągnie wartość ponad 1,75 mld dolarów, a w przyszłym roku może on zastąpić na szczycie listy partnerów News Corp. i 21 Century Fox.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

O współpracy z reklamodawcami i partnerami medialnymi Martin Sorrell, prezes koncernu reklamowego WPP mówił w czasie konferencji UBS w Nowym Jorku.

Szef WPP, największego holdingu na globalnym rynku reklamy zwrócił uwagę na stale rosnący potencjał reklamowy firm internetowych. Dla potwierdzenia tego podał kilka liczb.

Według Sorrella w br. reklamodawcy współpracujący z WPP wydadzą na platformach Google ponad 5,5 mld dol., podczas gdy rok wcześniej była to kwota 4 mld.

Szef WPP zaznaczył przy okazji coraz silniejszą pozycję Facebooka w wydatkach reklamowych holdingu. W br. kwota ta przekroczy poziom 1,75 mld dol. czyniąc serwis Marka Zuckerberga trzecim co do wielkości partnerem medialnym WPP.

Według prognoz wydatki związane z aktywnością reklamową na Facebooku będą w 2017 jeszcze wyższe. W konsekwencji serwis może stać się (po Google) partnerem nr 2 na liście WPP i zastąpić na tym miejscu należący do Ruperta Murdocha holding medialny, do którego należą koncerny News Corp. oraz 21 Century Fox.

Patrząc w przyszłość Sorrell zwrócił uwagę na jeszcze jednego internetowego gracza, który coraz lepiej rokuje na rynku reklamowym. Menedżer miał na myśli Snapchata, który w jego opinii w niedalekiej przyszłości może stać się bardzo znaczącym partnerem WPP w segmencie reklamy internetowej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Telewizja Puls po raz kolejny wspomoże seniorów. Rusza Wigilijny Blok Reklamowy

Telewizja Puls po raz kolejny wspomoże seniorów. Rusza Wigilijny Blok Reklamowy

Kolektyw DRE$$CODE nowym partnerem SFD. Producent suplementów stawia na influencerów

Kolektyw DRE$$CODE nowym partnerem SFD. Producent suplementów stawia na influencerów

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

X ukarany w Europie. Donald Trump: to okropne

X ukarany w Europie. Donald Trump: to okropne