SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“MasterChef” pokonał konkurencję i przyniósł 44 mln zł z reklam. Będzie trzecia edycja

Druga edycja reality-show “MasterChef” miała o 650 tys. widzów mniej niż nadawana rok wcześniej pierwsza seria programu. Jednak TVN w czasie emisji formatu był zdecydowanym liderem rynku, a jego wpływy reklamowe wyniosły 44,4 mln zł. W planach jest trzecia edycja.

Anna Starmach, Michel Moran, Magda Gessler - fot. tvnAnna Starmach, Michel Moran, Magda Gessler - fot. tvn

Średnia oglądalność drugiej edycji pokazywanego w niedziele o 20.00 „MasterChefa” wyniosła 3 mln widzów, co przełożyło się na 18,32 proc. udziału TVN w grupie 4+ i 24,08 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl. Dla porównania, emitowana rok temu pierwsza edycja “MasterChefa” gromadziła więcej widzów, bo 3,65 mln osób, a jej udział wynosił odpowiednio 21,41 proc. i 27,58 proc. (więcej na ten temat).

Największą oglądalnością cieszył się finałowy odcinek reality-show, pokazany 1 grudnia br. Śledziło go 3,94 mln widzów, co przełożyło się na 22,69 proc. udziału w grupie 4+ i 28,99 proc. w 16-49.

 

Wszyscy 4+

 

16-49

Data

 AMR

SHR %

SHR %

01-09-13

2 450 555

15,74%

21,73%

08-09-13

2 415 695

16,09%

21,97%

15-09-13

2 896 647

17,98%

22,67%

22-09-13

2 697 774

16,65%

21,49%

29-09-13

2 888 721

17,79%

23,99%

06-10-13

2 965 873

17,88%

23,34%

13-10-13

2 822 073

17,40%

24,06%

20-10-13

2 941 862

17,91%

23,53%

27-10-13

3 136 116

19,17%

25,91%

03-11-13

3 566 570

20,61%

26,17%

10-11-13

3 211 355

19,69%

25,28%

17-11-13

2 848 130

17,33%

22,56%

24-11-13

3 254 615

18,57%

24,16%

01-12-13

3 937 804

22,69%

28,99%

Średnia

 3 006 471   

18,32%

24,08%


Telewizja TVN w trakcie emisji „MasterChefa” zajmował pierwszą pozycję w rynku telewizyjnym. Druga była TVP1, nadająca wówczas „Sport”, „Pogodę” i “Blondynkę” - jej udział wynosił 17,92 proc. Dalej uplasowały się Polsat („Tylko muzyka”, filmy fabularne; 13,65 proc.) i TVP2 (programy kabaretowe; 10,31 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej 16-49 drugie miejsce za TVN zajął Polsat z 14,82 proc. udziału, a trzecia była TVP1 (11,73 proc.).

 

Wszyscy 4+

16-49

Stacja

AMR

SHR %

SHR %

TVN - MasterChef

3 006 471

18,32%

24,08%

TVP1

2 940 599

17,92%

11,73%

Polsat

2 240 476

13,65%

14,82%

TVP2

1 691 456

10,31%

8,62%


Wpływy reklamowe z emisji 13 odcinków „MasterChefa 2” wyniosły 44,4 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów). Pierwsza edycja z reklam przyniosła jedynie 22,4 mln zł

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników programu. Cała seria „MasterChefa” cieszyła się dobrą oglądalnością, a niedzielne 29 proc. widowni na finale jest w dzisiejszych czasach wręcz spektakularnym wynikiem - mówi nam Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego TVN. - Nie podejmujemy jeszcze decyzji co do przyszłej jesieni, ale wobec takich wyników decyzja o kolejnym sezonie wydaje mi się dość oczywista - dodaje.

W programie „MasterChef” brało udział 14 uczestników, którzy przygotowując różne potrawy walczyli o tytuł Mistrza Kuchni, 100 tys. zł i kontrakt na wydanie książki kucharskiej. Zwyciężczynią drugiej edycji została Beata Śniechowska. Gospodynią show była Magda Gessler, a jurorami - Anna Starmach i Michel Moran. Stacja program produkowała samodzielnie.

Finał, Gość specjalny: Kurt Scheler. Jurorzy: Magda Gessler, Anna Starmach, Michel Moran, Uczestnicy: Beata Śniechowska, Diana Volokhova, Maria Ożga, fot.: TVN / Jacek Wrzesiński

Dołącz do dyskusji: “MasterChef” pokonał konkurencję i przyniósł 44 mln zł z reklam. Będzie trzecia edycja

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nick
Przaśne to.
odpowiedź
User
kik
kolejna szmira na licencji czekamy na edycje numer100 albo 150 Tłusta gruba kudłata chamica to kwintesencja TVN
odpowiedź
User
masterchef
masterchef 3 jesienią 2014 roku w TVN HD
odpowiedź