SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„MasterChef” stracił 130 tys. widzów. TVN liderem w grupie komercyjnej

Trzecią edycję „MasterChefa” oglądało średnio 2,88 mln osób. W porównaniu do poprzedniej serii program stracił 130 tys. widzów. TVN w czasie jego emisji był wiceliderem całego rynku, zaś wpływy z reklam wyniosły 25,85 mln zł.

Jury "MasterChefa" z Gordonem Ramsay'em, fot. TVN / Newspix / Michał StawowiakJury

„MasterChef 3” nadawany był w TVN w niedziele o godz. 20.00, w okresie od 7 września do 7 grudnia br. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że premierowe odcinki kulinarnego programu gromadziły średnio 2,88 mln oglądających, co przełożyło się na 16,94 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 21,64 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

W analizowanym okresie najwięcej widzów zgromadził finał produkcji. Śledziło go 3,41 mln osób.

Trzy topowe odcinki

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

Data

AMR

SHR %

07-12-2014

3 412 185

19,54%

09-11-2014

3 258 984

19,01%

30-11-2014

3 124 635

17,82%


W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. format stracił 130 tys. widzów. Drugą serię „MasterChefa” śledziło bowiem 3,01 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 18,32 proc. i 24,08 proc. udziału (więcej na ten temat).

TVN w trakcie emisji „MasterChefa” zajął drugą pozycję w rynku telewizyjnym przegrywając jedynie z TVP1, nadającą wówczas głównie „Sport”, kroniki sportowe, „Pogodę”, „Blondynkę” oraz „Ciszę nad rozlewiskiem”, co dało jej 17,98 proc. udziału. Słabiej od TVN wypadły: Polsat (gł. „Tylko muzyka” oraz mecze; 13,15 proc.) i TVP2 (programy kabaretowe; 6,43 proc.).
Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej TVN był już liderem, a dalej uplasowały się: Polsat, Jedynka oraz Dwójka.

Oglądalność programu na tle konkurencji

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

16-49

Stacja

AMR

SHR %

SHR %

TVP1

3 052 129

17,98%

11,04%

TVN - MasterChef 3

2 875 079

16,94%

21,64%

Polsat

2 231 501

13,15%

14,10%

TVP2

1 092 007

6,43%

6,10%


Wpływy reklamowe z emisji premierowych odcinków „MasterChefa 3” wyniosły 25,85 mln zł. Dla porównania, druga edycja z reklam przyniosła 44,4 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

W programie „MasterChef” brało udział 14 uczestników, którzy przygotowując różne potrawy walczyli o tytuł Mistrza Kuchni, 100 tys. zł i kontrakt na wydanie książki kucharskiej. Zwyciężczynią trzeciej edycji formatu została Dominika Wójciak.

TVN jest zadowolony z wyników oglądalności reality-show i prawdopodobnie jesienią przyszłego roku pokaże kolejny sezon programu „MasterChef” .

Dołącz do dyskusji: „MasterChef” stracił 130 tys. widzów. TVN liderem w grupie komercyjnej

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
MasterChef jesienią 2015 roku w tvn
MasterChef jesienią 2015 roku w tvn castingi w kwietniu 2015 roku
odpowiedź
User
Kecaj
Dobry program. Bez wysyłania SMS, bez show, za to z fajnymi osobowościami. Niby nie gotuję, ale jednak oglądam - a telewizji unikam jak ognia. Znaczy: coś w tym jest.
odpowiedź