SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Material Girl w Internecie

Od poniedziałku Madonna sprzedaje w Internecie swój utwór „American Life”. To pierwszy przypadek, kiedy piosenka nagrana przez Material Girl jest legalnie dostępna w Sieci. I kolejny dowód na to, że choć można nie cenić Madonny jako wokalistki, trzeba pochylić głowę przed jej talentem biznesowym.

Plik MP3 z piosenką „American Life” kosztuje 1,49 USD. Można go nabyć na oficjalnej stronie Madonny, ale też w serwisach zajmujących się sprzedażą plików muzycznych. Plik nie ma żadnych zabezpieczeń przed dalszym kopiowaniem (można go wypalić na płycie lub przenieść do odtwarzacza MP3) i charakteryzuje się wysoką jakością techniczną. Zamówienia na utwór były przyjmowane od ubiegłego tygodnia. Do promocji sprzedaży stworzono całkowicie nowy model biznesowy, wykorzystujący doświadczenia dużych sprzedawców internetowych, takich jak Amazon. Na oficjalnej stronie Madonny opublikowano komunikat następującej treści: „Madonna Project to tajna inicjatywa, która ma na ca celu zrewolucjonizowanie sposobu dystrybucji muzyki w Internecie. Madonna chce, żebyś się przyłączył”. Na czym polega Madonna Project? Ludzie, którzy pobrali ze strony Madonny banery reklamujące „American Life” i umieściły je na swoich prywatnych stronach i blogach, otrzymują punkty za każdą osobę, która dzięki ich pośrednictwu kupi nagranie. Im więcej punktów, tym większa szansa na zdobycie nagród. Jeszcze zbyt wcześnie aby stwierdzić, na ile skuteczna okazała się ta akcja, jednak przedstawiciele reprezentującej Madonnę wytwórni Warner Music mówią o tysiącach zamówień.

Piosenka „American Life” pokazuje, że Madonna ma doskonałe wyczucie rynku. Utwór zwraca na siebie uwagę nie tylko nowatorskim sposobem dystrybucji, ale także oprawą marketingową – ma być sprzeciwem wokalistki wobec wojny. Wprawdzie w tekście utworu wojna się nie pojawia, za to do aktualnej sytuacji politycznej nawiązuje promująca singiel grafika oraz teledysk...

Madonna była jedną z pierwszych gwiazd branży muzycznej, która nagłośniła łamanie praw autorskich przez serwis Napster. W ostatnich miesiącach przyczyniła się także do kłopotów firm Pressplay i Listen.com, które udostępniały swoim subskrybentom jej utwory.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Material Girl w Internecie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl