SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

McDonald's Polska wydaje o połowę więcej na reklamy. Biedronka goni Lidla (Top10)

Po trzech kwartałach br. najbardziej wzrosły wydatki na reklamę kinową i digital out-of-home. Dwucyfrowo zwiększyły się też wpływy reklamowe magazynów. McDonald's, który przed miesiącem awansował do ścisłej czołówki największych polskich reklamodawców zwiększył nakłady na reklamę o blisko połowę, a Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka wydał ponad jedną czwartą więcej - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. 

Michał Żebrowski i Borys Szyc w spocie McDonald’sArticle

W okresie od stycznia do września br. tradycyjne media (bez internetu) zarobiły cennikowo na reklamach blisko 30,4 mld zł, zwiększając wpływy reklamowe rok do roku o 11,3 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (wg danych cennikowych netto Kantar Media, bez rabatów).

Blisko połowę tej kwoty – 14,96 mld zł -  przeznaczono na reklamę w telewizji, co oznacza wzrost rdr o 3,8 proc. Radio po 3 kwartałach br. zarobiło na reklamach 7,78 mld zł (6,6 proc. więcej niż przed rokiem), a magazyny – 3,06 mld zł (18,2 proc. więcej).

Na reklamę w kinach marketerzy wydali w omawianym okresie 2,2 mld zł (wzrost w skali roku o 176,2 proc.), a w gazetach – 1,05 mld zł (wzrost o 3,5 proc.).

Wydatki na reklamę outdoorową wyniosły z kolei blisko 1,05 mld zł (wzrost o 4,8 proc.), zaś na DOOH – 255 mln zł (wzrost o 74,4 proc.).

Aflofarm dalej na czele, McDonald's i Biedronka najbardziej w górę

Niezmiennie już największym reklamodawcą pozostaje Aflofarm Farmacja Polska. Przez trzy kwartały br. firma ta wydała na reklamy w mediach tradycyjnych 1,83 mld zł, czyli 3,8 proc. więcej niż w tym samym okresie 2022 roku.

Pozycja wicelidera wydatków reklamowych należy do firmy Terg (to właściciel sieci handlowej Media Expert), która przeznaczyła na reklamy 874,8 mln zł, zwiększając wydatki rdr o 7,7 proc. Podium zamyka Natur Produkt Zdrovit z wydatkami w kwocie 614,5 mln zł, większymi rdr o 4,5 proc.

Lidl zwiększył w tym roku wydatki reklamowe o 4,8 proc.  (do 559,1 mln zł), Jeronimo Martins Polska - właściciel sieci sklepów Biedronka – zwiększyła je o 27,4 proc. (do 448,9 mln zł), USP Zdrowie – o 20,1 proc. (do 401,1 mln zł), a McDonald’s – o 46 proc. (do 293,1 mln zł).

Spośród czołowych reklamodawców tylko 2 firmy zredukowały po 3 kwartałach br. wydatki na reklamę. Euro-Net Warszawa zmniejszył je o 5,8 proc. rdr, do 456,2 mln zł, a Ferrero Polska zredukowało nakłady reklamowe o 0,1 proc., do 407,7 mln zł.

Dołącz do dyskusji: McDonald's Polska wydaje o połowę więcej na reklamy. Biedronka goni Lidla (Top10)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Aaaa
Truli trują będą truć śmieciowe jedzenie plus cola
odpowiedź
User
dwir
Aktorzy grają do kotleta
odpowiedź
User
xhi
Jaki odsetek spoleczenstwa jest niewrażliwy na reklamy? Sa jakieś badania?
odpowiedź