SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

McDonald's przeprasza za reklamę o koronawirusie

Brazylijski oddział McDonald's po fali krytyki przeprosił za reklamę ze zmodyfikowanym logo firmy, gdzie dwa łuki zostały rozdzielone.

Article

U ubiegłym tygodniu McDonald's w Brazylii opublikował specjalną reklamę, która miała zachęcać Brazylijczyków do zachowania dystansu między ludźmi na czas epidemii koronawirusa. W tym celu firma zmodyfikowała swoje słynne logo, składające się z dwóch nachodzących na siebie łuków. W nowej wersji łuki stały obok siebie. Grafika zaprojektowana przez DPZ & T miała nieść przesłanie o tym, że "choć rozdzieleni na chwilę, by zawsze móc być razem".

Opublikowany przez McDonald's Czwartek, 19 marca 2020

McDonald's w Brazylii zalany falą krytyki za reklamę o koronawirusie

Akcja nie spodobała się jednak Brazylijczykom. Marka została w mediach społecznościowych zalana falą krytyki. Internauci zarzucili, że potężna korporacja wykorzystuje tragiczną sytuację epidemii, by robić sobie reklamę. Część krytykujących zasugerowała, że McDonald's mógłby w tej sytuacji zaproponować swoje wsparcie potrzebującym, na przykład przekazując darmowe posiłki do szpitali.

Pod naporem krytyki marka przeprosiła za akcję w specjalnym oświadczeniu, które przesłano do „New York Post”.

- Jako marka działająca w prawie 120 krajach ponosimy odpowiedzialność za pomoc naszym społecznościom w potrzebie. Przepraszamy za nieporozumienie związane z intencją przypomnienia naszym klientom i społecznościom o znaczeniu dystansu społecznego w tych niepewnych czasach - czytamy w komunikacie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: McDonald's przeprasza za reklamę o koronawirusie

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Olo
A inne marki podłapały ten pomysł i też "rozdzielały" sygnet np Citroen Polska. Tu sprzeciwu polskich konsumentów nie widziałem...
12 2
odpowiedź
User
Ig
też uważam, że fala hejtu jest idiotyczna, lepiej niż mieliby zapraszać do swoich restauracji w czasie zarazy
a posiłki dla chorych? do żarcia z Mc można jeszcze bardziej się rozchorować lol
21 2
odpowiedź
User
hehe
też uważam, że fala hejtu jest idiotyczna, lepiej niż mieliby zapraszać do swoich restauracji w czasie zarazy
a posiłki dla chorych? do żarcia z Mc można jeszcze bardziej się rozchorować lol


a ci oburzeni wyjaśnili dlaczego to ich oburzyło???
10 1
odpowiedź