SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mecz Polska-Senegal z 1,8 mln transmisji w internecie i aplikacji mobilnej. „To rekordowe wyniki”

Transmitowany 19 czerwca br. w portalu Sport.tvp.pl mecz Polska-Senegal (równolegle do transmisji telewizyjnej) obejrzało 700 tys. widzów, którzy wygenerowali w sumie 1,819 mln rozpoczętych transmisji w czasie rzeczywistym. Z kolei transmisja z alternatywnym komentarzem Izaka i Macieja Iwańskiego zanotowała 347 tys. odsłon. - To są rekordowe wyniki. Dotychczas te wartości były co najmniej dwukrotnie mniejsze - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Stanecki, członek zarządu Telewizji Polskiej.

Maciej Stanecki, fot. Ł.Brzezicki / WM Article

W ubiegłym tygodniu w Rosji wystartowały mistrzostwa świata w piłce nożnej. Po raz pierwszy od wielu lat gra na nich polska reprezentacja. Prawa do transmisji wszystkich meczów ma Telewizja Polska, która nie ujawnia, ile za to zapłaciła, ale można szacować, że to kilkadziesiąt milionów złotych. Kolejne kilkanaście milionów to koszty obsługi technicznej.

TVP poinformowała, że szacowane wpływy z reklam przy meczach, sponsoringu, stref kibica i transmisji 4K wyniosą 69,72 mln zł. Prezes Jacek Kurski przekazał też, że koszty zakupu praw do transmisji mistrzostw świata w piłce nożnej oraz obsługi mundialu zwróciły się, a Telewizja Polska zarobi na tej imprezie. Nie ujawnił jednak, jak duży będzie to zysk dla spółki..

1,8 mln transmisji meczu Polska-Senegal, 347 tys. odsłon komentarza Izaka i Iwańskiego

Z danych przekazanych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Telewizję Polską wynika, że rozegrany 19 czerwca mecz Polska-Senegal w portalu Sport.tvp.pl i aplikacji mobilnej TVP Sport miał 1,819 mln rozpoczętych transmisji w czasie rzeczywistym, wygenerowanych przez ponad 700 tys. użytkowników. Z kolei w piku odnotowano 450 tys. jednoczesnych transmisji, a średni czas sesji wyniósł 50 minut.

- To są rekordowe wyniki. Dotychczas te wartości były co najmniej dwukrotnie mniejsze. Mamy też do czynienia z rekordem odsłon mobilnych, które stanowią 40 proc. wszystkich odsłon. Tylko w samej Warszawie zanotowaliśmy 92 tys. odsłon mobilnych - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Stanecki, członek zarządu Telewizji Polskiej.

Stanecki jako porównanie podaje mecz Rosja-Egipt z 19 czerwca, który w Rosji transmitował Kanał 1. W internecie to spotkanie miało ponad 6 mln odtworzeń. - Jeżeli nadawca w czterokrotnie większym kraju miał tyle, a my zanotowaliśmy 1,8 mln odtworzeń to jest to spektakularny wynik - podkreśla wiceprezes TVP.

W aplikacji mobilnej TVP Sport oraz na stronie Mundial2018.tvp.pl dostępny jest alternatywny komentarz Piotra „Izaka” Skowyrskiego oraz Macieja Iwańskiego do meczów mistrzostw świata. Duet ten komentuje trzy grupowe mecze reprezentacji Polski oraz mecz finałowy.

Według danych przekazanych portalowi Wirtualnemedia.pl, transmisja meczu Polska-Senegal z komentarzem Piotra „Izaka” Skowyrskiego i Macieja Iwańskiego zanotowała 347 tys. odsłon, które wygenerowało 139 tys. realnych użytkowników. - W porównaniu do Mistrzostw Europy również ta transmisja zanotowała wzrost oglądalności. Dwukrotnie wzrosła liczba widzów i odsłon, a transmisja z alternatywnym komentarzem stanowiła 20 proc. wszystkich odsłon tego meczu - wyjaśnia Maciej Stanecki.

Wiceprezes Telewizji Polskiej przypomina wyniki transmisji internetowej meczu Polska-Irlandia Płn. podczas EURO 2016, który także komentowali „Izak” i Iwański. Mecz przyciągnął wtedy 85 tys. realnych użytkowników, którzy wygenerowali 171,5 tys. odsłon, a komentarz Macieja Iwanskiego i Piotra „Izaka” Skowyrskiego - 78 tys. realnych użytkowników i 169,3 odsłon.

- Wiemy, że tak duże zainteresowanie wywołało pewne zakłócenia w transmisji, ale nikt do tej pory nie obsługiwał takiej skali streamu w internecie. Wykorzystujemy te doświadczenia w każdej kolejnej transmisji, poprawiając możliwości techniczne - tłumaczy Maciej Stanecki.

„Spodziewamy się kolejnego rekordu”

Od początku mistrzostw świata w piłce nożnej poświęcona wydarzeniu strona internetowa Mundial.tvp.pl miała 3,27 mln realnych użytkowników. W tym samym czasie Sport.tvp.pl zanotowała 3,1 mln, a portal Tvp.info (który także informuje o mundialu) - 209 tys. realnych użytkowników. Łącznie przez pierwszy tydzień mundialowy daje to 6,4 mln realnych użytkowników.

- Podczas kolejnych meczów polskiej reprezentacji spodziewamy się podobnych wyników, ponieważ widzimy, że Polacy przekonują się do tej formy oglądania dużych wydarzeń sportowych. Często jest to także współoglądanie: mam włączony telewizor w pokoju, ale przechodząc do kuchni biorę smartfon i uruchamiam aplikację, żeby nie tracić akcji. Z meczu na mecz rośnie oglądalność. W najbliższą niedzielę spodziewamy się większych liczb i kolejnego rekordu - zapowiada Maciej Stanecki.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że średnia widownia przegranego przez reprezentację Polski meczu z Senegalem pokazanego w TVP1 wyniosła 9,28 mln osób. Przełożyło się to na 65,13 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 68,20 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 66,53 proc. w grupie 16-59. Na antenie TVP Sport spotkanie oglądało dodatkowo 1,86 mln osób, co dało tej stacji odpowiednio 13,01 proc., 14,25 proc. i 14,62 proc. udziału.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Mecz Polska-Senegal z 1,8 mln transmisji w internecie i aplikacji mobilnej. „To rekordowe wyniki”

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zen
Tylko jakie to ma znaczenie jak kasy z tego nie ma?
11 19
odpowiedź
User
olo
Niesamowity rezultat. Teraz żeby wyszli z grupy i puknęli Angoli
19 8
odpowiedź
User
mondraliński
Tylko jakie to ma znaczenie jak kasy z tego nie ma?


Właśnie że jest i to spora. Reklama przed strumieniem w internecie per użytkownik jest dużo droższa niż reklama w tv liczona przez Nielsena. Stąd zapewne awantura z wp pilotem. Jak TVP się zorientowało, że gdzieś indziej w internecie można obejrzeć TVP1 i TVP2 to automatycznie oznaczało dla nich konkurencję, mniej wyświetleń reklam przed strumieniem i mniej kasy. A że najwidoczniej prezes Kurski ma odpowiednie możliwości "przekonywania" to problem konkurencji rozwiązał sobie przy zielonym stoliku z WP, żeby nie daj boże widzowie sami nie zdecydowali, gdzie wolą obejrzeć mecz i kto zgarnie kasę z reklam.
20 9
odpowiedź
User
Gieno
Co oni palą? :)
10 14
odpowiedź
User
widz
Tylko że w przerwie meczu nie leciały reklamy, a zapętlone fragmenty z pierwszej połowy. A przed streamem nie było żadnych spotów, pewnie za sprawą ad blocka. Czyli trochę niewykorzystany potencjał reklamowy ze strony TVP.
13 10
odpowiedź