Media Expert rządzi reklamowo w digitalu i w radiu, a Lidl w telewizji

W marcu w internecie i w radiu najaktywniejsza reklamowo była branża handlowa, zaś w telewizji najmocniej zaznaczyła się kategoria farmaceutyki – wynika z danych gemiusAdReal.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Media Expert rządzi reklamowo w digitalu i w radiu, a Lidl w telewizji
Cleo i Donatan w spocie Media Expert

W marcu odnotowano 88 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 3077 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 87,3 proc. populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.

Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 8,8 sekundy (9,6 sekund dla kreacji typu display i 6,6 sekundy dla kreacji wideo). Natomiast średnia widoczność kreacji digital w marcu 2025 (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 44 proc. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 55,7 proc. kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 42,9 proc..

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „trade” (35,9 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w marcu wyniósł 40,8 proc. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,30 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 48,7 proc.

Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD" (9,95 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 11,3 proc. oraz Automotive (5,6 mld kontaktów reklamowych i SoV – 6,3 proc.).

grafika

Temu przed AllegroNajbardziej aktywnym reklamodawcą digital w marcu została marka Media Expert, która wygenerowała 4 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 80,6 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Temu z 3,9 mld kontaktów i 79,7 proc. zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Allegro.pl (2,2 mld kontaktów i zasięg na poziomie 80,2 proc).

Ranking TOP 10 marek zamyka tvn24.pl z 0,8 mld kontaktów reklamowych. 

grafika

Na pierwszym miejscu zestawienia wydatków reklamowych display znalazła się również marka Media Expert - jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 4,5 proc. Na drugim miejscu uplasowała się marka Allegro z 3 proc. udziału, natomiast podium zamyka Temu (2,4 proc. udziału). 

grafika

Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.

W tv królują farmaceutyki, ale na czele jest LidlW telewizji w omawianym okresie najbardziej aktywna reklamowo była branża „pharmaceuticals”. Wygenerowała ona 14,1 mld kontaktów reklamowych, docierając do 91proc. populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w marcu wyniósł dla tej branży 20,8 proc., natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 20,7 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Food” (13,8 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 20,3 proc. oraz 90,9 proc. zasięgu), podium zamyka natomiast branża „Trade” (12,6 mld kontaktów reklamowych, SoV – 18,7 proc. i zasięg – 90,7 proc.).

grafika

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w marcu była marka Lidl. Wygenerowała ona 2 mld kontaktów reklamowych, docierając do 84,7 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Kaufland (1,2 mld kontaktów reklamowych i 82,9 proc. zasięgu), natomiast na trzecim – Rossmann (1 mld kontaktów i 80,2 proc. zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka T-Mobile z 0,6 mld kontaktów reklamowych i 77,3 proc. zasięgu w populacji 7-75. 

grafika

Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl – jej udział w wydatkach wyniósł 3,4 proc. - a na drugim Kaufland, z udziałem na poziomie 1,7 proc. Trzecie miejsce należało do Rossmann z udziałem 1,6 proc. 

grafika

Handel wydaje najwięcej w radiuW radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w marcu była branża „Trade” (10,5 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (3,75 mld kontaktów) oraz „Automotive” (3,7 mld kontaktów reklamowych). 

grafika

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w marcu była ponownie marka Media Expert - wygenerowała ona 2,6 mld kontaktów reklamowych, docierając do 88,9 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,1 mld kontaktów reklamowych, 87 proc. zasięgu), na trzecim – oponeo.pl (0,9 mld kontaktów, 84,9 proc. zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Carrefour (0,3 mld kontaktów i 81,3 proc. zasięgu). 

grafika

Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w marcu marka Media Expert (12,1 proc.). Kolejne miejsca należą do RTV Euro AGD (5,5 proc.) oraz oponeo.pl (2,8 proc.). 

grafika

Prezentowane dane pochodzą z gemiusAdReal – cross-mediowego badania rynku reklamowego. Analizie poddano kreacje reklamowe emitowane w marcu 2025 w internecie, telewizji oraz radiu. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych